دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
محل نشر ایران- تهران
ناشر دانشگاه علامه طباطبائی
شروع انتشار تابستان1382
وضعیت چاپ چاپی -الکترونیکی
درصد همانندجویی 15%
زبان نشریه فارسی (چکیده گسترده انگلیسی)
هزینه چاپ بلی
نوع نشریه علمی (رتبه الف)
نوع داوری داوری بسته حداقل 2 داور
زمان داوری حداقل 9 هفته و حداکثر 6 ماه
-------------------------------
تعداد دوره‌ها 20
تعداد شماره‌ها 71
تعداد مقالات 546
تعداد نویسندگان 1,146
تعداد مشاهده مقاله 972,929
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 1,040,011
نسبت مشاهده بر مقاله 1781.92
نسبت دریافت فایل بر مقاله 1904.78
-----------------------------------------
تعداد مقالات ارسال شده 2,013
تعداد مقالات رد شده 1,308
درصد عدم پذیرش 65
تعداد مقالات پذیرفته شده 307
درصد پذیرش 15
زمان پذیرش (روز) 286
تعداد پایگاه های نمایه شده 15
تعداد داوران 133

  نشریه مطالعات مدیریت گردشگری یک نشریه علمی با دسترسی آزاد، (دو سویه ناشناس) است ؛که از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به‌عنوان دانشگاه پیشرو در حوزه علوم گردشگری با مجوز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از سال  1382 در ایران منتشر می‌شود. این نشریه در تاریخ1389/11/8 موفق به اخذ مجوز علمی –پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شماره 89309/11/3/89 گردید. همچنین بر اساس آیین‌نامه کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1402 موفق به اخذ رتبه علمی (الف) شده است. این نشریه به‌ منظور فراهم نمودن فضای برای تعامل و تضارب  افکار صاحب نظران و پژوهشگران با تمرکز بر مباحث مدیریت و برنامه ریزی گردشگری، جغرافیای گردشگری، اقتصاد گردشگری، جامعه شناسی گردشگری، ارتباطات و رفتار شناسی، بازاریابی و گردشگری الکترونیک، کارآفرینی و کسب و کارها‌ی گردشگری ، رویدادها، مدیریت مقصد، مدیریت اثرات، توسعه پایدار و گردشگری مسئولانه، مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی، هتل داری و صنعت مهمان نوازی و پذیرائی با هدف ترویج دانش نوین نظری و تجارب موفق جهانی در  این زمینه  به همت گروه آموزشی مدیریت گردشگری  این دانشگاه شروع به انتشار کرد.

در این نشریه مقالات پژوهشی (مفهومی و کاربردی) به زبان فارسی و چکیده انگلیسی(گسترده) به‌صورت الکترونیکی منتشر می‌شود و جهت تسهیل شناسایی و جستجو، هر مقاله شمارۀ شناسایی خاص (doi) خود را دارد.

به منظور رعایت اخلاق نشر این فصلنامه تابع قوانین «کمیته اخلاق در انتشار» (COPE) می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید. همچنین نشریه با استفاده از سامانه مشابهت یابی(سمیم نور) اقدام به همانندجویی مقالات کرده و مقالاتی با  میزان همانندی بالای 15 درصد را نمیپذیرد.

صدور گواهی پذیرش و چاپ مقاله منحصرا  منوط به در خواست مولف و دریافت نامه پذیرش ممهور به مهر  با امضای سردبیر  نشریه است. دریافت کننده گواهی برای اثبات اصالت آن موظف به استعلام از این نشریه میباشد. 

به اطلاع نویسندگان محترم می رساند جهت پاسخگویی در روزهای شنبه تاچهارشنبه  با شماره تماس 09938780609 فقط از ساعت10 الی12 تماس حاصل نمائید.

