دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تعداد مقالات: 8
شناسه علمی نشریه،سال هجدهم، شماره62، پاییز 1402
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402
چکیده
بیشترتحلیل مضامین عقلانیت در سند چشم انداز توسعه میراث فرهنگی و گردشگری کشور
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 7-36
چکیده
این پژوهش با هدف شناسایی عقلانیت حاکم بر سند چشم انداز گردشگری ایران صورت گرفته است. برنامه ریزی گردشگری به دلیل تحولات حوزه پارادایم های فلسفی و جامعه شناختی در دهه های اخیر، تغییرات قابل توجهی را تجربه نموده است. پژوهش حاضر مبتنی بر معرفت شناسی تفسیری می باشد و به لحاظ روش شناسی در زمره پژوهش های کیفی قرار می گیرد. برای گردآوری و تحلیل ... بیشتراستخراج تجربیات بیادماندنی گردشگران از مقاصد گردشگری روستایی (مورد مطالعه: شهرستانهای مشهد، نیشابور و طرقبهشاندیز)
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 37-84
چکیده
گردشگران در هنگام سفر، بدنبال کسب تجربیات بیادماندنی هستند و اغلب تصمیمات آنها تحت تاثیر همین تجربیاتی که از مقصد کسب کردهاند، قرار میگیرد. ازاینرو با هدف استخراج تجربیات بیادماندنی گردشگران از مقاصد روستایی از رویکرد شناختی زیمت استفاده شد. براساس اشباع نظری با 35 نفر از گردشگرانی که به روستاهای گردشگری شهرستانهای مشهد، نیشابور ... بیشترنقش مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری در تسهیل انتخاب مقصد گردشگری (مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی فعال در تهران)
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 85-122
چکیده
امروزه، مشتری مداری یکی از مهمترین شاخصهای بازاریابی درنظام گردشگری است. از سوی دیگر، یکی از به روزترین و کارآمدترین برنامهها یا راهبردهای جذب، حفظ و جلب رضایت مشتری، مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری است. از اینرو، شناخت نقش مدیریت ارتباط الکترونیک با مشتری در تسهیل انتخاب مقصد از نگاه مدیران و کارشناسان ارشد بازاریابی دفاتر ... بیشترطراحی مدل هوشمندی برند در استارتآپهای گردشگری: رویکردی آمیخته
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 123-159
چکیده
هدف از انجام این پژوهش ارائه مدل هوشمندی برند گردشگری در استارتآپهای گردشگری و آزمون اعتبار آن مدل بود. در بخش کیفی از رویکرد نظریه دادهبنیاد استفاده شد. در این بخش، با استفاده از روش نمونهگیری گلولهبرفی با 6 نفر از اساتید دانشگاه و 18 نفر از مدیران برند استارتآپهای گردشگری مصاحبه شد. در بخش کمی، جامعه آماری شامل مدیران و ... بیشترارائه مدل بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی ایران
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 161-202
چکیده
پژوهش حاضر از نظر هدف در حیطه تحقیقات توسعهای میباشد که با روش کیفی انجام میشود. جامعه آماری در فاز کیفی شامل مدیران شرکت های تسهیل گر گردشگری پزشکی و مدیران بخش پذیریش بیماران بین المللی بیمارستان های شهر تهران میباشد که از این میان 15 نفر به صورت هدفمند غیرتصادفی بعنوان انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری دادهها، مصاحبه عمیق ... بیشترپیشبینی قصد خرید اخلاقی محصولات پایدار در مدلکسبوکار دایرهای از طریق رفتار مشتریان/گردشگران با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی(ANN)
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 203-240
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر این است که قصد خرید اخلاقی محصولات پایدار در مدلکسبوکار دایرهای را از طریق رفتار مشتریان/گردشگران با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی(ANN) پیشبینی کند. جامعه آماری پژوهش حاضر، مشتریان/گردشگرانی هستند که از محصولات/ خدمات رستوران گارگوپ استفاده نمودهاند. نمونهگیری بر اساس جدول مورگان انجام شده و 384 نفر از طریق ... بیشترتحلیل مؤلفههای توسعه گردشگری اجتماعمحور در مناطق روستایی؛ مطالعه موردی: شهرستان های مریوان و سروآباد
دوره 18، شماره 62 ، تیر 1402، صفحه 241-268