دوره 20 (1404)
دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
اقتصادو بازاریابی
اولیت بندی روستاها به لحاظ اثرگذاری گردشگری ورزشی بر تاب‌آوری اقتصادی (مطالعه موردی مناطق روستایی شمال خراسان‌رضوی)

امین فعال جلالی؛ خدیجه بوزرجمهری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 خرداد 1404

https://doi.org/10.22054/tms.2025.85137.3053

چکیده
  گردشگری ورزشی، به‌عنوان یکی از اشکال مهم گردشگری، راهی مؤثر برای توسعه اقتصادی است. نواحی روستایی شمال خراسان رضوی به دلیل شرایط محیطی از مشکلاتی مانند تنوع کم فعالیت‌ها، درآمد پایین و کمبود شغل رنج می‌برند. بااین‌حال، این منطقه به لحاظ فرهنگی غنی و مهد کشتی باچوخه، ورزشی ریشه‌دار در فرهنگ و قومیت محلی، است. استقبال گسترده گردشگران ...  بیشتر

اقتصادو بازاریابی
الگوی نوآوری خدمات در صنعت گردشگری سلامت با تمرکز بر دوران پساکرونا

سحر باستانی؛ مهرداد حسینی شکیب؛ عباس خمسه

دوره 19، شماره 68 ، دی 1403، ، صفحه 241-288

https://doi.org/10.22054/tms.2024.80502.2961

چکیده
  هدف این پژوهش، ارائه الگوی نوآوری خدمات در صنعت گردشگری سلامت با تمرکز بر دوران پساکرونا بود. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و با استفاده از رویکرد آمیخته انجام شد. در بخش کیفی، از روش تحلیل مضمون استفاده شد. متعاقباً، با روش دلفی و با بهره‌گیری از نظرات 15 نفر از خبرگان صنعت گردشگری عوامل اختصاصی شناسایی شد. در بخش کمی، داده‌ها گردآوری ...  بیشتر

اقتصادو بازاریابی
تحلیل نقش جهت‌گیری کارآفرینانه در تقویت عملکرد شرکت در صنعت گردشگری

نادر سید کلالی؛ کامیار رئیسی فر؛ الهام حیدری

دوره 18، شماره 63 ، مهر 1402، ، صفحه 193-228

https://doi.org/10.22054/tms.2023.73231.2827

چکیده
  در تحقیق حاضر تأثیرات نوآوری‌جویی، پیش‌نگری و ریسک‌پذیری به عنوان ابعاد جهت‌گیری کارآفرینانه بر عملکرد شرکت‌های بخش گردشگری با درنظر گرفتن قابلیت‏های بازاریابی به عنوان متغیر میانجی و فرهنگ یادگیرنده به عنوان متغیر تعدیل‏گر بررسی شده است. نوع پژوهش از نظر هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع پیمایشی و ...  بیشتر