اوری، جان.(1398). نگاه گردشگری. ترجمه صادق صالحی و همکاران. تهران: انتشارات مهکامه، در دست چاپ.
تقی پوریان، محمدجواد؛ یزدانی، رضا و آقاییفر، محمد زمان. (1397). نقش تصویر ذهنی برند مقصد بر تمایلات رفتاری گردشگران مطالعه موردی: گردشگران غرب استان مازندران. نشریه گردشگری شهری، 5(4)، 50-37.
جابری، اکبر؛ خزائی پول، جواد و اسدی، حسن. (1397). تأثیر کیفیت ادراک شده از مقاصد گردشگری ورزشی بر رضایت و تمایل به بازدید مجدد، نشریه مدیریت ورزشی، 10(1)، 32-17.
جعفرصالحی، سحر و فاضلی، محمد .(1392). شکاف نگرش، دانش و رفتار محیط زیستی گردشگران. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، 22(2)، 161 -137.
حبیبی، بینا و ابراهیمپور، داود. (1394). رابطه سرمایه اجتماعی و دینداری با احساس ارتباط و پیوستگی با طبیعت نزد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. مطالعات جامعهشناسی، 8(26)، 98-85.
رضوانی، محمدرضا؛ فرجی سبکبار، حسنعلی؛ دربان آستانه، علیرضا و کریمی، سیدهادی. (1396). شناسایی و اعتبارسنجی عوامل و شاخصهای کیفیت محیطی مؤثر در برندسازی مقاصد گردشگری روستایی با استفاده از روش تحلیل محتوا (مورد مطالعه: منطقه قومی فرهنگی اورامانات در استانهای کردستان و کرمانشاه).پژوهشهای روستایی، 8(2)، 345-318.
سجاسی قیداری، حمدالله و صادقلو، طاهره .(1395). تحلیل و تبیین نقش کیفیت محیطی در جذب گردشگر به مقاصد گردشگری روستایی (مطالعه موردی: روستاهای گردشگری دهستان لواسان کوچک). فصلنامه تحقیقات جغرافیایی، ۳۱ (۲)، 49-32.
سجاسی قیداری، حمدالله؛ صادقلو، طاهره و مهدوی، داوود. (1394). تبیین نقش کیفیت محیطی مقصدهای گردشگری روستایی در تقویت تصویر ذهنی گردشگران (مطالعه موردی: روستاهای مقصد گردشگری بخش رودبار قصران). برنامهریزی و آمایش فضا، ۱۹ (۲)،88-61.
سعادتی، موسی؛ وظیفهامندی، مجید؛ عباسزاده، محمد؛ منتظری خوش، حسن و اصغرزاده، احمد. (1395). بررسی رابطه بین سرمایه فرهنگی و ارتباط و پیوستگی مردم شهر ارومیه با طبیعت دریاچه ارومیه. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 11(40)، 232-209.
سلیمانی، علیرضا؛ مجنونی توتاخانه، علی و آفتاب، احمد. (1398). تحلیل نقش گردشگری بر ارتقای دانش و آگاهیهای زیستمحیطی روستاییان (مطالعه موردی: محور توریستی صور- توتاخانه). مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی،14(1)، 237-219.
سلیمی سبحان، محمدرضا؛ فیضی، سلمان و یاپنگ غراوی، محمد. (1397). تحلیل اثرات کارآفرینی بر توسعه پایدار گردشگری روستایی شهرستان اردبیل. اقتصاد فضا و توسعه روستایی، ۷ (۲۶)،36-21.
صفارحیدری، حجت و صفارحیدری، سعید. (1398). تأملی پدیدار شناختی درباره نسبت طبیعتگردی و تخریب محیطزیست: با تأکید بر اندیشههای فلسفی هایدگر. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(28)، 32-8.
صیف، محمدحسن؛ رستگار، احمد؛ کریمی فرد، طاهره و تاجوران، مرضیه. (1397). ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر رفتارهای حافظ محیطزیست (مورد مطالعه: گردشگران خارجی استان فارس).مطالعات مدیریت گردشگری، 13(43), 55-35.
