هدف عمده نشریه مطالعات مدیریت گردشگری بسط دایره هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی علمی گردشگری در بین جامعه دانشگاهی، سیاست گذاران، برنامه ریزان، مدیران اجرایی و صاحبان کسب و کارهای گردشگری و فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته های خود در ارتباط با مدیریت گردشگری می باشد. از این رو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راه حل هایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق می کنیم که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند.
چشم انداز نشریه:
- حفظ و ارتقاء برند فصلنامه
- شناخته شدن به عنوان برترین مجله علمی در حوزه گردشگری در ایران
- حضور در بین پر استنادترین نشریه های گردشگری ایران
- پیشگام در ارائه مفاهیم جدید و انتقال تجربه های موفق جهانی در حوزه گردشگری
- تثبیت جایگاه فصلنامه به عنوان پر مخاطب ترین نشریه در بین ذینفعان گردشگری کشور
- شناخته شدن به عنوان فصلنامه ای با مطلب کاربردی و مسئله محور
این نشریه مقالات معتبر در حوزه های ذیل را به چاپ می رساند:
- مدیریت و برنامه ریزی گردشگری
- جغرافیای گردشگری، اقتصاد گردشگری، جامعه شناسی گردشگری، ارتباطات و رفتار شناسی در گردشگری،
- بازاریابی و گردشگری الکترونیک، کسب و کارهای گردشگری و کارآفرینی، مدیریت مقصد، مدیریت دیدار کننده
- توسعه پایدار و گردشگری مسئولانه، مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی
- هتل داری وصنعت مهمان نوازی و پذیرایی
- دانش نوین نظری و تجارب موفق جهانی در حوزه گردشگری
به منظور دسترسی بهتر و سریعتر پژوهشگران و کتابخانه ها به آخرین یافته های پژوهشی در این زمینه، این نشریه اجازه دسترسی-آزاد به مقالات خود را به خوانندگان می دهد. این نشریه از پایگاههای اطلاعاتی مگ ایران (Magiran)، نورمگز (Noormags) گوگل اسکالر(Google Scholar)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)، لینکدین(LinkedI)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (ISD)، پرتال جامع علوم انسانی ، سیویلیکا (Civilica) و آکادمیا (Academia) برای ایجاد یک نظام بایگانی توزیعی برای کتابخانه ها و افراد استفاده می کند. همچنین این نظام بایگانی به مسولان کتابخانه ها اجازه میدهد گردآوری کامل از مقالات نشریه در اختیار داشته باشند.