دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
کلیدواژهها = جهانگردی
تعداد مقالات: 5
رتبه بندی اماکن تاریخی شهر اصفهان از دیدگاه جهانگردان اروپای شرقی با استفاده از روش آریان
دوره 6، شماره 16 ، اسفند 1390، ، صفحه 143-162
چکیده
یکی از مواردی که در صنعت جهانگردی وجود دارد برنامه ریزی جهت بازدید از اماکن تاریخی مورد علاقه جهانگردان است. جهانگردان با توجه به مدت زمان بسیار محدودی که برای بازدید از شهرهای معروف در اختیار دارند علاقمند به بازدید از اماکنی هستند که با توجه به شناخت اولیه آنها، بیشترین مطلوبیت را کسب کنند. شهر اصفهان با قدمتی تاریخی همواره یکی از ... بیشترمسیر شغلی و ضرورت آموزش نیروی انسانی در صنعت هتلداری و جهانگردی (بازنگری نیازهای آموزشی کارکنان شغل های مختلف صنعت هتلداری و جهانگردی)
دوره 2، شماره 6 ، آذر 1383، ، صفحه 1-18
چکیده
جهانگردی بخشی انسان - محور در اقتصاد ملی است که با انسانهای دور از محل معمول زندگی و کارشان سر و کار دارد. تأمین خواستها و نیازهای این انسانها مستلزم ارائه خدمت کارآمد، دوستانه و حرفه ای است. خدمت، عنصر اصلی فراهم سازی یک خاطره مفرح از یک مقصد است. بنابراین تربیت نیروی کار متخصصی و دارای صلاحیت لازم برای ارائه خدمات با کیفیت عالی در این ... بیشترتحولی بر انواع جهانگردی و ارتباط آنها با یکدیگر
دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1382، ، صفحه 1-11
چکیده
صاحبنظران جهانگردی را در انواع متعددی دسته بندی کرده اند. برخی از این دسته بندی ها که عبارتند از: جهانگردی انبوه و آلترناتیو؛ جهانگردی فرهنگی، اکوتوریسم و جهانگردی و ماجراجویانه؛ جهانگردی عادی و طبیعت گرا در نوشتار حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند. نکته قابل توجه در اکثر این طبقه بندیها در نظر گرفتن میزان بستگی به طبیعت بوده است. ... بیشترتاثیرات فرهنگی توسعه جهانگردی بر جوامع
دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1382، ، صفحه 39-50
چکیده
جهانگردی، سفر موقت پاره ای از مردمان است به مقصدی غیر از محل زندگی عادی خود. در واقع صنعت جهانگردی تعاملاتی بین جامعه میزبان و میهمان پدید می آورد که پیامد طبیعی آن بروز تغییر و تحول در کیفیت و سطح زندگی، الگوهای فرهنگی – رفتاری و نظام ارزشی، روابط خانوادگی، نگرش ها ، آداب و سنن و به طور کلی تاثیر بر فرهنگ ساکنان محلی و یا گردشگران ... بیشتراقتصاد جهانگردی میراث فرهنگی
دوره 1، شماره 1 ، شهریور 1382، ، صفحه 59-73