نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده
دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده
شیوه های مختلفی برای گردشگری وجود دارد که اساسا بر اساس ذوق، سلیقه و قدرت خریدار بوجود آمده و با یکدیگر متفاوت هستند. در این نوشتار به بررسی گردشگری اجتماعی که یکی از شیوه های گردشگری است پرداخته شده است. گردشگری اجتماعی نوعی از گردشگری است که با کمک دولت و سازمان های ذیصلاح انجام می شود و گردشگرانی را که خود به تنهایی قادر به تامین هزینه های مسافرت نیستند مدد می رساند. در این نوع گردشگری هزینه های سفر عموما توسط اتحادیه های کارگری، دولت، شرکت های حمل و نقل عمومی، هتلها یا انجمن ها تامین می گردد. بنابراین در گردشگری اجتماعی کسانی که مورد یاری قرار میگیرند عبارتند از : گروه هایی از افراد با درآمد پایین، سن بالا یا کارکنان سازمان هایی که کمک هزینه یا بنهای مربوط به تعطیلات به آنها تعلق می گیرد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Social tourism
نویسنده [English]
- fatemeh yavarigohar
چکیده [English]
There are many different methods for tourism based on preference, taste & buying power of tourists. This paper, points out considerations of social tourism. There are a myriad of definitions for social tourism. The paper begins by setting out what social tourism is- its size and delivery. Social tourism is a kind of travel that can be done with assistance of government & related organizations. Also, it assists tourists who aren't able to provide the cost of travel. The costs of travels are established by the traveler's trade union, government, public carrier, hotel or association. Travelers thus assisted are in low-income groups, older age groups or workers in organizations authorized to receive such subsidies or vacation bonuses. Our focus here is to understand what techniques and tools can be usefully applied to social tourism. We concentrate to identify how it is impacting positively or negatively on social development targets.