1. به‌کارگیری روش کیو در شناسایی الگوهای ذهنی: تجربه گردشگران مذهبی

فاطمه زرگران خوزانی؛ عطیه شاه جعفری؛ محمد حمید ملائی

دوره 17، شماره 57 ، فروردین 1401، ، صفحه 239-264

http://dx.doi.org/10.22054/tms.2021.59828.2520

چکیده
  گردشگری و مذهب همیشه با هم پیوندی ناگسستنی داشته‌اند. این پژوهش با هدف شناسایی الگوهای ذهنی گردشگران در مقاصد گردشگری مذهبی در شهر مشهد صورت گرفته و از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی است. در این پژوهش از روش‌ کیو برای شناسایی الگوهای ذهنی استفاده شده است. جامعه ‌آماری پژوهش، گردشگران بوده‌اند که دست‌کم یک‌بار تجربه سفر به ...  بیشتر

2. شناسایی الگوهای ذهنی هم آفرینی صنعت گردشگری: کاربرد روش‌شناسی کیو

مریم رحمتی؛ رضا رادفر

دوره 15، شماره 52 ، دی 1399، ، صفحه 209-234

http://dx.doi.org/10.22054/tms.2021.47996.2236

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناسایی الگوهای ذهنی هم آفرینی صنعت گردشگری است. پژوهش حاضر از نوع آمیخته ـ اکتشافی است که با استفاده از روش‌شناسی کیو انجام شده است. این پژوهش با مشارکت ده تن از استادان آشنا به موضوع تحقیق و همچنین متخصصان گردشگری انجام گرفته است. فضای گفتمان پژوهش حاضر از منابع گوناگونی جمع‌آوری شد و پس از ارزیابی و جمع-بندی فضای ...  بیشتر