برنامه ریزی گردشگری
علی زارع زردینی؛ اله نظر علی صوفی؛ زینب ایزدیان؛ محمد جاودانی
چکیده
با توجه به اهمیت آمورش گردشگری هدف این پژوهش، مقایسه محتوای گردشگری در کتابهای مطالعات اجتماعی ابتدایی ایران و مصر است. این پژوهش به روش تحلیل محتوای کیفی انجام گرفت. جامعه و نمونه آماری پژوهش محتوای کلیه کتابهای درسی اجتماعی مقاطع ابتدایی دو کشور ایران و مصر بود.. نتایج نشان داد که در کتابهای درسی ایران بر خلاف مصر فصل و درسی ...
بیشتر
با توجه به اهمیت آمورش گردشگری هدف این پژوهش، مقایسه محتوای گردشگری در کتابهای مطالعات اجتماعی ابتدایی ایران و مصر است. این پژوهش به روش تحلیل محتوای کیفی انجام گرفت. جامعه و نمونه آماری پژوهش محتوای کلیه کتابهای درسی اجتماعی مقاطع ابتدایی دو کشور ایران و مصر بود.. نتایج نشان داد که در کتابهای درسی ایران بر خلاف مصر فصل و درسی به گردشگری اختصاص داده نشده و محتوای زیادی در مورد گردشگری در کتابهای درسی علوم اجتماعی مصر آورده شده است که در کتابهای درسی علوم اجتماعی ایران ارائه نشده است. همچنین تحلیلها نشان داد که محتوای کتابهای ایران غالبا بر مقوله گردش و سفر رفتن تأکید میکند؛ اما هدف محتوای کتابهای مصر، جذب و کسب درآمد از طریق گردشگران خارجی است. نتایج این پژوهش میتواند به برنامهریزاندرسی کمک نماید تا از طریق اصلاح کتابهای درسی زمینه رشد و توسعه گردشگری فراهم شود.