زینب محمودی پاچال؛ قاسم زارعی؛ ناصر سیف اللهی
چکیده
پژوهش حاضر که کاربردی بوده و بهروش تحلیل مضمون انجام شده و جزو پژوهشهای کیفی میباشد، با هدف شناسایی چالشها و محدودیتهای استفاده از آن توسط کسب و کارهای گردشگری ایران صورت گرفت. جامعه آماری، تمامی متخصصان بازاریابی، تولید محتوا، فعالان و صاحبان مشاغل حوزه گردشگری بود؛ که 8تن از این خبرگان، از طریق نمونهگیری نظری انتخاب و ...
بیشتر
پژوهش حاضر که کاربردی بوده و بهروش تحلیل مضمون انجام شده و جزو پژوهشهای کیفی میباشد، با هدف شناسایی چالشها و محدودیتهای استفاده از آن توسط کسب و کارهای گردشگری ایران صورت گرفت. جامعه آماری، تمامی متخصصان بازاریابی، تولید محتوا، فعالان و صاحبان مشاغل حوزه گردشگری بود؛ که 8تن از این خبرگان، از طریق نمونهگیری نظری انتخاب و حاضر به شرکت در پژوهش شدند. ابزار گردآوری دادهها، مصاحبههایی عمیق بود که در مجموع مدت زمان آن برای هر فرد از 50تا 70دقیقه متغیر بود که از طریق کدگذاری باز، محوری، گزینشی مورد تحلیل قرار گرفتند و مدل پژوهش ارائه گردید. یافتهها در قالب چالشها و محدودیتهای مربوط به:1) ماهیت خود نیوزجکینگ،2) نیوزجکینگ در گردشگری ایران،3) محدودیتهای بیرونی کسب و کارهای گردشگری،4) محدودیتهای درونی کسب و کارهای گردشگری،5) چالشهای مربوط به واکنش مخاطبان تنظیم شد.