دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
سامانه های اطلاعاتی
کاربردها و مزایای واقعیت‌ توسعه یافته در ‌جاذبه‌های گردشگری

روح اله نوری؛ محمد محرابیون؛ سبا پارسائی

دوره 19، شماره 68 ، دی 1403، ، صفحه 81-132

https://doi.org/10.22054/tms.2024.79726.2943

چکیده
  استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت گردشگری، تأثیر مستقیمی در ایجاد مزیت رقابتی و جذب بیشتر گردشگر دارد. یکی از پیشرفت‌های فناورانه امروزه، فناوری‌های واقعیت ‌افزوده، مجازی و ترکیبی می‌باشند که به آن‌ها واقعیت توسعه‌یافته نیز گفته می‌شود. استفاده از این فناوری‌ها می‌تواند کمک شایانی به بازاریابی، افزایش تقاضا، رقابت‎پذیری ...  بیشتر

جامعه شناسی گردشگری
شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری رویداد: رویکرد کتاب سنجی و شبکه های عصبی مصنوعی (ANN)

آمنه خدیور؛ زینب هاشمی باغی

دوره 19، شماره 67 ، مهر 1403، ، صفحه 117-160

https://doi.org/10.22054/tms.2024.79927.2941

چکیده
  این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی و کمی است. تحلیل‌های بخش کتاب سنجی مربوط به بخش کیفی و تحلیل های شبکه عصبی مربوط به بخش کمی می باشد روش بررسی کتاب سنجی سیستماتیک با نرم افزار VOSviewer و زبان برنامه نویسی R انجام شد. سه خوشه اصلی در بخش تجزیه و تحلیل هم رخدادی واژگان شناسایی شد، که شامل: (1) نوآوری در جاذبه های گردشگری ...  بیشتر

شناسایی شاخص‌های امکان‌سنجی بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران

سحر پیرجمادی؛ مرتضی مطهری؛ مهدی کروبی؛ احمد محمودی

دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، ، صفحه 47-78

https://doi.org/10.22054/tms.2022.65108.2653

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخص‌های امکان‌سنجی بازاریابی توسعه گردشگری ورزشی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی ایران انجام شد. روش پژوهش کیفی بود که با راهبرد زمینه‌یابی- اکتشافی انجام شد. بدین‌منظور با 21 نفر از صاحب‌نظران به‌صورت هدف‌مند و با استفاده از مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختارمند اشباع نظری حاصل شد. داده‌ها با استفاده ...  بیشتر

مقایسه مرکزیت فضایی جاذبه های گردشگری کاخ موزه سعدآباد برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی

اصغر طهماسبی؛ علی موحد؛ احمد محبتی

دوره 15، شماره 49 ، فروردین 1399، ، صفحه 203-232

https://doi.org/10.22054/tms.2020.45344.2188

چکیده
  تحلیل فضایی تقاضا گردشگران، از اهمیت تعیین‌کننده‌ای در مدیریت و بازاریابی مقاصد گردشگری برخوردار است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه مرکزیت فضایی جاذبه‌های مجموعه کاخ‌موزه سعدآباد ازنظر تقاضای گردشگران داخلی و خارجی است. بدین منظور، از داده‌های سامانه بلیط فروشی این کاخ استفاده شد. ماتریس مجاورت جاذبه‌ها با استفاده از مفهوم بازدیدهای ...  بیشتر