دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
مدیریت گردشگری
تحلیل رضایت گردشگران از منظر هوش مصنوعی: یک مطالعه کتاب‌سنجی

فائزه اسدیان اردکانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 بهمن 1403

https://doi.org/10.22054/tms.2025.83370.3012

چکیده
  یکی از چالش‌های اصلی صنعت گردشگری، افزایش رضایت گردشگران است. در سال‌های اخیر، استفاده از هوش مصنوعی جهت رفع این چالش رشد چشمگیری داشته است. این پژوهش با هدف مرور جامع مطالعات مرتبط، از روش کتاب‌سنجی برای تحلیل ساختار علمی فعلی، شناسایی روندهای تحول‌آفرین، الگوهای تحقیقاتی نوظهور و تعیین دستور کارهای آینده استفاده کرده است. پس ...  بیشتر

برنامه ریزی گردشگری
کاربرد هوش مصنوعی در مکانیابی اکوکمپ گردشگری

داود جمینی؛ فرهاد جوان؛ رامین آتش بهار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.85190.3055

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر انجام یک مطالعه کاربردی در خصوص استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین، به‌عنوان زیربخشی از هوش مصنوعی و مقایسه عملکرد آن‌ها در مکانیابی اکوکمپ گردشگری است که به صورت مطالعه موردی در منطقه نمونه گردشگری شمشیر انجام گرفته است. در راستای دستیابی به هدف اصلی پژوهش از ده معیار (ارتفاع، شیب، جهت شیب، فاصله از گسل، ...  بیشتر

سامانه های اطلاعاتی
طراحی مدل بازاریابی گردشگری در بستر هوش مصنوعی

الهه محمدزاده لطفی؛ محمد حسین ایمانی خوشخو؛ سیدسعید هاشمی

دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.84067.3031

چکیده
  فناوری یکی از مؤثرترین نیروهایی است که زندگی مردم را شکل می‌دهد. صنعت گردشگری همواره در خط مقدم استفاده از فناوری بوده است. پژوهش حاضر یک مطالعه ترکیبی (کیفی - کمی) است. مصاحبه نیمه‌ساختاریافته تا حد اشباع (21 نفر) انجام شد. برای کدگذاری مصاحبه‌ها از روش براون و کلارک و با استفاده از نرم‌افزار MAXQDA تحلیل موضوعی انجام شد. همچنین برای اعتبارسنجی ...  بیشتر

ارائه الگوی بازاریابی محتوا مبتنی بر الگوریتم ژنتیک در صنعت گردشگری استان فارس

محمود معارفی؛ هوشنگ اسدالله؛ اسماعیل حسن پور قروقچی

دوره 15، شماره 52 ، دی 1399، ، صفحه 175-208

https://doi.org/10.22054/tms.2020.44116.2171

چکیده
  فضای دیجیتال به شکل فزاینده‌ای با صنعت گردشگری در ارتباط است و تولید محتوا به‌عنوان بخشی مهم از این فضا، به دنبال جلب‌توجه مشتریان است. در قلب بازاریابی دیجیتال، محتوا خانه دارد و بار بخش آموزش، بالا بردن آگاهی، اطلاع‌رسانی و ایجاد ارزش‌های افزوده برای مشتریان را به دوش می‌کشد. هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی بازاریابی محتوا مبتنی ...  بیشتر