دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تعداد مقالات: 10
طراحی الگوی شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری با بهرهگیری از روش داده بنیاد
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
امروزه برندسازی مقاصدگردشگری، به ابزاری قدرتمند برای دگرگونی مناطق بدل گشته و شهرت دیجیتال مقصد گردشگری نیز از عوامل مؤثر بر رقابتپذیری مقاصد میباشد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری میباشد. مطالعه حاضر در چارچوب رویکـرد کیفی و با بهرهگیری از روش پژوهش داده ... بیشترمرور نظام مند پژوهش های برنامه ریزی رویدادهای گردشگری: شناسایی مولفه های اصلی برنامه ریزی رویداد
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
هدف مطالعه شناسایی مولفه های اصلی در برنامه ریزی رویدادهای گردشگری میباشد. پایگاه های اطلاعاتی اسکوپوس و گوگل اسکالر در بازه ی 1994 تا 2024 با کلید واژه های برنامه ریزی رویداد، رویداد گردشگری، چهارچوب رویداد و مدلهای رویداد جستجو و مقالات توسط معیارهای تکراری نبودن و مرتبط بودن با موضوع، غربال و در نهایت 140 مقاله با نرم افزارهای MAXQDA ... بیشترطراحی مدل بازاریابی گردشگری در بستر هوش مصنوعی
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
فناوری یکی از مؤثرترین نیروهایی است که زندگی مردم را شکل میدهد. صنعت گردشگری همواره در خط مقدم استفاده از فناوری بوده است. پژوهش حاضر یک مطالعه ترکیبی (کیفی - کمی) است. مصاحبه نیمهساختاریافته تا حد اشباع (21 نفر) انجام شد. برای کدگذاری مصاحبهها از روش براون و کلارک و با استفاده از نرمافزار MAXQDA تحلیل موضوعی انجام شد. همچنین برای اعتبارسنجی ... بیشترتجربه ماندگار گردشگری از طریق بازیوارسازی بر پایه مدل طراحی تجربه ماندگار (MED)، مورد مطالعه: مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
امروزه صنعت گردشگری با چالشهای زیادی از جمله تغییرات سریع اقتصادی و اجتماعی مواجه است و با ورود به اقتصاد تجربه، گردشگران به دنبال تجربههای عمیق و معنادار میباشند. در این میان، استفاده از نوآوریهایی همچون بازیوارسازی بهعنوان ابزاری برای پاسخ به این چالشها و ایجاد تجربه ماندگار گردشگری اهمیت ویژهای یافته است. این پژوهش ... بیشترواکاوی زمینه سازهای تاثیرگذار بر ارتقای جایگاه گردشگری شکار مبتنی بر تیراندازی
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
هدف از این پژوهش واکاوی زمینهسازهای تأثیرگذار بر ارتقای جایگاه گردشگری شکار مبتنی بر تیراندازی میباشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی، از منظر پارادایم تفسیری، ازنظر ماهیت آمیخته (کیفی نیمه اکتشافی و کمی توصیفی تحلیلی)، ازلحاظ زمان آیندهنگر و ازنظر مسیر اجرا پیمایشی میباشد. مشارکتکنندگان پژوهش، متخصصان حوزه گردشگری و ورزش ... بیشترشبکه های اجتماعی و تاثیر آن در فرایند خرید خدمات گردشگری ایران
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، ارزیابی تأثیر شبکههای اجتماعی شامل اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و تریپ ادوایزر بر رفتار خرید گردشگران بر اساس الگوی AIDA بوده است. این مطالعه به صورت یک پژوهش کاربردی و توصیفی-پیمایشی با جامعه آماری گردشگران اروپایی و نمونهگیری بهصورت آنلاین و به روش گلولهبرفی با 204 پرسشنامه انجام شده است. یافتهها نشان میدهد ... بیشترتحلیل بینقارهای از تأثیر فناوریهای نوین بر جذب گردشگر خارجی در ایران
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
فناوریهای نوین تغییر شگرفی در بخشهای مختلف اقتصادی ایجاد کرده و صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری را تحت تأثیر خود قرار داده است. توسعه این فناوریها خصوصاً در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش مؤثری در معرفی جاذبههای گردشگری و ارائه خدمات مطلوبتر داشته است. پژوهش حاضر با در نظر گرفتن فناوریهای نوین بهعنوان یک مؤلفه کلیدی ... بیشترتدوین سناریوهای کاربرد فناوریهای سبز در گردشگری کمکربن
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
صنعت گردشگری با تکیه بر منابع طبیعی، از عوامل اصلی آلودگی محیطی و انتشار کربن است که توجه به اثرات آن بر محیطزیست ضروری است. این پژوهش با هدف تدوین سناریوهای استفاده از فناوریهای سبز در گردشگری کمکربن، از روش آمیخته استفاده کرده است. در مرحله نخست با روش کیفی (گروه کانونی)، 23 شاخص کلیدی شناسایی و 18 مؤلفه تأثیرگذار تعیین شدند. سپس ... بیشترشناسایی کانون های مستعد گردشگری براساس عوامل محیطی در غرب استان اصفهان با استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404
چکیده
این مقاله با هدف پیش بینی مکان های مستعد گردشگری در غرب استان اصفهان، از تکنیک یادگیری ماشین استفاده می کند. داده های ورودی این مدل 34 منطقه شامل چشمه ها، آبشارها، امامزاده ها، موزه ها و بناهای تاریخی و ... می باشد و متغیرهای مانند ارتفاع، شیب، جهت شیب، پوشش گیاهی، فاصله از رودخانه، فاصله از جاده، دما و بارش به عنوان مهم ترین متغیرهای ... بیشترتحلیل محتوای مقایسهای کتابهای علوم اجتماعی دوره ابتدایی ایران و مصر در سال تحصیلی 1403-1402 بر اساس مؤلفه گردشگری
دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404