احمدپورداریانی، محمود.(1377). طراحیوتبیینالگویپرورشمدیرانکارآفریندرصنعت. رساله دکتری، تهران، دانشگاه تربیت مدرس.
پاپای یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی. (1392).گردشگریماهیتومفاهیم. چاپ هشتم، انتشارات سمت، تهران.
پوراحمد، احمد؛ فردوسی، سجاد و شاهمحمدی، حمیدرضا. (1395). بررسی شاخصهای گردشگری دریایی در استانهای ساحلی ایران، قسمت گردشگری دریایی ایران.فصلنامه علوم و فناوری دریا، 78، 63-55.
جولیا شارپلی، ریچارد.(1380). گردشگریروستایی، ترجمه رحمتالله منشیزاده و فاطمه نصیری، انتشارات منشی، تهران.
حسنقلی پور، طهمورث، بهمنی، محمود، ایروانی، محمدجواد، آقازاده، هاشم و مرتضی انوشه.(1394). طراحی مدل توسعه بازار صنایع کوچک و متوسط(مورد مطالعه: صنایع غذایی و آشامیدنی ). نشریهتوسعهکارآفرینی، 8(1)، 40-21.
حسینی، سید صادق.(1394). ارزیابی وضعیت آموزش راهنمایان گردشگری در ایران با رویکرد الگوی آموزشی در سطح دانشگاهی .مطالعات مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی، 9(28)، 115-144.
دهقانفرد، سکینه و قاسمیزاد و علیرضا.(1396). شناسایی مشکلات گردشگری استان ساحلی بوشهر و ارائه راهکارهای مناسب ". فصلنامه علمی پژوهشی گردشگری و توسعه، سال ششم، 10(96)، 194-178.
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانشبنیان دریایی، آمارنامه دریایی ایران،1394.
سقایی، مهدی. (1381). شهرهای ساحلی و گردشگری دریایی. فصلنامهشهرداریها، 41(138)، 20-1.
سمیعی، محمد. (1393). موانع توسعه گردشگری در ایران، ماهنامهچهارراه، 40-38.
کلانتری، خلیل، رهنما، عبدی و حمید موحدمحمدی.(1389). عوامل پیش برنده و بازدارنده ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان خراسان شمالی. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 18(70)،37-19.
گی، چاک وای. (1372). جهانگردیدرچشماندازیجامع. ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی. چاپ، اول، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
لشگربلوکی، مجتبی؛ خدادادحسینی، سیدحمید و حسینی، سید محمود. (1391). طراحی دل فرآیندی راهبرد پابرجا با استفاده از رویکرد ترکیبی.اندیشهمدیریتراهبردی، 6(2)،152-121.
یک اندیش، نسرین و سنگری، حسن.(1391). ارزشیابی و قابلیت سنجی ژئومورفوسایتهای شهرستان بوشهر با استفاده از مدل پلانگ .اولین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایرانزمین .همدان.اسفند 1391، دانشگاه آزاد اسلامی.
Ahmad, S. Z. (2015). Entrepreneurship Education in Tourism and Hospitality Programs. Journal of Hospitality & Tourism Education, 27, 20-29
Altinay, L., Madanoglu, M.; Daniele, R. & Lashley, C. (2012). The Influence of Family Tradition and Psychological Traits on Entrepreneurial Intention. International Journal of Hospitality Management, 31, 489-499.
Andersen, I. M. V., Blichfeldt, B. S., & Liburd, J. J. (2016). Sustainability in coastal tourism development: an example from Denmark. Current Issues in Tourism,19(5), 1-8.
Ardichvili, A., Cardozo, R. & Ray, S. (2003). A Theory of entrepreneurial opportunity identification and development. Journal of Business Venturing,18(1), 105-123.
Akrivos, C., Reklitis, P. & Theodoroyiani, M. (2014). Tourism Entrepreneurship and the Adoption of Sustainable Resources. The Case of Evritania Prefecture. Procedia – Social and behavioral Sciences, 148, 378-382.
Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research method: Choosing among five approaches. Thousand Oaks, CA: Sage
Hindle, K. (2010). Skillful Dreaming: Testing a General Model of Entrepreneurial Process with a Specifi c Narrative of Venture Creation. InEntrepreneurial Narrative Th eory Ethnomethodology and Reflexivity,ed. W. Gartner, 97-135. Clemson, SC: Clemson University Digital Press.
Hisrich, R. D. and Peters, M. P. (1990). Establishing a New Business Venture within aFirm. Journal of Business Venturing, 1, 30-332.
Hjorth, D., Holt, R. & Steyaert, C. (2015). Entrepreneurship and process studies. International Small Business Journal, 33(6), 599- 611
Hjorth, D. (2014). Sketching a philosophy of entrepreneurship, In: Baker, T. & Welter, F., The Routledge Companion to Entrepreneurship. Routledge, 41– 58.
Jaafar, M.; Abdul-Aziz, A. R.; Maideen, S. A. & Mohd, S. Z. (2011). Entrepreneurship in the Tourism Industry: Issues in Developing Countries. International Journal of Hospitality Management, 30, 827-835.
Jarillo, J. C., & Martíanez, J. I. (1990). Different roles for subsidiaries: the case of multinational corporations in Spain. Strategic Management Journal, 11(7), 501-512
Komppula, R. (2014). The Role of Individual Entrepreneurs in the Development of Competitiveness for a Rural Tourism Destination – A Case Study. Tourism Management, 40, 361-371.
Karlsson, R. (2017).Homework before homestay: The importance of host-training for sustainable tourism development.Bachelor Thesis, Linne University.
Kuratko, D. F., & Kuratko, D. F. Hodgetts, R. M., (1998). Effective small business management. Fort Worth: Dryden Press
Lawrence, P. (2015). A best practice model for the effective deployment of 360° feedback. Development and Learn Organizations, 29(6): 13- 16.
Lerner, M. & Haber, S. (2000). Performance Factors of Small Tourism Ventures: The Interface of Tourism, Entrepreneurship and the Environment. Journal of Business Venturing, 16, 77-100.
Marques, L. & Cunha, C. (2013). Literary Rural Tourism Entrepreneurship: Case Study Evidence from Northern Portugal. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure & Events, 5(3), 289-303.
McMullen, J. S., 2015. Entrepreneurial judgment as empathic accuracy: a sequential decision-making approach to entrepreneurial action. Journal of Institutional Economics, 11(3), 651-681.
Moller, C. (2012). Gendered Entrepreneurship in Rural Latvia: Exploring Femininities, Work, and Livelihood Within Rural Tourism. Journal of Baltic Studies, 43(1), 75-94.
Moroz, P. & Hindle, K. (2012). Entrepreneurship as a process: Toward harmonizing multiple perspectives. Entrepreneurship Theory and Practice, 36(4), 781– 818
Nieto, J.; Hernández-Maestro, R. M. & Muñoz-Gallego, P. A. (2011). The Influence of Entrepreneurial Talent and Website Type on Business Performance by Rural Tourism Establishments in Spain. International Journal of Tourism Research, 13, 17-31
Popp, A. & Holt, R. (2013). Entrepreneurship and being: The case of the Shaws. Entrepreneurship and Regional Development, 25(1- 2), 52– 68.
Ramos-Rodríguez, A. R.; Medina-Garrido, J. A. & Ruiz-Navarro, J. (2012). Determinants of Hotels and Restaurants Entrepreneurship: A Study Using GEM Data. International Journal of Hospitality Management, 31, 579-587.
Rasmussen, E. (2011). Understanding academic entrepreneurship: Exploring the emergence of university spin-off ventures using process theories. International Small Business Journal, 29(5), 448– 471.
