دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
اولویت بندی عوامل مؤثر بر ارزشیابی گردشگران اروپایی دیدار کننده از پایگاه میراث جهانی نقش جهان اصفهان

اکبر پور فرج؛ محمد رضا صالحی پور

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 7-30

چکیده
  امروزه پایگاه های میراث جهانی در دنیا اهمیت زیادی پیدا کرده اند و بازدید کنندگان داخلی و خارجی اهمیت خاصی برای این محوطه ها قائلند. تحقیق حاضر سعی در شناسایی و اولویت بندی برخی از عواملی دارد که ممکن است گردشگران اروپایی در دیدار خود از این یادمان های تاریخی، درنظرگیرند. با بررسی ها و مطالعات هزینه های غیر مالی « و » هزینه مالی ...  بیشتر

ارزیابی عملکرد خدمات ارائه شده در هتل ها با رویکرد کارت امتیازی متوازن فازی مطالعه موردی:هتل های منتخب استان یزد

حمید ضرغام بروجنی؛ مهدی ابراهیمی؛ فائزه السادات میرفخرالدینی

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 31-72

چکیده
  هدف: هدف از انجام این پژوهش ارزیابی عملکرد خدمات ارائه شده در هتل ها با رویکرد   BSC فازی می باشد. شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد هتل ها در ارائه خدمات از دیدگاه مالی، مشتری، فرایند داخلی و رشد و یادگیری از اهداف کلیدی پژوهش است. از دیگر اهداف آن، استفاده از یافته های پژوهش به منظور تدوین و فرموله کردن استراتژی هایی جهت بقای هتل ها در ...  بیشتر

نقش متغیرهای شهرت و نوآوری بر وفاداری مشتریان رستوران با درنظر گرفتن نقش واسط رضایت و ارزش ادراک شده

شمس الدین ناظمی؛ فهیمه سادات سعادت یار

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 58-79

چکیده
  در بازار گسترده امروز موفقیت یا عدم موفقیت یک بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری بستگی دارد، اوست که با توجه به امکانات و استعداد خود به ارزش گذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت، کیفیت و ... می پردازد و در نهایت انتخاب میکند )ایمانی، ۶۸۳۱ (. حفظ مشتریان و افزایش وفاداری مشتریان در این فضای رقابتی در حوزه خدمات، روز به روز مشکلتر میشود.)عزیزی، ...  بیشتر

اولویت بندی مناطق نمونه گردشگری جهت سرمایه گذاری و توسعه منطقه ای درشمال غربی استان کرمانشاه

غلامرضا نوری؛ زهرا تقی زاده

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 80-107

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف اولویت بندی مناطق نمونه گردشگری جهت سرمایه گذاری در قطب گردشگری اورامانات در شمال غربی استان کرمانشاه تهیه گردیده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، از جمله تحقیقات کاربردی، و از نظر جمع آوری دادهها، از نوع پیمایشی میباشد که دادههای حاصل از مطالعات میدانی و    شده و میزان TOPSIS پرسشنامهها وارد تکنیک تصمیم گیری چند معیاره ...  بیشتر

برنامه ریزی راهبردی توسعه گردشگری جنگ هم پیوند با سایر جاذبه ها در استان ایلام

علی حاجی نژاد؛ مجتبی جاودان؛ برزو سبزی

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 142-168

چکیده
  وجود جاذبه های ناشی از جنگ در گستره مناطق عملیاتی و به ویژه در مناطق غربی و جنوبی کشور از جمله استان ایلام، می تواند یکی از جاذبه های مهم برای گردشگران و مهم تر از آن صیانت از ارزش های معنوی دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعدی باشد. هر منطقهای برای دست یابی به رشد و توسعه پایدار و نیز افزایش توان رقابت پذیری در میان مقصدهای رقیب، ...  بیشتر

شکاف نگرش، دانش و رفتار زیست محیطی گردشگران

محمد فاضلی؛ سحر جعفر صالحی

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 142-168

چکیده
  حتی مدیریت شهری بدل ساخته است. در تبیین های رفتار زیست محیطی عموماٌ بر سه دسته عوامل فردی، موقعیتی و اجتماعی  سیاسی تأکید می شود. رفتارهای زیست محیطی هر گروه از کنشگران انسانی؛ بسته به موقعیت؛ می تواند متفاوت و دارای اهمیت ویژه ای باشد. گردشگران نیز از جمله گروه هایی هستند که به دلیل شدت تأثیراتی که رفتارهای زیست محیطی آن ها بر محیط ...  بیشتر

مدل ساختاری جهت شناسایی مؤلفه های استراتژیک اثربخش بر نهادینه سازی گردشگری الکترونیک

زهره دهدشتی شاهرخ؛ غدیر شکیبا جمال آباد

دوره 8، شماره 22 ، تیر 1392، صفحه 170-197

چکیده
  گردشگری آثار و پیامدهای مثبت بسیاری بر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و توانسته است توجه بخش عمومی و خصوصی را به خود جلب کند؛ اما ورود فناوری اطلاعات باعث ظهور حوزه جدیدی به نام گردشگری الکترونیک گردیده است که پذیرش آن در بخشهای مختلف گردشگری به میزان قابل توجهی منوط به دیدگاه مدیران نسبت به آن بوده و دیدگاه راهبردی مدیران عالی ...  بیشتر