سخن سردبیر

نزدیک به 23  سال از انتشار فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری  به عنوان اولین نشریه دانشگاهی در زمینه گردشگری می گذرد.  پایان سال 1403 شانزدهمین سالی است که از اعطای درجه "علمــی – پژوهشــی"  به این فصلنامــه می گذرد. در طی این سال ها هیچگاه حفظ و ارتقاء کیفیت فصلنامه از نظر شورای نویسندگان به دور نمانده و به عنوان یک هدف، دغدغه ی اصلی آنان بوده است. نتایج ارزیابی عملکرد فصلنامه توسط "کمیسیون نشریات علمی" وزارت علوم، تحقیقات و فناوی  نیزگواهی بر این مدعاست. ارزیابی صورت گرفته توسط این کمیسیون نشانگر وضعیت مطلوب فصلنامه به لحاظ شاخص های شکلی و همچنین شاخص های محتوایی بوده است ، به گونه ای که موفق به کسب رتبه الف در حوزه نشریات گردشگری شده است. به مرور زمان و با توجه به فراوانی، تکراری شدن مقاله های دریافتی در برخی از حوزه های مطالعاتی از سویی شکاف های علمی و خلاء مطالعاتی در برخی از زمینه های مطالعات گردشگری، شورای نویسندگان فصلنامه مقاله هایی را در اولویت داوری قرار خواهند داد که واجد ویژگی هایی به شرح زیر باشند: 

  • جریان سازی: زمینه سازی و معرفی محورهای جدید تحقیقاتی؛
  • بسط دایره مفهومی و معرفت شناسی: استحکام بخشی به نظریه های قبلی یا  توسعه نظریه های جدید؛
  • رویکرد های نوین: نگاهی جدید به موضوع همراه با استدلال جدید؛
  • اصیل و بدیع بودن: عدم سطحی نگری ، نوآوری و ارزش افزوده ی علمی برونداد؛
  • روش شناسی جدید: بکارگیری روش های شناسی ترکیبی در تحقیق؛ 
  • بومی سازی: نظریه پردازی و ارائه الگوهایی منطبق بر فرهنگ و سرزمین ایران؛
  • مسئله محوری: پرداختن به مسائل مبتلابه جامعه، ماهیت کاربردی و بازار محور؛
  • هم افزایی میان رشته ای: بهره گیری از همکاری نویسندگانی با  تخصص های مختلف؛
  • منابع و ماخذ: استفاده از منابع دست اول و به روز.

در همین راستا در سامانه فصلنامه در هنگام بارگذاری مقاله گزینه ای تحت عنوان "توضیحات" برای نویسندگان محترم در نظر گرفتــه شده است که نویسندگان محترم می توانند با انتخاب این گزینه دلایل  مربوط به اصالت پژوهش خود شامل اصالت موضوعی، روش شناختی، زمانی، مکانی، جامعه تحقیق و دستاورد تحقیق را ذکر نمایند. همچنین لازم به ذکر است که فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری به منظورصیانت از مالکیت فکری و حقوق مؤلفین و حفظ اعتبار علمی فصلنامه با استفاده از  سایت های مرتبط  اقدام به بررسی مقالات دریافتی به منظور پیشگیری از تخلفات پژوهشی استفاده می نماید. بذل توجه و رعایت نکات فوق الذکر در تدوین و ارسال مقاله توسط نویسندگان محترم، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه فرصت، قطعا در پذیرش نهایی مقاله آنان تاثیرگذار خواهد بود. 

جامعه شناسی گردشگری
تبیین تاب آوری اقامتگاه‌های بوم گردی در ایران: رویکرد تحلیل کیفی

سلمان عیوضی نژاد

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.84660.3043

چکیده
  پژوهش حاضر به دنبال تبیین تاب آوری اقامت گاه های بوم گردی ها بوده است. جامعه پژوهش صاحبان اصلی اقامتگاه های بوم گردی ها در استان گیلان بودند که به تعداد 12 نفر از صاحبان اقامتگاه های بوم گردی ها از طریق روش نمونه گیری غیر احتمالی و مبتنی بر روش گلوله برفی انتخاب شدند .نتایج حاضر نشان داد که مبانی اصلی تاب آوری در بوم گردی ها در 7 بعد فردی، ...  بیشتر

مدیریت گردشگری
تحلیلی بر شاخص‌های مالی مؤثر بر عملکرد مالی زنان شاغل در صنعت گردشگری

فائزه السادات میرفخرالدینی؛ فاطمه عزیزی

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.82603.2995

چکیده
  در سال‌های اخیر بیش از نیمی از کارکنان صنعت گردشگری را زنان تشکیل می‌دهند. از این جهت توجه به شاخص‌های مالی به جهت تاثیر آن‌ها در عملکرد مالی حائز اهمیت بوده و می‌بایست در اولویت بررسی صاحبان مشاغل گردشگری قرار گیرد. در این راستا هدف این مطالعه شناسایی شاخص‌های مالی موثر بر عملکرد مالی زنان در صنعت گردشگری است. در ابتدا با استفاده ...  بیشتر

