دوره 19 (1403)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
مدیریت گردشگری
تحلیل مضامین عقلانیت در سند چشم انداز توسعه میراث فرهنگی و گردشگری کشور

مرتضی احمدی؛ محمود ضیائی؛ رضا واعظی؛ غلامرضا کاظمیان

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 7-36

https://doi.org/10.22054/tms.2023.72287.2804

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی عقلانیت حاکم بر سند چشم انداز گردشگری ایران صورت گرفته است. برنامه ریزی گردشگری به دلیل تحولات حوزه پارادایم های فلسفی و جامعه شناختی در دهه های اخیر، تغییرات قابل توجهی را تجربه نموده است. پژوهش حاضر مبتنی بر معرفت شناسی تفسیری می باشد و به لحاظ روش شناسی در زمره پژوهش های کیفی قرار می گیرد. برای گردآوری و تحلیل ...  بیشتر

برنامه ریزی گردشگری
استخراج تجربیات بیادماندنی گردشگران از مقاصد گردشگری روستایی (مورد مطالعه: شهرستان‌های مشهد، نیشابور و طرقبه‌شاندیز)

زهرا سلیمانی؛ حمداله سجاسی قیداری؛ حمید شایان؛ سیامک سیفی

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 37-84

https://doi.org/10.22054/tms.2023.72990.2812

چکیده
  گردشگران در هنگام سفر، بدنبال کسب تجربیات بیادماندنی هستند و اغلب تصمیمات آن‌ها تحت تاثیر همین تجربیاتی که از مقصد کسب کرده‌اند، قرار میگیرد. ازاین‌رو با هدف استخراج تجربیات بیادماندنی گردشگران از مقاصد روستایی از رویکرد شناختی زیمت استفاده شد. براساس اشباع نظری با 35 نفر از گردشگرانی که به روستاهای گردشگری شهرستان‌های مشهد، نیشابور ...  بیشتر

سامانه های اطلاعاتی
نقش مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری در تسهیل انتخاب مقصد گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی فعال در تهران)

نیلوفر یزدی اسماعیلی؛ زهرا نادعلی پور

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 85-122

https://doi.org/10.22054/tms.2023.68561.2840

چکیده
  امروزه، مشتری مداری یکی از مهمترین شاخص‌های بازاریابی درنظام گردشگری است. از سوی دیگر، یکی از به روزترین و کارآمدترین برنامه‌ها یا راهبردهای جذب، حفظ و جلب رضایت مشتری، مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری است. از این‌رو، شناخت نقش مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری در تسهیل انتخاب مقصد از نگاه مدیران و کارشناسان ارشد بازاریابی دفاتر ...  بیشتر

طراحی مدل هوشمندی برند در استارت‌آپ‌های گردشگری: رویکردی آمیخته

مریم ورمقانی؛ عظیم زارعی؛ داوود فیض؛ مرتضی ملکی مین باش رزگاه

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 123-159

https://doi.org/10.22054/tms.2023.73204.2832

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل هوشمندی برند گردشگری در استارت‌آپ‌های گردشگری و آزمون اعتبار آن مدل بود. در بخش کیفی از رویکرد نظریه داده‌بنیاد استفاده شد. در این بخش، با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی با 6 نفر از اساتید دانشگاه و 18 نفر از مدیران برند استارت‌آپ‌های گردشگری مصاحبه شد. در بخش کمی، جامعه آماری شامل مدیران و ...  بیشتر

سامانه های اطلاعاتی
ارائه مدل بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی ایران

سید محسن لطفی آشتیانی؛ لیلا اندرواژ؛ ابراهیم آلبونعیمی

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 161-202

https://doi.org/10.22054/tms.2023.73715.2837

چکیده
  پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات توسعه‌ای می‌باشد که با روش کیفی انجام می‌شود. جامعه آماری در فاز کیفی شامل مدیران شرکت های تسهیل گر گردشگری پزشکی و مدیران بخش پذیریش بیماران بین المللی بیمارستان های شهر تهران می‌باشد که از این میان 15 نفر به صورت هدفمند غیرتصادفی بعنوان انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها، مصاحبه عمیق ...  بیشتر

اقتصادو بازاریابی
پیش‌بینی قصد خرید اخلاقی محصولات پایدار در مدل‌کسب‌وکار دایره‌ای از طریق رفتار مشتریان/گردشگران با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی(ANN)

آمنه خدیور؛ مریم گلستانی؛ فهیمه گلشنی

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 203-240

https://doi.org/10.22054/tms.2023.72626.2808

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر این است که قصد خرید اخلاقی محصولات پایدار در مدل‌کسب‌وکار دایره‌ای را از طریق رفتار مشتریان/گردشگران با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی(ANN) پیش‌بینی کند. جامعه‌ آماری پژوهش حاضر، مشتریان/گردشگرانی هستند که از محصولات/ خدمات رستوران گارگوپ استفاده نموده‌اند. نمونه‌گیری بر اساس جدول مورگان انجام شده و 384 نفر از طریق ...  بیشتر

تحلیل مؤلفه‌های توسعه گردشگری اجتماع‌محور در مناطق روستایی؛ مطالعه موردی: شهرستان های مریوان و سروآباد

حجت ورمزیاری؛ مرضیه فتحی؛ خلیل کلانتری؛ محمد آصف شایق

دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 241-268

https://doi.org/10.22054/tms.2023.73671.2838

چکیده
  یکی از اهداف گردشگری اجتماع ‏محور، ایجاد منافع برای جامعة محلّی است. با وجود این درکشورهای در حال توسعه، تحقق آن با مشکلاتی همراه بوده است. در این راستا، مطالعه حاضر با هدف تحلیل مؤلفه‌های توسعه گردشگری روستایی با رویکرد اجتماع‏محور انجام شد. جامعه آماری این تحقیق، روستائیان بالای 15 سال روستاهای هدف گردشگری شهرستان‏های مریوان ...  بیشتر