برنامه ریزی گردشگری
علی موحد؛ اصغر طهماسبی؛ نسرین غلامعلی فرد
چکیده
تجربه معنوی، یکی از ظرفیتها و زمینههای رو به رشد در مقاصد گردشگری است و طیف وسیعی از گردشگران مذهبی و سکولار را در بر میگیرد. هدف تحقیق حاضر، بررسی و تحلیل انگیزهها و عوامل مؤثر بر تجربه معنوی گردشگران زن خارجی در ایران است. دادههای مورد نیاز با استفاده از ۳۸۳ پرسشنامه از گردشگران زن خارجی در هتلهای محل اقامت گردشگران و یا ...
بیشتر
تجربه معنوی، یکی از ظرفیتها و زمینههای رو به رشد در مقاصد گردشگری است و طیف وسیعی از گردشگران مذهبی و سکولار را در بر میگیرد. هدف تحقیق حاضر، بررسی و تحلیل انگیزهها و عوامل مؤثر بر تجربه معنوی گردشگران زن خارجی در ایران است. دادههای مورد نیاز با استفاده از ۳۸۳ پرسشنامه از گردشگران زن خارجی در هتلهای محل اقامت گردشگران و یا در فرودگاه بعد از اتمام سفر و در حین بازگشت به کشورشان، جمعآوری و با استفاده از آزمونهای همبستگی و رگرسیون چندعاملی در نرمافزار SPSS تحلیل گردید. یافتههای پژوهش نشان میدهد که برای گردشگران زن خارجی، هماهنگی با طبیعت بهعنوان مهمترین انگیزه کسب تجربه معنوی در سفر به ایران است. از بین ویژگیهای مقصد گردشگری، جغرافیای طبیعی و تاریخ و فرهنگ بهترتیب بهعنوان مهمترین عوامل تأثیرگذار در تجربه معنوی زنان گردشگر خارجی در سفر به ایران است.
کبری بخشی زاده برج؛ امید سلیمان زاده؛ محسن فکور یوسفآباد
چکیده
این پژوهش با هدف ترسیم شبکه مضامینِ تجربه میهمانان هتل با استفاده از تکنیک متن کاوی در هتلهای چهار ستاره شهر تهران صورت گرفته است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها، توصیفی- تحلیلی است. دادههای پژوهش با استفاده از یک خزشگر از سایت تریپ ادوایزر جمعآوری شده است. جامعه آماری این پژوهش ...
بیشتر
این پژوهش با هدف ترسیم شبکه مضامینِ تجربه میهمانان هتل با استفاده از تکنیک متن کاوی در هتلهای چهار ستاره شهر تهران صورت گرفته است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی، از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها، توصیفی- تحلیلی است. دادههای پژوهش با استفاده از یک خزشگر از سایت تریپ ادوایزر جمعآوری شده است. جامعه آماری این پژوهش تمامی هتلهای چهار ستاره در شهر تهران است. روش نمونهگیری در این پژوهش تصادفی است. جهت تحلیل دادههای پژوهش نخست از تکنیک متن کاوی با استفاده از نرمافزار RapidMiner بهره گرفته شده است. شبکه مضامین این پژوهش شامل شش مضمون به شرح ذیل است: تجربه محیط فیزیکی در هتل، تجربه مرتبط با کارکنان در هتل، تجربه ارتباطات اجتماعی در هتل، تجربه غذایی در هتل، تجربه موقعیت مکانی هتل و تجربه احساسی در هتل. در نهایت، نتیجهگیری و پیشنهادهای مربوط به هر یک از این مضامین ارائه شده است.