سامانه های اطلاعاتی
روح اله نوری؛ محمد محرابیون؛ سبا پارسائی
چکیده
این پژوهش به مرور نظاممند تحقیقات قبلی، بهمنظور شناسایی کاربردهای واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی در جاذبههای گردشگری و مزایای آنها برای گردشگر و خدمات دهنده میپردازد. جســتجوی نظاممنــد بــا اســتفاده از پایگاههــای علمــی وبآوســاینس و گــوگل اســکالر انجــام شــد. 140 مقالــه بــدســت آمــدند که پس از گذشتن از فرایند ...
بیشتر
این پژوهش به مرور نظاممند تحقیقات قبلی، بهمنظور شناسایی کاربردهای واقعیت مجازی، افزوده و ترکیبی در جاذبههای گردشگری و مزایای آنها برای گردشگر و خدمات دهنده میپردازد. جســتجوی نظاممنــد بــا اســتفاده از پایگاههــای علمــی وبآوســاینس و گــوگل اســکالر انجــام شــد. 140 مقالــه بــدســت آمــدند که پس از گذشتن از فرایند غربالگری، ۶2 پژوهــش انتخــاب شــدند.13 کاربرد برای این فناوریها در جاذبههای گردشگری یافته شدند که در 8 گروه طبقهبندی گردیدند: بازاریابی، بازسازی، تور مجازی اماکن دشوار یا غیرقابل بازدید، حفاظت از میراث ناملموس و آثار حساس یا در حال تخریب، افزایش جذابیت جاذبه با ایجاد حس حضور یا جذابیت بصری، مسیریابی، آموزش به کمک واقعیتمجازی، داستانسرایی و یا بازیوارسازی، نمایش اطلاعات تکمیلی و یا مدل سهبعدی جاذبهها. این پژوهش به مدیران جاذبهها کمک میکند تا شناخت بهتری از این فناوریها و کاربردهای آنها پیداکرده و با بهبود کیفیت تجربه گردشگران، نرخ بازگشت و سود خود را افزایش دهند.