دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
دوره و شماره: مقالات آماده انتشار
تعداد مقالات: 18
تحلیل شکافهای مرتبط به آموزش عالی در صنعت گردشگری ایران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 تیر 1403
چکیده
اغلب افراد تاکید میکنند که محتوای برنامه با نیازهای صنعت گردشگری مطابقت دارد. در این راستا هدف این مطالعه بررسی نیازهای بازار کار گردشگری در ایران و تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت آموزش عالی از دیدگاه ذینفعان گردشگری در بخش های دولتی، غیردولتی و خصوصی است تا از این طریق بتوان برنامهریزی مناسبی برای بخش آموزش در این حوزه و بهسازی نیروی ... بیشتربرآورد ارزش تفرجگاهی تالابها با استفاده از روش ارزشگذاری مشروط (مطالعه موردی: تالاب چغاخور استان چهارمحال و بختیاری)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مهر 1403
چکیده
صنعت گردشگری یکی از بزرگترین منابع رشد اقتصادی در هر منطقه است. برای بیان اهمیت گردشگری و تبدیل آن به ارزشهای پولی لازم است جاذبههای گردشگری با استفاده از روشهای مناسب ارزشگذاری شوند. در مطالعه حاضر، ارزش تفریحی تالاب چغاخور استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از روش ارزشگذاری مشروط برآورد شده و عوامل مؤثر بر تمایل به ... بیشترمدل ایجاد نگرش کارآفرینانه دانشجویان گردشگری (مورد مطالعه؛ دانشجویان گردشگری دانشگاههای استان یزد)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 مهر 1403
چکیده
هدف از انجام این پژوهش طراحی مدلی برای ایجاد نگرش کارافرینانه در دانشجویان گردشگری دانشگاههای یزد است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش در دو گروه شامل خبرگان گردشگری و دانشجویان گردشگری دانشگاههای استان یزد میباشند. با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری ... بیشترالگوی ساختاری ـ تفسیری عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری خلاق مبتنی بر میراث ورزشی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 مهر 1403
چکیده
این پژوهش با هدف شناسایی و سطحبندی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری خلاق مبتنی بر میراث ورزشی انجام شد. روش پژوهش، ساختاری ـ تفسیری بود و از مطالعات کتابخانهای، مصاحبه و پرسشنامه بهعنوان ابزارهای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. بر اساس نتایج، 13 عامل مؤثر شناسایی و در شش سطح طبقهبندی شدند.عوامل زیستمحیطی و جاذبههای گردشگری در سطح ... بیشترشناسایی پیشرانهای کلیدی مؤثر در توسعه گردشگری شهر خرمآباد: با تأکید بر زیرساختهای گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 22 مهر 1403
چکیده
شهرستان خرمآباد، به علت جاذبههای طبیعی و تاریخی همواره موردتوجه گردشگران بوده است. اما ضعف در زیرساختهای گردشگری یکی از موانع قابلتوجه در توسعه این صنعت به شمار میرود. این پژوهش باهدف شناسایی پیشرانهای کلیدی مؤثر در توسعه گردشگری شهر موزهی خرمآباد با تأکید بر زیرساختهای گردشگری شکلگرفته است. پژوهش حاضر ازنظر هدف ... بیشترنقش معماری اقامتگاه های بوم گردی در رضایتمندی و وفاداری گردشگران (نمونه موردی: استان خراسان شمالی)
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 آبان 1403
چکیده
اقامتگاههای بومگردی به عنوان یکی از اجزای اصلی اکوتوریسم، نقش مهمی در دستیابی به اهداف آن ایفا میکنند. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش معماری اقامتگاههای بومگردی در رضایت بومگردان و وفاداری آنها در استان خراسان شمالی است. پژوهش حاضر از راهبرد پیمایشی و همسبتگی استفاده کرده است. جامعه مورد مطالعه، شامل بومگردان خراسان شمالی ... بیشترواکاوی عوامل مؤثر در داستانسرایی دیجیتال بر انگیزه سفر در گردشگران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 آبان 1403
چکیده
عصر حاضر بهدلیل توسعه شتابان فناوریهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، شاهد عملیات بسیار شگرفی بوده است. فناوریها نویدبخش رشد در بخش گردشگری هستند. با این حال در کشور ایران کمتر توجهی به کاربرد این پدیده در حوزه گردشگری شده است. عدموجود پژوهشهای پیشین در این زمینه سبب شد تا جایگاه فعلی داستانسرایی دیجیتالی تعاملی در حوزه سفر ... بیشتربررسی اثر توسعه گردشگری بر توزیع درآمد در استان های ایران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 آذر 1403
چکیده
از راهکارهای بهبود توزیع درآمد، توسعهی گردشگری است. توسعه گردشگری برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی چون درآمد سرانه پایین و توزیع نامناسب درآمد مواجهاند، از اهمیت فراوانی برخوردار است. لذا هدف اصلی این مطالعه بررسی اثر توسعه گردشگری بر توزیع درآمد در استانهای منتخب ایران است. بهمنظور بررسی اثر توسعه گردشگری بر توزیع ... بیشترپیشبینی زمان مناسب طبیعتگردی در جنگلهای مانگرو منطقه حفاظت شده حرا
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 آذر 1403
