دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تعداد مقالات: 8
تبیین تاب آوری اقامتگاههای بوم گردی در ایران: رویکرد تحلیل کیفی
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
پژوهش حاضر به دنبال تبیین تاب آوری اقامت گاه های بوم گردی ها بوده است. جامعه پژوهش صاحبان اصلی اقامتگاه های بوم گردی ها در استان گیلان بودند که به تعداد 12 نفر از صاحبان اقامتگاه های بوم گردی ها از طریق روش نمونه گیری غیر احتمالی و مبتنی بر روش گلوله برفی انتخاب شدند .نتایج حاضر نشان داد که مبانی اصلی تاب آوری در بوم گردی ها در 7 بعد فردی، ... بیشترتحلیلی بر شاخصهای مالی مؤثر بر عملکرد مالی زنان شاغل در صنعت گردشگری
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
در سالهای اخیر بیش از نیمی از کارکنان صنعت گردشگری را زنان تشکیل میدهند. از این جهت توجه به شاخصهای مالی به جهت تاثیر آنها در عملکرد مالی حائز اهمیت بوده و میبایست در اولویت بررسی صاحبان مشاغل گردشگری قرار گیرد. در این راستا هدف این مطالعه شناسایی شاخصهای مالی موثر بر عملکرد مالی زنان در صنعت گردشگری است. در ابتدا با استفاده ... بیشترارائه مدل برندسازی دیجیتال در متاورس(مورد مطالعه: صنعت گردشگری)
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
برندسازی دیجیتال در عصر حاضر به عنوان یک نیاز اساسی شناخته میشود که تأثیر زیادی بر پیشرفت صنایع دارد، به ویژه در صنعت گردشگری. هدف این پژوهش طراحی یک مدل برندسازی دیجیتال در متاورس برای صنعت گردشگری است. این تحقیق از نوع کیفی و کاربردی بوده و دادهها از طریق مصاحبه با خبرگان جمعآوری شده است. مصاحبهها به صورت نیمهساختاریافته ... بیشترتحلیل ساختاری مدیریت منابع انسانی سبز، تعهد سبز مدیران ارشد و سرمایه فکری سبز بر رفتار دوستدار محیط زیست کارکنان هتلهای استان یزد
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
در سالهای اخیر نگرانیهای زیستمحیطی متعددی به دلیل پیشرفت و توسعه سریع اقتصادی مطرح شده است. شرکتها و دولتهای مختلف اهمیت پایداری زیستمحیطی را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی درک کردهاند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی نقش مدیریت منابع انسانی سبز در رابطه بین تعهد سبز مدیران ارشد، سرمایه فکری سبز و رفتار دوستدار محیطزیست ... بیشترطراحی و تبیین مدل ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در موزه
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
موزهها که بخش مهمی از صنعت گردشگری محسوب میشوند، پتانسیل ایجاد و ارتقاء حس بهزیستی دیدارکننده خود را دارند. لذا هدف پژوهش حاضر، طراحی و تبیین مدل مفهومی ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در موزههاست. در همین راستا به دنبال شناسایی مؤلفهها و عوامل اثرگذار بر ایجاد و ارتقاء حس بهزیستی گردشگر در جاذبهای به نام موزه میباشد. بدین منظور ... بیشترنقش شخصی سازی و سفارشی سازی در تحول صنعت هتلداری ایران بر اساس دیدگاه مدیران؛ مدل داده بنیان
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
این پژوهش به بررسی نقش شخصیسازی و سفارشیسازی در تحول صنعت هتلداری ایران و دیدگاه مدیران این صنعت درباره اجرای این راهبردها میپردازد. در فضای رقابتی کنونی، این استراتژیها میتوانند تجربه مشتری را بهبود بخشیده، رضایت و وفاداری را افزایش دهند و مزیت رقابتی ایجاد کنند. بااینحال، اجرای آنها با چالشهایی مانند کمبود زیرساختهای ... بیشترتحلیل رضایت گردشگران از منظر هوش مصنوعی: یک مطالعه کتابسنجی
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404
چکیده
یکی از چالشهای اصلی صنعت گردشگری، افزایش رضایت گردشگران است. در سالهای اخیر، استفاده از هوش مصنوعی جهت رفع این چالش رشد چشمگیری داشته است. این پژوهش با هدف مرور جامع مطالعات مرتبط، از روش کتابسنجی برای تحلیل ساختار علمی فعلی، شناسایی روندهای تحولآفرین، الگوهای تحقیقاتی نوظهور و تعیین دستور کارهای آینده استفاده کرده است. پس ... بیشترموانع گسترش ورزشهای بیابانی به عنوان فرصت گردشگری
دوره 20، شماره 71 ، مهر 1404