دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
اقتصادو بازاریابی
شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در فرایند خرید خدمات گردشگری ایران

سمیرا دوستارمنش؛ محمود حسن پور؛ محمد حسن زال

دوره 20، شماره 70 ، تیر 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.83346.3011

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، ارزیابی تأثیر شبکه‌های اجتماعی شامل اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و تریپ ادوایزر بر رفتار خرید گردشگران بر اساس الگوی AIDA بوده است. این مطالعه به صورت یک پژوهش کاربردی و توصیفی-پیمایشی با جامعه آماری گردشگران اروپایی و نمونه‌گیری به‌صورت آنلاین و به روش گلوله‌برفی با 204 پرسشنامه انجام شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد ...  بیشتر

سامانه های اطلاعاتی
شناسایی اثر رنگ در توسعه گردشگری مجازی براساس مدل آیدا

علیرضا رجبی پور میبدی؛ علی دلشاد؛ عاطفه یوسفی؛ مریم احمدی زهرانی

دوره 19، شماره 67 ، مهر 1403، ، صفحه 79-115

https://doi.org/10.22054/tms.2024.79248.2930

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی اثر رنگ در توسعه گردشگری مجازی براساس مدل آیدا در شهر یزد انجام شد. ازحیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل خبرگان صنعت گردشگری یزد است که با استفاده از نمونه‌گیری گلوله برفی 8 نفر انتخاب شدند. از مصاحبه نیمه‌ساختاریافته استفاده شد. برای تحلیل از روش تحلیل تم استفاده شد.94 کد، 42 مضمون فرعی و 19 مضمون اصلی احصا ...  بیشتر