دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
شماره 32
این شماره تیر 1395 منتشر شده است
شماره 31
این شماره بهار 1395 منتشر شده است
شماره 30
این شماره بهار 1395 منتشر شده است
شماره 29
این شماره بهار 95 منتشر شده است
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تحلیل گفتمان مدیران و نخبگان کشور درباره صنعت گردشگری در ایران

سحر سمیعی؛ مریم سادات غیاثیان

دوره 10، شماره 31 ، مهر 1394، صفحه 1-18

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش یافتن راهکارهای گفتمانی است که مدیران و نخبگان کشور درحوزه صنعت گردشگری ایران، از طریق آنها به گفتمان گردشگری مشروعیت داده و یا از آنمشروعیت زدایی کرده اند. هدف فرعی این پژوهش یافتن تفاوت میان مشروعیت در گفتمانمدیران و نخبگان دولتی و غیردولتی در این حوزه، می باشد. در این پژوهش سخنرانیها ومصاحبه های مدیران و نخبگان ...  بیشتر

تأثیر کار هیجانی بر رضایت مشتری در صنعت هتلداری: نقش میانجی رضایت کارکنان

اردشیر شیری؛ مهدی دهقانی سلطانی؛ اعظم سلطانی بناوندی؛ حسن فارسی زاده

دوره 10، شماره 31 ، مهر 1394، صفحه 19-39

چکیده
  این پژوهش با هدف مطالعه و بررسی تأثیر کار هیجانی بر رضایت مشتری از طریقنقش میانجی رضایت شغلی در صنعت هتلداری انجام شده است. جامعه آماری این تحقیقکارکنان و مشتریان هتلهای چهار و پنج ستاره در شهر تهران بوده که از طریق روشنمونهگیری تصادفی ساده تعداد 385 نفر انتخاب شدند . تحقیق حاضر از نظر هدف،کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، از نوع ...  بیشتر

برند، کیفیت خدمات و تبلیغات شفاهی در توریسم: فرصتهای پادگانهای نظامی

محسن اکبری؛ میلاد هوشمند چایجانی؛ حسن معتمد

دوره 10، شماره 31 ، مهر 1394، صفحه 41-69

چکیده
  هستند تا بازده سرمایهگذاریهای خود را بالا ببرند. یکی از ارزانترین و البته ارزشمندترین مسیرهایتوسعه گردشگری، توجه به تبلیغات شفاهی بوده که توجه بسیاری از مجریان و محققان را به خودمعطوف نموده است. برای این منظور میتوان با نگاهی متفاوت به نیروهای نظامی، آنها را به عنوان یکمنبع تبلیغات شفاهی ملاحظه و مورد توجه قرار داد. چرا که هرساله ...  بیشتر

جایگاه فضاهای سبز شهری در گذران اوقات فراغت و گردشگری شهروندان

سمیرا پور امرایی؛ محمد رضا اکبری؛ امیر صابری

دوره 10، شماره 31 ، مهر 1394، صفحه 71-84

چکیده
  فضاهای سبز از یکسو موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها میشود، و از سوی دیگرشرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم میسازد. مهمترین اثرات فضای سبز درشهرها کاهش آلودگی هوا، کاهش آلودگی صوتی، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و... است. سایراثرات فضای سبز در شهرها نسبی هستند. در این راستا پژوهش حاضر به بررسی و تحلیل تأثیرات پارکچنگری ...  بیشتر

ارزیابی ظرفیت برد درتعیین کاربریهای مجموعه های گردشگری

پژمان رضایی؛ نسرین قهرمانی

دوره 10، شماره 31 ، مهر 1394، صفحه 85-102

چکیده
  برنامه ریزی برای جذب گردشگر و ارائه خدمات مناسب به آنها از یکسو وبرنامه ریزی برای حفظ محیط زیست پیرامون این منابع از سوی دیگر از اهمیت قابلتوجهی برخوردار است. با توجه به این موضوع، مجموعه سیرچ به مساحت 10 هکتارجهت ایجاد کاربریهای مورد نیاز گردشگران منطقه سیرچ انتخاب شد. این مطالعه از نوعتحقیقات کاربردی است. ظرفیت برد فیزیکی مجموعه ...  بیشتر

اثرات تصور ذهنی گردشگران شهر اصفهان برتوسعه گردشگری پایدار آن

ناهید امراللهی بیوکی؛ اعظم نظری

دوره 10، شماره 31 ، مهر 1394، صفحه 103-131

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی و تبیین اثرات تصویر ذهنی گردشگران داخلی شهراصفهان بر توسعه گردشگری آن است. جامعه آماری این پژوهش، گردشگرانی هستند که تجربهسفر به شهر اصفهان را دارند. از آنجاییکه جامعه آماری نامحدود بوده ، بنابرابن برمبنای روشتعیین حجم نمونه کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری تعیین گردیده و از طریقنمونهگیری (غیراحتمالی) ...  بیشتر