سامانه های اطلاعاتی
ارائه مدل برندسازی دیجیتال در متاورس(مورد مطالعه: صنعت گردشگری)

ولی محمد درینی؛ آذین یزدی؛ یزدان شیرمحمدی؛ هادی مولودیان

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.83577.3017

چکیده
  برندسازی دیجیتال در عصر حاضر به عنوان یک نیاز اساسی شناخته می‌شود که تأثیر زیادی بر پیشرفت صنایع دارد، به ویژه در صنعت گردشگری. هدف این پژوهش طراحی یک مدل برندسازی دیجیتال در متاورس برای صنعت گردشگری است. این تحقیق از نوع کیفی و کاربردی بوده و داده‌ها از طریق مصاحبه با خبرگان جمع‌آوری شده است. مصاحبه‌ها به صورت نیمه‌ساختاریافته ...  بیشتر

توسعه پایدار گردشگری
تحلیل ساختاری مدیریت منابع انسانی سبز، تعهد سبز مدیران ارشد و سرمایه فکری سبز بر رفتار دوست‌دار محیط زیست کارکنان هتل‌های استان یزد

علی صفاری دربرزی؛ رویا دهقان طزرجانی؛ مرتضی بذرافشان؛ رضا فتاحی

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.84740.3046

چکیده
  در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیست‌محیطی متعددی به دلیل پیشرفت و توسعه سریع اقتصادی مطرح شده است. شرکت‌ها و دولت‌های مختلف اهمیت پایداری زیست‌محیطی را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی درک کرده‌اند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت منابع انسانی سبز در رابطه بین تعهد سبز مدیران ارشد، سرمایه فکری سبز و رفتار دوست‌دار محیط‌زیست ...  بیشتر

برنامه ریزی گردشگری
طراحی و تبیین مدل ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در موزه‌

لیلا میرقدر؛ مهدی باصولی؛ منوچهر جهانیان

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.84350.3038

چکیده
  موزه‌ها که بخش مهمی از صنعت گردشگری محسوب می‌شوند، پتانسیل ایجاد و ارتقاء حس بهزیستی دیدارکننده خود را دارند. لذا هدف پژوهش حاضر، طراحی و تبیین مدل مفهومی ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در موزه‌هاست. در همین راستا به دنبال شناسایی مؤلفه‌ها و عوامل اثرگذار بر ایجاد و ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در جاذبه‌ای به نام موزه می‌باشد. بدین منظور ...  بیشتر

مدیریت گردشگری
نقش شخصی‏ سازی و سفارشی ‏سازی در تحول صنعت هتلداری ایران بر اساس دیدگاه مدیران؛ مدل داده بنیان

مهنا نیک بین؛ بهار بیشمی

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.84689.3045

چکیده
  این پژوهش به بررسی نقش شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی در تحول صنعت هتلداری ایران و دیدگاه مدیران این صنعت درباره اجرای این راهبردها می‌پردازد. در فضای رقابتی کنونی، این استراتژی‌ها می‌توانند تجربه مشتری را بهبود بخشیده، رضایت و وفاداری را افزایش دهند و مزیت رقابتی ایجاد کنند. بااین‌حال، اجرای آن‌ها با چالش‌هایی مانند کمبود زیرساخت‌های ...  بیشتر

مدیریت گردشگری
تحلیل رضایت گردشگران از منظر هوش مصنوعی: یک مطالعه کتاب‌سنجی

فائزه اسدیان اردکانی

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.83370.3012

چکیده
  یکی از چالش‌های اصلی صنعت گردشگری، افزایش رضایت گردشگران است. در سال‌های اخیر، استفاده از هوش مصنوعی جهت رفع این چالش رشد چشمگیری داشته است. این پژوهش با هدف مرور جامع مطالعات مرتبط، از روش کتاب‌سنجی برای تحلیل ساختار علمی فعلی، شناسایی روندهای تحول‌آفرین، الگوهای تحقیقاتی نوظهور و تعیین دستور کارهای آینده استفاده کرده است. پس ...  بیشتر

