نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

2 استادیار مدیریت و کارآفرینی، دانشکده اقتصاد و حسابداری، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران

چکیده

ثبت اورامانات در یونسکو به عنوان یک میراث جهانی اهمیت این منطقه را جهت جذب گردشگران بین المللی بیشتر نموده است. هدف پژوهش حاضر، یافتن عوامل موثر در برندسازی مقصد گردشگری اورامانات در قالب یک الگو و مدل می باشد .این مطالعه از یک تحقیق کاربردی است به روش آمیخته اکتشافی و در طی دو مرحله کیفی و کمی که در بخش کیفی با 15 نفر از خبرگان حوزه گردشگری ابتدا به شیوه هدفمند و سپس گلوله برفی مصاحبه انجام گرفت. در بخش کمی نیز به همان افراد نمونه حاضر در بخش کیفی پرسشنامه مقایسات زوجی داده شد و در نهایت تحلیل سلسله مراتبی برای تجزیه و تحلیل داده ها صورت گرفت. براساس یافته های پژوهش 9 عامل اصلی برای برندسازی گردشگری بین الملل اورامانات شناسایی شدند که به ترتیب اهمیت زیرساخت ها و امکانات ، عامل جاذبه ها و عامل بازاریابی و تبلیغات بیشترین امتیاز را به دست آوردند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Branding pattern of international tourism development in Oramanat region

نویسندگان [English]

  • Yasin Qadermarzi 1
  • Mohamad rasol Almasifard 2
  • Mohsen Yarahmadi 2

1 Master of Entrepreneurship Management, Faculty of Economics and Accounting, Razi University, Kermanshah, Iran

2 Assistant Professor of Management and Entrepreneurship, Faculty of Economics and Accounting, Razi University, Kermanshah, Iran

چکیده [English]

The registration of Oramanat in UNESCO as a world heritage has increased the importance of this region to attract international tourists. The purpose of this research is to find the effective factors in branding the tourist destination of Oramanat in the form of a pattern and model. This study is an applied research using a mixed exploratory method and during two qualitative and quantitative stages, in the qualitative part with 15 experts in the field. Tourism was first conducted in a targeted way and then snowball interviews. In the quantitative part, the same sample people present in the qualitative part of the questionnaire were given pairwise comparisons, and finally a hierarchical analysis was done to analyze the data. 9 factors were identified for the tourism branding of Oramanat, which obtained the highest points in the order of infrastructure and facilities, attractions factor, and marketing and advertising factor.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Tourism
  • international tourism
  • development
  • branding model
  • Uramanat