توسعه پایدار گردشگری
علی اصغر مباشری؛ مسلم باقری؛ زهرا معاون؛ فاطمه شکاری
چکیده
مطالعه حاضر با هدف مدلسازی عوامل موثر بر توسعه گردشگری خوراک طراحی و اجرا شد. پژوهش از لحاظ هدف توسعهای و از لحاظ روش کیفی است که روش فراترکیب انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را مطالعات پیشین تشکیل میدهند که در این بین، با توجه به دسترسی به متن کامل و بررسی عنوان، چکیده و محتوا، 45 منبع جهت استفاده در پژوهش انتخاب شد. جهت تحلیل دادهها ...
بیشتر
مطالعه حاضر با هدف مدلسازی عوامل موثر بر توسعه گردشگری خوراک طراحی و اجرا شد. پژوهش از لحاظ هدف توسعهای و از لحاظ روش کیفی است که روش فراترکیب انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را مطالعات پیشین تشکیل میدهند که در این بین، با توجه به دسترسی به متن کامل و بررسی عنوان، چکیده و محتوا، 45 منبع جهت استفاده در پژوهش انتخاب شد. جهت تحلیل دادهها روش تحلیل مضمون و جهت کنترل کیفیت تحلیلها، روش توافق درون موضوعی استفاده شد. یافتههای پژوهش نیز در قالب 6 مضمون اصلی یعنی عوامل زمینهای، عوامل مربوط به بازاریابی و فروش، عوامل مربوط به منابع انسانی، عوامل زیرساختی، عوامل مداخلهگر و اقدامات اجرایی دستهبندی شدند. نتایج میتواند دانش مدیران نسبت به عوامل موثر بر توسعه گردشگری خوراک را افزایش داده و رهنمودهایی کاربردی برای مدیران، برنامهریزان و سیاستگذاران توسعه گردشگری خوراک در سطوح مختلف ملی و منطقهای ارائه کند.