برنامه ریزی گردشگری
موانع گسترش ورزش‌های بیابانی به عنوان فرصت گردشگری

الهه کهدوئی؛ فرزام فرزان؛ محبوبه عابدی سماکوش

دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2024.82578.2994

چکیده
  ورزش‌های بیابانی یک محصول گردشگری نوظهور هستند و گسترش آن‌ها با توجه به شرایط اقلیمی کشور می‌تواند نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع گسترش ورزش های بیابانی به عنوان فرصت گردشگری بود. روش پژوهش، کیفی از نوع داده بنیاد و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. جامعه پژوهش، متخصصین ...  بیشتر

شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری رویداد: رویکرد کتاب سنجی و شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)
دوره 19، شماره 67 ، مهر 1403، ، صفحه 117-160

https://doi.org/10.22054/tms.2024.79927.2941

چکیده
  این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی و کمی است. تحلیل‌های بخش کتاب سنجی مربوط به بخش کیفی و تحلیل های شبکه عصبی مربوط به بخش کمی می باشد روش بررسی کتاب سنجی سیستماتیک با نرم افزار VOSviewer و زبان برنامه نویسی R انجام شد. سه خوشه اصلی در بخش تجزیه و تحلیل هم رخدادی واژگان شناسایی شد، که شامل: (1) نوآوری در جاذبه های گردشگری ...  بیشتر

راهبردهای گردشگری پیشگیرانه‌ی چشمه‌های آب‌گرم و معدنی رامسر
دوره 8، شماره 23 ، آبان 1392، ، صفحه 97-129

چکیده
  سفر برای درمان و بازیابی توان، یکی از مهم ترین اهداف گردشگری است. یکی از شاخه های گردشگری سلامت،گردشگری پیش گیرانه است، که در آن، سفر به منظور استفاده از منابع طبیعی با هدف جلوگیری از بروز بیماری جسمی وروحی انجام می گیرد. مقاله حاضر، با تکیه بر فرآیند برنامه ریزی راهبردی و فنونِ پیشنهادی، با هدف اساسی شناسایی واولویت بندی راهبردهای ...  بیشتر

عوامل موثر بر تمایل به انجام گردشگری پایدار و پرداخت بیشتر برای آن
دوره 12، شماره 38 ، تیر 1396، ، صفحه 23-43

https://doi.org/10.22054/tms.2017.15350.1432

چکیده
  تحقیق حاضر با استفاده از نظریه تجانس خودپنداره به بررسی نقش تجانس کارکردی و تصویر ایده‌آل و واقعی در تعیین نگرش گردشگران و تمایل به انجام گردشگری پایدار و پرداخت بیشتر برای محصولات پایدار می‌پردازد. به منظور بررسی فرضیات تحقیق نمونه­ای متشکل از 300 نفر از دانشجویان در استان اصفهان مورد پیمایش قرار گرفت. داده­ها با استفاده از مدل ...  بیشتر

تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان با توجه به نقش میانجی اعتماد و رضایت
دوره 11، شماره 33 ، خرداد 1395، ، صفحه 63-83

https://doi.org/10.22054/tms.2016.4164

چکیده
  اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکت در حال افزایش است و جایگاه مهمی در صنعت هتلداریدارد. یکی از دلایل آن ناشی از این واقعیت است که مسئولیت اجتماعی شرکتبر وفاداری مشتریاناثر میگذارد. بنابراین تخصیص منابع در این زمینه یک هزینه محسوب نمیشود بلکه سرمایه گذاریبرای کسبمزیت رقابتی است. هدف این مقاله بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداریمشتریان ...  بیشتر

رابطه مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در صنعت هتل داری
دوره 8، شماره 24 ، دی 1393، ، صفحه 89-119

چکیده
  هدف مقاله حاضر بررسی و تبین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی  درصنعت هتلداری می باشد. دانش با ارزش ترین و استراتژیک ترین منبع برای هتل ها و عملکرد سازمانی نیز از اجزای کلیدی دست یابی به موفقیت و برتری آنها می باشد. بنابراین شناخت رابطه آنها حائز اهمیت می باشد. در این پژوهش برای مدیریت دانش از مدل عمومی دانش و برای ارزیابی عملکرد ...  بیشتر

طراحی چارچوب توسعه گردشگری چرخشی مبتنی : مطالعه موردی: استان اردبیل

بهمن خداپناه؛ فریبا مصری عیسی لو؛ ولی نعمتی؛ مجتبی بابایی هزه جان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.83271.3008