چکیده
در مطالعه حاضر از شاخص ترجونگ برای تعیین زمان مطلوب گردشگری (از سال1996تا 2021) در جنگلهای مانگرو منطقه حفاظت شده حرا پرداخته شد. سپس با بهرهگیری از مدلهای ACCESS-CM2 و CNRM-CM6-1 به پیشبینی زمانهای مناسب توسعه طبیعتگردی تحت سناریوهای SSP2-4.5 و SSP5-8.5 در آیندهای نزدیک (2070-2050) و دور (2100-2080) ... بیشتراولویتبندی عوامل زیربنایی چابکسازی زنجیره تأمین در صنعت گردشگری شهر اصفهان
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 آذر 1403
چکیده
در محیط پویای کنونی زنجیرههای تأمین گردشگری باید چابک باشند، یعنی باید در موقعیتی باشند که بتوانند بهسرعت به نیازهای مشتری پاسخ دهند. ازاینرو پژوهش حاضر با هدف اولویتبندی عوامل زیربنایی چابکسازی زنجیره تأمین در صنعت گردشگری شهر اصفهان انجام شد. بدین منظور ابتدا با بررسی ادبیات موضوع و انتخاب 43 مقاله مرتبط، 6 عامل فناوری اطلاعات، ... بیشترتحلیل ابعاد کلیدی فرایند پیادهسازی هم آفرینی در گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 آذر 1403
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد کلیدی فرایند پیادهسازی همآفرینی در هتلداری و با استفاده از روش کیفی فراترکیب و گروه کانونی انجام شده است. در بخش اول برای انجام روش فراترکیب، 1500 مقاله از پایگاه دادههای معتبر امرالد، ساینس دایرکت، پروکوئست و ... در بازه زمانی 2004 تا 2022 دانلود و در نهایت 87 مقاله به تحلیل نهایی راه یافتند. در بخش دوم ... بیشترخوشههای گردشگری و توسعه منطقهای: تحلیل شبکۀ همکاری و هم تألیفی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 دی 1403
چکیده
در موضوع گردشگری، خوشهها بهمثابه گروهی از کسبوکارها و کانونهای وابسته به گردشگری از طریق همکاری و تعامل، به دنبال افزایش رقابتپذیری و توسعه هستند. باتوجهبه بیش از پنج دهه مطالعه پیرامون خوشههای گردشگری و توسعه منطقهای و فقدان مرور جامع پژوهشهای پیشین، هدف اصلی این پژوهش، مرور کمی این پژوهشها به کمک ابزار تحلیل کتابسنجی ... بیشترطراحی الگوی شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری با بهرهگیری از روش داده بنیاد
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 دی 1403
چکیده
امروزه برندسازی مقاصدگردشگری، به ابزاری قدرتمند برای دگرگونی مناطق بدل گشته و شهرت دیجیتال مقصد گردشگری نیز از عوامل مؤثر بر رقابتپذیری مقاصد میباشد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری میباشد. مطالعه حاضر در چارچوب رویکـرد کیفی و با بهرهگیری از روش پژوهش داده ... بیشترتحلیل محتوایی وبسایتهای تسهیلگران گردشگری پزشکی هند و ایران
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 دی 1403
چکیده
صنعت گردشگری پزشکی بهعنوان یک حوزه نوظهور با پتانسیل بالا نیازمند توسعه زیرساختها و اطلاعرسانی مؤثر است. با هدف تحلیل محتوای وبسایت تسهیلگران گردشگری پزشکی در هند و ایران انجام شد. شناسایی50وبسایتها با استفاده از هفت کلیدواژه تخصصی گوگل صورت گرفت و دادهها از طریق برگه کدگذاری جمعآوری و با نرمافزار SPSS تحلیل شدند. محتوای ... بیشترموانع گسترش ورزشهای بیابانی به عنوان فرصت گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1403
چکیده
ورزشهای بیابانی یک محصول گردشگری نوظهور هستند و گسترش آنها با توجه به شرایط اقلیمی کشور میتواند نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع گسترش ورزش های بیابانی به عنوان فرصت گردشگری بود. روش پژوهش، کیفی از نوع داده بنیاد و ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. جامعه پژوهش، متخصصین ... بیشترشناسایی کانون های مستعد گردشگری براساس عوامل محیطی در غرب استان اصفهان با استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 دی 1403
چکیده
این مقاله با هدف پیش بینی مکان های مستعد گردشگری در غرب استان اصفهان، از تکنیک یادگیری ماشین استفاده می کند. داده های ورودی این مدل 34 منطقه شامل چشمه ها، آبشارها، امامزاده ها، موزه ها و بناهای تاریخی و ... می باشد و متغیرهای مانند ارتفاع، شیب، جهت شیب، پوشش گیاهی، فاصله از رودخانه، فاصله از جاده، دما و بارش به عنوان مهم ترین متغیرهای ... بیشترواکاوی زمینه سازهای تاثیرگذار بر ارتقای جایگاه گردشگری شکار مبتنی بر تیراندازی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 دی 1403
چکیده
هدف از این پژوهش واکاوی زمینهسازهای تأثیرگذار بر ارتقای جایگاه گردشگری شکار مبتنی بر تیراندازی میباشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی، از منظر پارادایم تفسیری، ازنظر ماهیت آمیخته (کیفی نیمه اکتشافی و کمی توصیفی تحلیلی)، ازلحاظ زمان آیندهنگر و ازنظر مسیر اجرا پیمایشی میباشد. مشارکتکنندگان پژوهش، متخصصان حوزه گردشگری و ورزش ... بیشترتحلیلی بر شاخصهای مالی مؤثر بر عملکرد مالی زنان شاغل در صنعت گردشگری
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 دی 1403