دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تعداد مقالات: 11
سال هفدهم ـ شماره 57 – بهار 1401
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401
چکیده
بیشتربررسی تأثیر پیام های کمیابی بر انگیزه خرید ناگهانی و رفتار خرید ناگهانی گردشگران هنگام رزرو آنلاین(نقش تعدیل گری تجربه سفر)
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 9-45
چکیده
هدف پژوهش بررسی تأثیر پیامهای کمیابی بر انگیزه خرید ناگهانی و رفتار خرید ناگهانی گردشگران هنگام رزرو آنلاین با نقش تعدیلگری تجربه سفر میباشد و بر مبنای هدف کاربردی و از نظر طرح پژوهش، کمی، از روش توصیفی- تحلیلی می-باشد. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه و جامعه آماری پژوهش گردشگرانی بودهاندکه تجربهی رزرو محصولات گردشگری آنلاینداشتهاند. ... بیشترشناسایی شاخصهای امکانسنجی بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 47-78
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخصهای امکانسنجی بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران انجام شد. روش پژوهش کیفی بود که با راهبرد زمینهیابی- اکتشافی انجام شد. بدینمنظور با 21 نفر از صاحبنظران بهصورت هدفمند و با استفاده از مصاحبههای عمیق و نیمهساختارمند اشباع نظری حاصل شد. دادهها با استفاده ... بیشترتبیین برخی از عوامل موثر بر توسعه گردشگری کشاورزی در باغهای مرکبات (مورد مطالعه: استانهای حاشیه دریای خزر)
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 79-111
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی برخی از عوامل تاثیرگذار بر توسعه خدمات مختلف گردشگری کشاورزی توسط باغداران مرکبات استان های حاشیه دریای خزر می باشد. ابزار جمعآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه بود. جامعه آماری این مطالعه باغداران مرکبات تک کارکردی و چندکارکردی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان بود که به ترتیب با استفاده از روش نمونهگیری ... بیشترمدل عوامل موثر بر وفاداری به گردشگری میراث فرهنگی در مقصد رامسر
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 113-146
چکیده
به منظور مدیریت بهتر رقابت در بازار گردشگری میراث فرهنگی، مهم است که رفتار گردشگر درک شود. یکی از نمودهای رفتار گردشگر، تمایلات رفتاری و وفاداری است. هدف از انجام تحقیق حاضر تبیین مدل وفاداری گردشگر میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس) در مقصد رامسر است. جامعه آماری تحقیق گردشگران، بازدیدکنندگان و شرکتکنندگان در جاذبههای میراث فرهنگی ... بیشترمدل توسعه اکوتوریسم در ایران: ابعاد و استراتژی ها
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 147-178
چکیده
این مطالعه در قالب پژوهشی ترکیبی به منظور ارائه مدل توسعه اکوتوریسم در ایران اجرا گردیده است. در بخش کیفی به مصاحبه با خبرگان گردشگری اقدام و داده ها با روش تحلیل مضمون، تحلیل شد که به شناسایی 4 بعد اصلی و 19 استراتژی انجامید. در بخش کمی، با بکارگیری پرسشنامه به این ابعاد و استراتژی ها توسط خبرگان صنعت گردشگری کشور امتیاز داده شد. ... بیشترارائه مدل اکوسیستم گردشگری پایدار با رویکرد فراترکیب
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 179-206
چکیده
اکوسیستم گردشگری بهعنوان عامل رونق اقتصادی و حافظ محیطزیست شناخته شده و اکوسیستم گردشگری پایدار توزیع عادلانه فرصتها در نسلهای آینده را تضمین میکند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر اکوسیستم گردشگری پایدار با رویکرد فراترکیب انجام شده است. در پژوهش حاضر 39 پژوهش مرتبط با موضوع، در پایگاههای مختلف علمی از سال 1994 تا ... بیشترمدل اعتلای برند مقصد گردشگری
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 207-237
چکیده
شناسایی و درک صحیح عوامل مؤثر بر اعتلای برند مقصد گردشگری جهت جذب گردشگر، ضروری میباشد. هدف اصلی این مقاله طراحی مدل اعتلای برند استان فارس بهعنوان مقصد گردشگری میباشد. این پژوهش با مبنای فلسفی؛ پراگماتیسم، جهتگیری، بنیادی-کاربردی و به روش آمیخته اکتشافی متوالی انجام شده است. در بخش کیفی، روش نمونهگیری نظری و مصاحبه عمیق ... بیشتربهکارگیری روش کیو در شناسایی الگوهای ذهنی: تجربه گردشگران مذهبی
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 239-264
چکیده
گردشگری و مذهب همیشه با هم پیوندی ناگسستنی داشتهاند. این پژوهش با هدف شناسایی الگوهای ذهنی گردشگران در مقاصد گردشگری مذهبی در شهر مشهد صورت گرفته و از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی است. در این پژوهش از روش کیو برای شناسایی الگوهای ذهنی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش، گردشگران بودهاند که دستکم یکبار تجربه سفر به ... بیشترشناسایی و طراحی الگوی اکوسیستم کارآفرینی گردشگری روستایی (مطالعه موردی: شهرستان خلخال)
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 265-302
چکیده
هدف تحقیق حاضر شناسایی و طراحی الگوی اکوسیستم کارآفرینی گردشگری در شهرستان خلخال میباشد. تحقیق حاضر بر حسب هدف کاربردی و از نظر روش و ماهیت از نوع آمیخته میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل 15 نفر از خبرگان محلی فعال در حوزه کارآفرینی و گردشگری میباشد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزارهای ISM و MicMac استفاده شد. نتایج نشان داد که ... بیشترتوسعه مقیاس اندازه گیری اعتماد گردشگران به یک مقصد گردشگری با استفاده از رویکرد آمیخته
دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، صفحه 30-331