دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
موضوعات = مدیریت گردشگری
تعداد مقالات: 14
طراحی مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همهگیری ویروس کرونا
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مهر 1402
چکیده
پژوهش حاضر با هدف دستیابی به مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همهگیری ویروس کرونا انجام پذیرفته است. این پژوهش مبتنی بر روش کیفی و استراتژی نظریه دادهبنیاد بوده است. دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان صنعت گردشگری جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها در طی سه مرحله ... بیشترشناسایی استراتژی های فرهنگی مراکز بوم گردی استان مازندران با رویکردی بر تحلیل مضمون
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 مهر 1402
چکیده
هدف از مطالعه حاضر شناسایی استراتژیهای فرهنگی مراکز بوم گردی استان مازندران با تحلیل پوششی دادههای فازی است. این مطالعه براساس هدف، کاربردی است. رویکرد پژوهش کیفی و جامعۀ آماری دربردارندۀ تمامی روایتهای مربوط به استراتژیهای فرهنگی مراکز بومگردی استان مازندران در رسانه-های اجتماعی آنلاین است. به کمک روش نمونهگیری قضاوتی، ... بیشترمدل هتل یادگیرنده برای صنعت هتلداری ایران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مهر 1402
چکیده
محیطی که سازمانهای مختلف در آن قرار دارند هر روز پیچیدهتر از گذشته میشود و سازمانها ناچار شدهاند برای ادامه حیات در این خود را با پیشرفتهای روزافزون دانش و فناوری انطباق دهند و به اقدامات و تغییرات اصولی و مبتنی بر اندیشه نوآوری، انعطافپذیری، پاسخگویی، تعریف خلاقانه مجدد از بازار و فرصتها و منابع جدیدی برای کسب مزیت ... بیشترمفهومپردازی الگوی توسعه گردشگری مذهبی با تأکید بر بُقاع متبرکه (مورد مطالعه: استان کرمانشاه)
دوره 18، شماره 63 ، مهر 1402، ، صفحه 149-192
چکیده
گردشگری مذهبی بهعنوان شاخهای از گردشگری فرهنگی، میتواند محرک توسعه بهویژه در مناطق روستایی باشد. از اینرو، پژوهش حاضر، باهدف مفهومپردازی الگوی توسعه گردشگری مذهبی با تأکید بر بُقاع متبرکه استان کرمانشاه انجام شد. رویکرد پژوهش، کیفی و از نوع نظریه دادهبنیاد بود. جامعه موردمطالعه پژوهش را کارشناسان و خبرگان حوزه گردشگری ... بیشترتحلیل مضامین عقلانیت در سند چشم انداز توسعه میراث فرهنگی و گردشگری کشور
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، ، صفحه 7-36
چکیده
این پژوهش با هدف شناسایی عقلانیت حاکم بر سند چشم انداز گردشگری ایران صورت گرفته است. برنامه ریزی گردشگری به دلیل تحولات حوزه پارادایم های فلسفی و جامعه شناختی در دهه های اخیر، تغییرات قابل توجهی را تجربه نموده است. پژوهش حاضر مبتنی بر معرفت شناسی تفسیری می باشد و به لحاظ روش شناسی در زمره پژوهش های کیفی قرار می گیرد. برای گردآوری و تحلیل ... بیشترشناسایی و تبیین مصادیق سبزشویی در صنعت هتلداری ایران
دوره 18، شماره 61 ، فروردین 1402، ، صفحه 35-64
چکیده
امرزه صنایع تولیدی و خدماتی در تلاش هستند تا در حوزه فعالیت خود جهتگیری سبز را در دستور کار داشته باشند. با این حال مفهوم سبزشویی نقطه مقابل جهت گیری سبز بوده و پژوهش پیش رو در نظر دارد تا مؤلفههای تشکیل دهنده این مفهوم را در صنعت هتلداری مورد بررسی قرار داده و راهکارهای مقابله با آن ارائه شود.تحقیق پیش رو رویکرد توسعه ای دارد و از ... بیشترشناسایی فعالیتهای تفرجی و بررسی شاخصهای مکانی برای توسعه طبیعتگردی در منطقه حفاظت شده حرا
دوره 18، شماره 61 ، فروردین 1402، ، صفحه 65-110
چکیده
