دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
دوره و شماره: مقالات آماده انتشار
تعداد مقالات: 12
موانع گسترش ورزشهای بیابانی به عنوان فرصت گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1403
چکیده
ورزشهای بیابانی یک محصول گردشگری نوظهور هستند و گسترش آنها با توجه به شرایط اقلیمی کشور میتواند نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع گسترش ورزش های بیابانی به عنوان فرصت گردشگری بود. روش پژوهش، کیفی از نوع داده بنیاد و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. جامعه پژوهش، متخصصین ... بیشترتحلیلی بر شاخصهای مالی مؤثر بر عملکرد مالی زنان شاغل در صنعت گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 دی 1403
چکیده
در سالهای اخیر بیش از نیمی از کارکنان صنعت گردشگری را زنان تشکیل میدهند. از این جهت توجه به شاخصهای مالی به جهت تاثیر آنها در عملکرد مالی حائز اهمیت بوده و میبایست در اولویت بررسی صاحبان مشاغل گردشگری قرار گیرد. در این راستا هدف این مطالعه شناسایی شاخصهای مالی موثر بر عملکرد مالی زنان در صنعت گردشگری است. در ابتدا با استفاده ... بیشترتحلیل رضایت گردشگران از منظر هوش مصنوعی: یک مطالعه کتابسنجی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 بهمن 1403
چکیده
یکی از چالشهای اصلی صنعت گردشگری، افزایش رضایت گردشگران است. در سالهای اخیر، استفاده از هوش مصنوعی جهت رفع این چالش رشد چشمگیری داشته است. این پژوهش با هدف مرور جامع مطالعات مرتبط، از روش کتابسنجی برای تحلیل ساختار علمی فعلی، شناسایی روندهای تحولآفرین، الگوهای تحقیقاتی نوظهور و تعیین دستور کارهای آینده استفاده کرده است. پس ... بیشترطراحی و تبیین مدل ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در موزه
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 فروردین 1404
چکیده
موزهها که بخش مهمی از صنعت گردشگری محسوب میشوند، پتانسیل ایجاد و ارتقاء حس بهزیستی دیدارکننده خود را دارند. لذا هدف پژوهش حاضر، طراحی و تبیین مدل مفهومی ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در موزههاست. در همین راستا به دنبال شناسایی مؤلفهها و عوامل اثرگذار بر ایجاد و ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در جاذبهای به نام موزه میباشد. بدین منظور ... بیشترطراحی چارچوب توسعه گردشگری چرخشی مبتنی : مطالعه موردی: استان اردبیل
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 31 فروردین 1404
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی چارچوب توسعه گردشگری چرخشی در استان اردبیل با استفاده از رویکرد تحلیل محتوا است.برای دستیابی به این هدف با 19 نفر از خبرگان حوزه گردشگری مصاحبههای عمیق نیمهساختاریافته انجام گرفت. سپس با تحلیل مصاحبهها و کدگذاری دادهها، تعداد 229 کدباز و در سطح بالاتر به تعداد 26 کدمحوری احصا شد. افزون بر این به تعداد 10 ... بیشترارائه مدل برندسازی دیجیتال در متاورس(مورد مطالعه: صنعت گردشگری)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 اردیبهشت 1404
چکیده
برندسازی دیجیتال در عصر حاضر به عنوان یک نیاز اساسی شناخته میشود که تأثیر زیادی بر پیشرفت صنایع دارد، به ویژه در صنعت گردشگری. هدف این پژوهش طراحی یک مدل برندسازی دیجیتال در متاورس برای صنعت گردشگری است. این تحقیق از نوع کیفی و کاربردی بوده و دادهها از طریق مصاحبه با خبرگان جمعآوری شده است. مصاحبهها به صورت نیمهساختاریافته ... بیشترتبیین تاب آوری اقامتگاههای بوم گردی در ایران: رویکرد تحلیل کیفی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 اردیبهشت 1404
چکیده
پژوهش حاضر به دنبال تبیین تاب آوری اقامت گاه های بوم گردی ها بوده است. جامعه پژوهش صاحبان اصلی اقامتگاه های بوم گردی ها در استان گیلان بودند که به تعداد 12 نفر از صاحبان اقامتگاه های بوم گردی ها از طریق روش نمونه گیری غیر احتمالی و مبتنی بر روش گلوله برفی انتخاب شدند .نتایج حاضر نشان داد که مبانی اصلی تاب آوری در بوم گردی ها در 7 بعد فردی، ... بیشترنقش شخصی سازی و سفارشی سازی در تحول صنعت هتلداری ایران بر اساس دیدگاه مدیران؛ مدل داده بنیان
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 اردیبهشت 1404
چکیده
این پژوهش به بررسی نقش شخصیسازی و سفارشیسازی در تحول صنعت هتلداری ایران و دیدگاه مدیران این صنعت درباره اجرای این راهبردها میپردازد. در فضای رقابتی کنونی، این استراتژیها میتوانند تجربه مشتری را بهبود بخشیده، رضایت و وفاداری را افزایش دهند و مزیت رقابتی ایجاد کنند. بااینحال، اجرای آنها با چالشهایی مانند کمبود زیرساختهای ... بیشترتحلیل ساختاری مدیریت منابع انسانی سبز، تعهد سبز مدیران ارشد و سرمایه فکری سبز بر رفتار دوستدار محیط زیست کارکنان هتلهای استان یزد
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 خرداد 1404
چکیده
در سالهای اخیر نگرانیهای زیستمحیطی متعددی به دلیل پیشرفت و توسعه سریع اقتصادی مطرح شده است. شرکتها و دولتهای مختلف اهمیت پایداری زیستمحیطی را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی درک کردهاند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت منابع انسانی سبز در رابطه بین تعهد سبز مدیران ارشد، سرمایه فکری سبز و رفتار دوستدار محیطزیست ... بیشتراولیت بندی روستاها به لحاظ اثرگذاری گردشگری ورزشی بر تابآوری اقتصادی (مطالعه موردی مناطق روستایی شمال خراسانرضوی)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1404
چکیده
گردشگری ورزشی، بهعنوان یکی از اشکال مهم گردشگری، راهی مؤثر برای توسعه اقتصادی است. نواحی روستایی شمال خراسان رضوی به دلیل شرایط محیطی از مشکلاتی مانند تنوع کم فعالیتها، درآمد پایین و کمبود شغل رنج میبرند. بااینحال، این منطقه به لحاظ فرهنگی غنی و مهد کشتی باچوخه، ورزشی ریشهدار در فرهنگ و قومیت محلی، است. استقبال گسترده گردشگران ... بیشترتحلیل سیستماتیک مدلهای سفر مشتری در گردشگری دیجیتال: کاربست چارچوب نظری قیف پارادایم
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 خرداد 1404
چکیده
در این پژوهش با هدف تحلیل نظاممند مدلهای سفر مشتری در بستر گردشگری دیجیتال، با بهرهگیری از رویکرد مفهومی «قیف پارادایم» به دستهبندی، تحلیل و ترکیب یافتههای پیشین پرداخته شده است. این چارچوب امکان تمایز میان سطوح مختلف دانش از دادههای تجربی تا مفاهیم بنیادی را فراهم میسازد. با استفاده از الگوی مرور سیستماتیک بولاند ... بیشترکاربرد هوش مصنوعی در مکانیابی اکوکمپ گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 خرداد 1404