Pretorius, M., Nieman, G. & Van Vuuren, J. (2005). Critical evaluation of two models for entrepreneurial education an improved model through integration. International Journal of Educational Management, 19(5), 413- 427
Raymond, W. S. (2003). The Learning need of high potential enterpreneur in Latin American.Presented at the internatial Conference, Onentrepreneurship in Latin American weinde mar, chilp octobre, 26- 28.
Ropke, J. (2004). The construction of entrepreneurship– Theoretical foundation and practical problems, Paper for the entrepreneurshipworkshop in Tehran, Iran, 26- 28.
Shah, S. & M. T. (2007). The accidental entrepreneur: The emergent & collective process of user entrepreneurship. Strategic EntrepreneurshipJournal, 1(1), 123- 140
Slotte-Kock, S. & Coviello, N. (2010). Entrepreneurship research on network processes: A review and ways forward. Entrepreneurship Theory and Practice, 34(1): 31– 57
Skokic, V. & Morrison, A. (2011). Conceptions of Tourism Lifestyle Entrepreneurship: Transition Economy Context. Tourism Planning & Development, 8(2), 157-169.
Szivas, E. (2001). Entrance into Tourism Entrepreneurship: A UK Case Study. Tourism and Hospitality Research, 3(2), 163-172.
Ucbasaran, D., Westhead, P. & Wright, M. (2001). The focus of entrepreneurial research: Contextual and process issues. EntrepreneurshipTheory and Practice, 25(4): 57- 80
Sarasvathy, S. D., Dew, N., Velamuri, S. R., & Venkataraman, S., (2003). Three views of Entrepreneurial opportunity. Handbook of Entrepreneurship Research, Edited by Z. J. Acs and D. B. Audretch. Kluwer Academic Publishers, Great Britain.
Sarasvathy, S. D., (2008). Effectuation: Elements of Entrepreneurial Expertise. Edward Elgar Publishing Limited,Cheltenham, UK
Shan, B. Y., & Marn, J.T. K. (2013). Perceived critical success factors (CSFs) for the tourism industry of Penang Island: A supply perspective. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research In Business, 4(9), 510-495
Venkataraman, S., Sarasvathy, S. D., Dew, N., & Forster, W., 2012. Whither the promise? Moving forward with entrepreneurship as a science of the artificial. Academy of Management Review, 37(1), 33-21.
Shinde, K. A. (2010). Entrepreneurship and Indigenous Entrepreneurs in Religious Tourism in India. International Journal of Tourism Research, 12, 523-535.
Stevenson H. H. & Jarillo J. C. (1990). A paradigm of entrepreneurship: entrepreneurial management. Strategic Management Journal, 17-27.
Totterman, H. (2008). From creative ideas to new emerging ventures:Entrepreneurial processes among Finnish design entrepreneurs, Ph.D thesis, Hanken School of Economics- Department of Management and Organizations.
Weiermair, K.; Peters, M. & Schuckert, M. (2007). Destination Development and the Tourist Life – Cycle: Implication For Entrepreneurship in Alpine Tourism. Tourism Recreation Research, 32(1), 83-93.
WTO (The World Tourism Organization). ) 2016(. Yearbook of tourism statistics. Madrid: The World Tourism Organization.
Yang, L. & Wall, G. (2008). Ethnic Tourism and Entrepreneurship: Xishuangbanna, Yunnan, China. Tourism Geographies, 10(4), 522-544.
Zheng, P. & Scase, R. (2013). Emerging business ventures under marketsocialism: Entrepreneurship in China (Routledge studies in internationalbusiness and the world economy), London: Routledge.
Zhao, W.; Ritchie, J.R. B. & Echtner, C. M. (2011). Social Capital and Tourism Entrepreneurship. Annals of Tourism Research, 38(4), 1570-1593.
Zhao, Z. (2013). Technology entrepreneurship: A process framework, Ph.D Thesis, Leiden University