فاطمه گت بابایی لهه؛ نازنین تبریزی؛ محمود شارع پور
چکیده
این پژوهش، باهدف بررسی ارتباط میان ارزشهای فرهنگی شهروندان بابلسر و رضایتمندی آنها از فعالیتهای گردشگری، صورت گرفته است. پژوهش حاضر، ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی – تحلیلی است. روش نمونهگیری این پژوهش، تصادفی ساده میباشد. جامعهی آماری موردمطالعه، شهروندان بابلسری میباشند که از طریق فرمول کوکران، 382 نفر ...
بیشتر
این پژوهش، باهدف بررسی ارتباط میان ارزشهای فرهنگی شهروندان بابلسر و رضایتمندی آنها از فعالیتهای گردشگری، صورت گرفته است. پژوهش حاضر، ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت، توصیفی – تحلیلی است. روش نمونهگیری این پژوهش، تصادفی ساده میباشد. جامعهی آماری موردمطالعه، شهروندان بابلسری میباشند که از طریق فرمول کوکران، 382 نفر از آنها انتخاب شدند. پرسشنامه پژوهش، از پرسشنامههای استانداردی مرتبط با ابعاد فرهنگی هافستد و رضایتمندی از گردشگری، تدوین شد. پژوهش حاضر برای اولین بار، ارتباط بین ابعاد هافستد و رضایت شهروندان را سنجید. برای انجام آزمونهای بخش توصیفی از نرمافزار اسپیاساس[1] و نیز آزمونهای بخش استنباطی پژوهش، از نرمافزار پیالاس[2]، استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد: ارزشهای فرهنگی شهروندان با رضایتمندی آنها از فعالیتهای گردشگری رابطه معناداری داشت، به صورتی که از میان 6 بعد موردبررسی، 3 مؤلفه: فردگرایی/ جمعگرایی، جهتگیری بلندمدت/ کوتاهمدت و افراط/ خویشتنداری رابطه معناداری با میزان رضایتمندی شهروندان از فعالیتهای گردشگری داشتند و همچنین شهر بابلسر، جامعهای با تعادل فرهنگی در توزیع قدرت، اجتناب از عدم قطعیت قوی، فردگرا، متعادل با گرایش به سمت زنسالاری، جهتگیری بلندمدت و افراطی است. [1] SPSS[2] PLS