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی چارچوب توسعه گردشگری چرخشی در استان اردبیل با استفاده از رویکرد تحلیل محتوا است.برای دستیابی به این هدف با 19 نفر از خبرگان حوزه گردشگری مصاحبه‌های عمیق نیمه‌ساختاریافته انجام گرفت. سپس با تحلیل مصاحبه‌ها و کدگذاری داده‌ها، تعداد 229 کدباز و در سطح بالاتر به تعداد 26 کدمحوری احصا شد. افزون بر این به تعداد 10 ...  بیشتر

اولیت بندی روستاها به لحاظ اثرگذاری گردشگری ورزشی بر تاب‌آوری اقتصادی (مطالعه موردی مناطق روستایی شمال خراسان‌رضوی)

امین فعال جلالی؛ خدیجه بوزرجمهری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.85137.3053

چکیده
  گردشگری ورزشی، به‌عنوان یکی از اشکال مهم گردشگری، راهی مؤثر برای توسعه اقتصادی است. نواحی روستایی شمال خراسان رضوی به دلیل شرایط محیطی از مشکلاتی مانند تنوع کم فعالیت‌ها، درآمد پایین و کمبود شغل رنج می‌برند. بااین‌حال، این منطقه به لحاظ فرهنگی غنی و مهد کشتی باچوخه، ورزشی ریشه‌دار در فرهنگ و قومیت محلی، است. استقبال گسترده گردشگران ...  بیشتر

تحلیل سیستماتیک مدل‌های سفر مشتری در گردشگری دیجیتال: کاربست چارچوب نظری قیف پارادایم

مرضیه مرادی؛ ابوالحسن حسینی؛ محمد صفری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.85256.3057

چکیده
  در این پژوهش با هدف تحلیل نظام‌مند مدل‌های سفر مشتری در بستر گردشگری دیجیتال، با بهره‌گیری از رویکرد مفهومی «قیف پارادایم» به دسته‌بندی، تحلیل و ترکیب یافته‌های پیشین پرداخته شده است. این چارچوب امکان تمایز میان سطوح مختلف دانش از داده‌های تجربی تا مفاهیم بنیادی را فراهم می‌سازد. با استفاده از الگوی مرور سیستماتیک بولاند ...  بیشتر

کاربرد هوش مصنوعی در مکانیابی اکوکمپ گردشگری

داود جمینی؛ فرهاد جوان؛ رامین آتش بهار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.85190.3055

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر انجام یک مطالعه کاربردی در خصوص استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، به‌عنوان زیربخشی از هوش مصنوعی و مقایسه عملکرد آن‌ها در مکانیابی اکوکمپ گردشگری است که به صورت مطالعه موردی در منطقه نمونه گردشگری شمشیر انجام گرفته است. در راستای دستیابی به هدف اصلی پژوهش از ده معیار (ارتفاع، شیب، جهت شیب، فاصله از گسل، ...  بیشتر

زنجیره ارزش گردشگری : مرور سیستماتیک تحقیقات با استفاده از رویکرد قیف پارادایم

علی دلشاد؛ ملیکا صادقی زاده؛ فاطمه شعلایی مجومرد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 شهریور 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.85297.3059

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، گردآوری و ارزیابی مطالعات پیشین مرتبط با زنجیره ارزش گردشگری به‌منظور ترسیم تصویری جامع از وضعیت موجود و پیشنهاد مسیرهای آتی پژوهش است. در این راستا، طی یک بازه زمانی پنج‌ماهه، بیش از 65 مقاله بر اساس موضوع، اعتبار و سال انتشار از پایگاه‌های معتبر بین‌المللی نظیر Scopus، Web of Science و Google Scholar جستجو شد. پس از فرآیند غربالگری، ...  بیشتر

تحلیل آثار اقتصادی تحریم‌های تجاری بر صنعت گردشگری ایران

علی موحد؛ مسلم قاسمی؛ سید حامد کرمانیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 شهریور 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.83166.3005

چکیده
  تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران، بر رشد اقتصادی کشور و بخش گردشگری را تحت تأثیر قرارداده است. هدف از پژوهش بررسی شاخص‌های آثار اقتصادی تحریم‌های تجاری بر صنعت گردشگری ایران است. تحقیق ار نظر هدف، کاربردی و ازنظر نحوة گردآوری اطلاعات، توصیفی-کیفی و از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختاری با خبرگان صنعت گردشگری ایران است. برای تحلیل از ...  بیشتر

ابر واژگان

نشریات مرتبط