دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
تاثیر تطابق هویت مشتری با برند بر ارزش ویژه برند در خدمات هتلداری

زهره دهدشتی شاهرخ؛ امید سلیمان زاده؛ وحیدرضا شاهمیرزایی

دوره 12، شماره 40 ، دی 1396، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22054/tms.2018.18527.1511

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر تطابق هویت مشتری با برند بر ارزش ویژه برند در خدمات هتلداری است. در این راستا پس از مطالعه دقیق ادبیات، مدل جدیدی طراحی گردید. این پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شده است. حجم نمونه مورد بررسی 384 نفر از میهمانان ایرانی هتل عباسی شهر اصفهان است. برای تحلیل داده‌ها و ...  بیشتر

مدیریت بحران در صنعت گردشگری

فاطمه یاوری گهر؛ فرشته منصوری مؤید

دوره 12، شماره 40 ، دی 1396، صفحه 21-40

https://doi.org/10.22054/tms.2018.15614.1439

چکیده
  صنعت گردشگری یکی از آسیب پذیرترین صنایع به بحران‌ها محسوب می‌شود و مدیریت بحران گردشگری به ضرورتی اساسی تبدیل شده است. مقاله حاضر بر آن  است تا ضمن تعریف و تشریح بحران در صنعت گردشگری، با استفاده از تکنیک تجزیه و تحلیل حالات خطا و آثار آن، راهکارهایی عملی برای مقابله با بروز بحران در صنعت گردشگری پیشنهاد داده شود. این برخورد پیشگیرانه، ...  بیشتر

نقش بازیگران کلیدی در حکمروایی گردشگری الکترونیکی در ایران

محمد رضا رضوانی؛ مهدیه صباغ پور آذریان؛ سعید شفیعا

دوره 12، شماره 40 ، دی 1396، صفحه 41-82

https://doi.org/10.22054/tms.2018.10791.1282

چکیده
  حکمروایی رویه ایست که با تمام گستردگی‌ها نهایتا رسالت ارتقاء کیفیت خدمات دولت به شهروندان را در چارچوب شاخص‌هایی مانند شفافیت، عدالت، مشارکت، اثربخشی و انعطاف پذیری به دوش می‌کشد. هدف این پژوهش بررسی نقش بازیگران کلیدی گردشگری الکترونیکی ایران در تحقق حکمروایی الکترونیکی می‌باشد لذا شاخص‌های حکمروایی خوب به تفکیک بازیگران اصلی ...  بیشتر

تاثیر رهبری توانمندساز بر بهبود عملکرد خدمات هتل ها؛ نقش میانجی قراردادهای روان شناختی و تبادل دانش

مهدی یزدان شناس؛ محمدرضا ادیب پور

دوره 12، شماره 40 ، دی 1396، صفحه 83-114

https://doi.org/10.22054/tms.2018.14428.1404

چکیده
  تحقیق حاضر به روشی توصیفی- پیمایشی و با هدف مطالعه نحوه بهبود عملکرد هتل­ها سعی دارد نقش رهبری توانمندساز، تحقق قراردادهای روان­شناختی و رفتار تبادل دانش بین کارکنان و روابط مختلف بین این متغیرها را در عملکرد خدمات کارکنان هتل­ها بررسی نماید. کارکنان هتل­های پنج ستاره تهران جامعه آماری تحقیق را تشکیل می­دهند که نمونه­ای ...  بیشتر

تاثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران

کامبیز حیدرزاده؛ کبری نجفی؛ سیدعلی حسینی

دوره 12، شماره 40 ، دی 1396، صفحه 115-153

https://doi.org/10.22054/tms.2018.19440.1534

چکیده
  هدف مطالعه بررسی تاثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد با توجه به نقش میانجی تصویرذهنی از مقصد و رضایت گردشگران است. تحقیق با هدف کاربردی و روش توصیفی و پیمایشی و با بکارگیری پرسشنامه پاسخ بسته در گردآوری اطلاعات انجام گرفته است. نمونه آماری را 388 نفر از گردشگران (تابستان 1395) مکان‌های پربازدید استان قزوین تشکیل داده است. مدل ...  بیشتر

رفتار محیط دوستانه گردشگران طبیعت محور: مورد تالاب بین المللی آلاگل

آرمان آخوندنژاد؛ بی بی سارا داز

دوره 12، شماره 40 ، دی 1396، صفحه 155-170

https://doi.org/10.22054/tms.2018.16723.1467

چکیده
  گردشگری طبیعت محور یکی از گونه‌های مهم گردشگری است که در توسعه محیطی پایدار نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. یکی از بهترین روش‌های توسعه پایدار محیطی، تمرکز و بهبود رفتار محیط دوستانه گردشگران است. از این رو، این تحقیق به کاوش رفتار محیط دوستانه گردشگر پرداخت و نقش دلبستگی به مکان و رضایت گردشگر را بر آن به طور تجربی بررسی نمود. بدین منظور، ...  بیشتر