دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تعداد مقالات: 13
شناسه نشریه، سال شانزدهم ـ شماره 55 – پاییز 1400
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400
چکیده
بیشتردستورگذاری مسائل گردشگری در فرایند خطمشیگذاری عمومی ایران
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 11-40
چکیده
دستورگذاری مسائل گردشگری در فرایند خطمشی عمومی، جزء لازم در تدوین خطمشیهای گردشگری و به تبع آن توسعهی این حوزه در کشور است. مقالهی حاضر با تأکید بر شکاف پژوهشی موجود در مطالعهی این مرحله، بررسی دستورگذاری انواع مختلف مسائل گردشگری را برای بازهی 1392 – 1398 هدف قرار داده است. دراین مطالعهی کیفی، کلیهی اسناد نمایشگر ... بیشترواکاوی عوامل موثر در برندسازی داخلی هتل های منتخب شهر یزد با رویکرد کیفی
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 41-77
چکیده
از آنجا که نیروی انسانی تأثیر بسزایی در شکلگیری تصویر مثبت از سازمان در ذهن مشتریان دارد، لذا امروزه در فرآیند برندسازی داخلی پرسنل نقش با اهمیتی در انتقال وعده های برند به مشتریان دارند. از این رو هدف پژوهش حاضر واکاوی و شناسایی عوامل موثر در برندسازی داخلی از دیدگاه دستاندرکاران اجرایی میباشد. روش پژوهش حاضر کیفی و دادهای حاصل ... بیشترشبکه مضامینِ تجربه میهمانان هتل با استفاده از تکنیک متن کاوی (مورد مطالعه: هتلهای چهار ستاره شهر تهران)
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 79-104
چکیده
این پژوهش با هدف ترسیم شبکه مضامینِ تجربه میهمانان هتل با استفاده از تکنیک متن کاوی در هتلهای چهار ستاره شهر تهران صورت گرفته است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها، توصیفی- تحلیلی است. دادههای پژوهش با استفاده از یک خزشگر از سایت تریپ ادوایزر جمعآوری شده است. جامعه آماری این پژوهش ... بیشترتحلیل کتابسنجی و مصورسازی پژوهشهای منتشر شده در زمینه رسانههای اجتماعی و گردشگری
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 105-138
چکیده
رسانههای اجتماعی در بسیاری از جنبههای گردشگری خصوصا در جستجوی اطلاعات، تصمیمگیری، ارتقاء گردشگری و تعامل با مشتریان نقش مهمی ایفا میکنند. با توجه به رشد روزافزون پژوهشهای منتشرشده در این زمینه، هدف این پژوهش تحلیل روند انتشارات و تحلیل علمسنجی پژوهشهایی است که در زمینه رسانههای اجتماعی و گردشگری منشر شده اند. بدین منظور ... بیشترشناسایی و اولویتبندی عوامل ریسک و تدوین استراتژی مدیریت آن در گردشگری ایران با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 139-163
چکیده
شناسایی عوامل بحرانزا در صنعت گردشگری بهدلایل حوادث طبیعی- زیستمحیطی و سیاسی در بسیاری از مقاصد گردشگری ضرورتی اساسی است و قرار گرفتن کشور ایران در منطقهی خاورمیانه با احتمال زیاد وجود بحران در منطقه، تدوین یک استراتژی ریسک یکپارچه را در گردشگری اجتنابناپذیر کرده است. پژوهش حاضر، پژوهشی توسعهای- کاربردی است که با در نظر ... بیشترارائه چارچوبی برای تبیین پیشایندهای ورود موفق کارآفرینان به حوزه بومگردی
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 165-200
چکیده
امروزه بومگردی بهعنوان زیرمجموعه گردشگری، علاوه بر کمک به توسعه پایدار، مزیتهایی همچون انتقال و آشنایی با آدابورسوم بومی و منطقهای نیز به دنبال دارد. ازاینرو، هدف پژوهش حاضر ارائه چارچوبی برای تبیین پیشایندهای ورود موفق کارآفرینان به حوزه بومگردی است. رویکرد این تحقیق کیفی، ازلحاظ هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش توصیفی- ... بیشتربررسی توجه مصرفکننده به قیمت در تبلیغات آژانس مسافرتی با استفاده از الگوهای ردیابی چشم
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 201-232
چکیده
این پژوهش به منظور ارائه بینشی جدید در مورد چگونگی درک و توجه مصرفکنندگان به قیمتها و مسائل قیمتگذاری گردشگران انجام گرفته است. از الگوهای ردیابی چشم برای توضیح چگونگی فرآیندهای مغزی افراد هنگام مواجه با محرکهای بصری در تبلیغات بستههای گردشگری آژانسهای مسافرتی استفاده خواهد شد. پژوهش با هدف بررسی تأثیر قالب بندیهای ... بیشترراهکارهای توسعه ظرفیتهای گردشگری پایدار روستایی در شهرستان خرمآباد
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 233-256
چکیده
این پژوهش با بهرهگیری از پارادایم کیفی و نظریه مفهوم سازی بنیادی با استفاده از الگوی گیلزر و اشترواس(1967) به مطالعه راهکارهای توسعه ظرفیتهای گردشگری پایدار روستایی در روستاهای شهرستان خرمآباد پرداخته است.جامعه موردمطالعه، از بین کارشناسان سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایعدستی، اساتید و دانشجویانی که درزمینهٔ گردشگری فعالیت ... بیشترالگوی توسعه گردشگری ورزشی پایدار با رویکرد ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 257-291
چکیده
با توجه به اهمیت پایداری در فعالیتهای گردشگری، پژوهش حاضر با هدف دستیابی به الگوی توسعه گردشگری ورزشی پایدار با رویکرد ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی در استان مازندران انجام پذیرفته است. این مطالعه از نوع پژوهشهای کیفی بوده که با استفاده از نظریه دادهبنیاد و مصاحبه با خبرگان انجام شده است. تحلیل دادهها در طی سه مرحله ... بیشترشناسایی عوامل موثر بر ادراک گردشگران روستایی از ریسک مخاطرات محیطی و تاثیر آن بر رفتار سفر گردشگر (مطالعه موردی: روستاهای بخش طرقبه، شهرستان بینالود)
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 293-318
چکیده
ادراک خطر را می توان اولین و موثرترین گام برای هدایت مطلوب وموفقیت فرایند مدیریت ریسک به شمار آورد. امروزه گردشگری به عنوان یکی از کارکردهای جدید فضاهای روستایی، با مخاطرات و تهدیدات بسیاری برای گردشگران همراه است که ادارک این مخاطرات میتواند نقش قابل توجهی در تصمیم سفر، آمادگی و واکنش آنها در مواجهه با این مخاطرات ایفا کند. بر این ... بیشترتحلیل نقش توسعه گردشگری خلاق شهری در افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 319-355
چکیده
مهمترین هدف تحقیق حاضر بررسی نقش گردشگری خلاق در افزایش میزان مشارکت اجتماعی شهروندان در محله دردشت شهر اصفهان بوده است.جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش کمی و آزمونهای آماری در نرمافزار SPSSو معادلات ساختاری در نرم افزار PLS استفاده شد.نتایج حاصله از نظر تأثیرگذاری گردشگری خلاق در افزایش میزان مشارکت اجتماعی اهالی محله دردشت نشان ... بیشتربازاریابی گردشگری: تکنیک، پارادایم یا رویکرد( با نگاهی انطباقی بر سایر مفاهیم بازاریابی)
دوره 16، شماره 55 ، مهر 1400، صفحه 357-388