دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
اقتصادو بازاریابی
طراحی الگوی شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری با بهره‌گیری از روش داده بنیاد

علیرضا حمیدزاده اربابی؛ ناصر سیف اللهی؛ قاسم زارعی؛ محمد باشکوه اجیرلو

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 دی 1403

https://doi.org/10.22054/tms.2024.82617.2996

چکیده
  امروزه برندسازی مقاصدگردشگری، به ابزاری قدرتمند برای دگرگونی مناطق بدل گشته و شهرت دیجیتال مقصد گردشگری نیز از عوامل مؤثر بر رقابت‌پذیری مقاصد می‎‌باشد. با توجه به اهمیت بالای این موضوع هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائه مدل شهرت دیجیتال برند مقاصد گردشگری می‌باشد. مطالعه حاضر در چارچوب رویکـرد کیفی و با بهره‌گیری از روش پژوهش داده ...  بیشتر

شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های استفاده از ایده نیوزجکینگ توسط کسب و کارهای گردشگری ایران

زینب محمودی پاچال؛ قاسم زارعی؛ ناصر سیف اللهی

دوره 19، شماره 66 ، تیر 1403، ، صفحه 147-188

https://doi.org/10.22054/tms.2024.76002.2882

چکیده
  نیوزجکینگ (موج­سواری خبری) از تکنیک­های تبلیغاتی و روابط­‌عمومی است که در آن، برندها موج یک خبر ترند را به­سمت خود هدایت می­کنند، اما متأسفانه این استراتژی برای بیشتر کسب‌وکارهای ایرانی، به‌خصوص در گردشگری ناشناخته بوده و یا مورد استفاده قرار نمی­گیرد. ازاین­رو، پژوهش حاضر در راستای بررسی چرایی این امر و با هدف شناسایی ...  بیشتر