دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
شماره 32
این شماره تیر 1395 منتشر شده است
شماره 31
این شماره بهار 1395 منتشر شده است
شماره 30
این شماره بهار 1395 منتشر شده است
شماره 29
این شماره بهار 95 منتشر شده است
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
شبکه خط مشی گردشگری کشور

سامان جهاندیده؛ حسین خنیفر؛ نرگس فرزان

دوره 10، شماره 30 ، تیر 1394

چکیده
  چکیده گردشگری صنعتی است که وابستگی های متقابل در آن در حد قابل توجهی بالاست و ایجاد روابط مبتنی بر همکاری مانند شبکه ها در آن، بیش از آن که امری دلخواه باشد، الزامی مدیریتی است. این مقاله به دنبال احصای بازیگران شبکه خط مشی گردشگری و تبیین رابطه بین آن ها و به عبارتی ترسیم شبکه خط مشی گردشگری در کشور می باشد. به منظور دستیابی به این هدف ...  بیشتر

تأثیر بحران مالی جهانی بر تقاضای گردشگری در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا

حمیدرضا فعالجو؛ ابراهیم نصیریان

دوره 10، شماره 30 ، تیر 1394

چکیده
  هدف اصلی این مطالعه بررسی تأثیر بحران مالی جهانی بر تقاضای گردشگری کشورهای منطقه خاورمیانه 1970 میباشد. برای این منظور در این مطالعه متغیر تعداد گردشگران - و شمال آفریقا طی سالهای 2014 وارد شده به این گروه از کشورها به عنوان متغیر جایگزین تقاضای گردشگری در نظر گرفته شده و با بهره   -   گیری از رهیافت دادههای تابلویی پویا و تخمینزننده ...  بیشتر

مطالعه اثر بخشی تارنماهای گردشگری پزشکی در ایران

ابوالفضل اردشیر تاج زاده نمین؛ سوده بیات

دوره 10، شماره 30 ، تیر 1394

چکیده
  گردشگری پزشکی در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که شناسایی و ارتباط با مقاصد گردشگری پزشکی در وهله اول از طریق وب سایت های گردشگری پزشکی صورت می گیرد، بنابراین نقش موثری در توسعه مقصد گردشگری پزشکی بازی می کنند. در این مقاله عوامل موثر در اثربخشی وب سایت های گردشگری پزشکی با استفاده از تحلیل اکتشافی شناسایی و بررسی ...  بیشتر

ارزیابی نگرش جامعه میزبان به توسعه گردشگری در مناطق روستایی

عباس امینی؛ سمیرا بختی؛ فرهاد باباجمالی

دوره 10، شماره 30 ، تیر 1394

چکیده
  گردشگری یک فعالیت مبتنی بر منبع است و وابستگی مستقیمی به جاذبهها و خدمات دارد، اما در عین حال توسعه موفقیت آمیز آن مستلزم پذیرش گردشگر توسط جوامع میزبان، بویژه در مناطق روستایی است. بنابراین درک واکنش جامعه محلی و عوامل مؤث ر بر آن ، د ر راستا ی مشارک ت و حمایت مطلوب جامعه روستایی از توسعه گردشگری امری ضروری به شمار میآید . هدف این پژوهش، ...  بیشتر

رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و کیفیت رابطه و ارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری

اسفندیار محمدی؛ زهرا رضایی؛ میلاد احمدی

دوره 10، شماره 30 ، تیر 1394، صفحه 107-127

چکیده
  گردشگری یکی از محورهای توسعه درکشورهاست و صنعت هتلداری از مهمترین عوامل در انتخاب مکانهایگردشگری برای گردشگران در ورود به مناطق گردشگری برای اقامت میباشد. از اینرو توجه به امورات هتلها ازاهمیت بالایی برخوردار است. هدف این پژوهش شناخت ارابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری با کیفیت رابطه وارزش طول عمر مشتری در صنعت هتلداری میباشد. این ...  بیشتر

الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی

مهدی یادگاری؛ شهریار محمدی؛ پیمان یارمحمدی سامانی

دوره 10، شماره 30 ، تیر 1394، صفحه 129-148

چکیده
  امروزه صنعت گردشگری به عنوان بزرگ ترین و متنوع ترین صنعت در دنیا شناخته میشود. با توجه بهفراگیر شدن فناوری اطلاعات و کسب وکارهای الکترونیکی، توجه ویژه به گردشگری الکترونیکی جهتبهرهمندی از ظرفیت های این صنعت، میتواند بسیار مفید باشد. در این پژوهش پس از مروری بر مفاهیم وتعاریف گردشگری و گردشگری الکترونیکی، به مدل های اعتماد الکترونیکی ...  بیشتر