در مطالعه حاضر به شناسایی فعالیتهای تفرجی در منطقه حفاظت شده حرا پرداخته شد، و سپس به بررسی این فعالیتها مطابق فهرستی از شاخصهای مکانی اقدام گردید. توزیع مکانی فعالیتهای تفرجی در منطقه نشان داد که با توجه به ماهیت خشکی و ساحلی-دریایی بودن فعالیتها و همچنین شرایط توپوگرافی و اقلیمی منطقه، اکثر این فعالیتها در نواحی ... بیشترتاثیر مدل پذیرش فناوری گشت های مجازی بر تمایل به بازدید حضوری از جاذبه ها و مقاصد گردشگری مبتنی بر آشنایی با مقصد
دوره 18، شماره 61 ، فروردین 1402، ، صفحه 111-138
چکیده
توسعه فنآوری سبب تحولی در حوزه گردشگری شده است و استفاده از گشتهای مجازی در حال پیشرفت است. بنابراین دانستن میزان پذیرش این فنآوری جهت آشنایی با مقصد و تمایل به بازدید ضروری است. هدف پژوهش بررسی تمایل گردشگران به بازدید حضوری از مکانها با توجه به نظریه پذیرش فناوری و آشنایی با مقصد است. جامعه آماری افرادی هستند که حداقل ... بیشترمدل بازاریابی داده محور در گردشگری هوشمند؛ رویکرد فراترکیب
دوره 18، شماره 61 ، فروردین 1402، ، صفحه 169-206
چکیده
در عصر دگرگونی دیجیتال، کلان داده در تغییر سفرهای جهانی و ایجاد چالشها و فرصتها برای شرکتهای تاسیس شده در صنعت گردشگری، نقش حیاتی ایفا کرده است. این مطالعه به دنبال پرکردن شکاف دانش پیوند روابط بین کلان داده و استراتژی بازاریابی در زمینههای مختلف پژوهشی در ادبیات گردشگری و مهماننوازی(هتلداری) است. در این پژوهش به منظور تبیین ... بیشترواقعیت مجازی در گردشگری: تصمیم به سفر بر اساس نظریه انگیزش بیرونی و درونی
دوره 18، شماره 61 ، فروردین 1402، ، صفحه 207-237
چکیده
هدف پژوهش سنجش تاثیر متغییرهای موثر بر تغییر نگرش در تصمیم به سفر با استفاده از واقعیت مجازی است. این پژوهش یک پژوهش کمی، و از نظر هدف، کاربردی است، و از حیث نحوه گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش کاربران کانال گردشگری هستند که از طریق اینستاگرام به آنها دسترسی پیدا شد. بر طبق رابطه کوکران، ... بیشترفراترکیب رابطه بین اقتصاد چرخشی و اکوتوریسم کارآفرینانه
دوره 17، شماره 60 ، دی 1401، ، صفحه 145-175
چکیده
نیاز به تغییر سیستم اقتصادی برای اطمینان از تجاوز نکردن آن از محدودیت های زیست محیطی، تلاش های زیادی را برای رسیدگی به مسائل پایداری ایجاد می کند. در این زمینه، مدل اقتصاد چرخشی در سطوح سیاسی، تجاری و دانشگاهی در حال گسترش است. از این رو، هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل مطالعات پیشین انجام شده درزمینه اقتصاد چرخشی و ارتباط ... بیشتررابطه پرخاشگری مشتری و تمایل به ترک شغل کارکنان هتل ها، نقش میانجیگری خستگی عاطفی و تعدیلکنندگی عدالت توزیعی و غرور سازمانی
دوره 17، شماره 60 ، دی 1401، ، صفحه 177-207
چکیده
این پژوهش باهدف بررسی نقش میانجی خستگی عاطفی و تعدیلکنندگی عدالت توزیعی و غرور سازمانی در رابطه بین پرخاشگری مشتری و تمایل به ترک شغل انجام شد. جامعه آماری پژوهش کارکنان هتلهای پنجستاره مشهد در سال 1400 بود. باتوجهبه حجم جامعه، با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده 110 نفر بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای ... بیشترطراحی چارچوب سطح بندی معیارهای مدیریت عملکرد در صنعت هتلداری در زمان شیوع ویروس کرونا
دوره 17، شماره 59 ، مهر 1401، ، صفحه 195-244
چکیده
همهگیری ویروس کرونا، مدیریت هتلها را با چالشهای عملکردی زیادی روبرو کرده است. در این شرایط آشکار شد که بسیاری از هتلها و مراکز اقامتی از سیستمهای مدیریت عملکرد استفاده نمیکنند و در مقابل، سیستمهای ارزیابی عملکردی دارند که معمولاً شامل ارزیابی و بررسی سالانه بوده که همسویی کمی بین عملکرد هتل و اهداف استراتژیک آن وجود ... بیشترواکاوی برندسازی و مدیریت برند گردشگری ایران در اسناد پایه و فرادستی ج. ا. ایران
دوره 16، شماره 56 ، دی 1400، ، صفحه 45-82