قلیپور، یاسر و صیادی، محمدعلی. (1398). برنامهریزی راهبردی اکوتوریسم پایدار در شهرهای کوچک با استفاده از مدلهای تحلیل عاملی تأییدی، SWOT و QSPM (مطالعه موردی: شهرستان ماسال، گیلان). مطالعات مدیریت شهری، 11(37)، 16-1.
کاظمی، مصطفی پور؛ سمیرا، سعادتیار؛ فاطمهالسادات و بیطرف، فاطمه. (1390). تأثیر تصویر ذهنی گردشگران بر ارزش ادراکشده از شهرهای ساحلی دریای خزر با تأکید بر نقش واسط کیفیت عوامل درک شده. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی شهری، 6، 34- 19.
Dong, X., Liu, S., Li, H., Yang, Z., Liang, S., & Deng, N. (2020). Love of nature as a mediator between connectedness to nature and sustainable consumption behavior. Journal of Cleaner Production, 242, 118451.
Kim, J. S., & Won, H. J. (2014). An exploratory study on mountain climbing participants`recreation specialization, place attachment, and pro-environment behavior.Korean Journal of Physical Education, 53(5), 365–379.
Kim, J. S., & Won, H. J. (2016). The relationship between recreation specialization, placeattachment, environment behavior and pro-environment activities of male moun-taineering participants.Korean Journal of Physical Education, 55(2), 499–509.
Krettenauer, T., Wang, W., Jia, F., & Yao, Y. (2019). Connectedness with nature and the decline of pro-environmental behavior in adolescence: A comparison of Canada and China. Journal of Environmental Psychology, 101348.
Lee, M. S., & Kim, C. S. (2012). The effect of country image on tourist destination attitudes and behavioral intentions. Journal of Tourism Sciences, 36(1), 157–178.
Lee, T. H., Jan, F.-H., & Yang, C.-C. (2013). Conceptualizing and measuring environmentally responsible behaviors from the perspective of community-based tourists. Tourism Management, 36, 454e468.
Lee, W., & Jeong, C. (2018). Effects of pro-environmental destination image and leisure sports mania on motivation and pro-environmental behavior of visitors to Korea's national parks. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 25-35.
Lee, P. (2010).A study of effect with hainan eco-tourism images on tourists' value, satisfaction,and behaviroal intention (MA thesis).Seoul: Kyung Hee University.
Li, Q. C., & Wu, M. Y. (2019). Rationality or morality? A comparative study of pro-environmental intentions of local and nonlocal visitors in nature-based destinations. Journal of destination marketing & management, 11, 130-139.
Liu, J., Wu, J. S., & Che, T. (2019). Understanding perceived environment quality in affecting tourists’ environmentally responsible behaviours: A broken windows theory perspective. Tourism Management Perspectives, 31, 236-244.
Ma, A. T., Chow, A. S., Cheung, L. T., & Liu, S. (2018). Self-determined travel motivation and environmentally responsible behaviour of Chinese visitors to national forest protected areas in South China. Global ecology and conservation, 16, e00480.
Mackay, C. M. L., & Schmitt, M. T. (2019). Do people who feel connected to nature do more to protect it? A meta-analysis. Journal of Environmental Psychology, 65.
Miao, L., & Wei, W. (2016). Consumers' pro-environmental behavior and its determinants in the lodging segment. Journal of Hospitality & Tourism Research, 40(3), 319–338.
Milfont, T. L., Duckitt, J., & Cameron, L. D. (2016). A cross-cultural study of environ-mental motive concerns and their implications for proenvironmental behavior. Environment and Behavior, 38(6), 745–767.
Moeller, T., Dolnicar, S., & Leisch, F. (2011). The sustainability-profitability trade-off in tourism: Can it be overcome? Journal of Sustainable Tourism, 19(2), 155–169.
Moon, K. S., Kim, M., Ko, Y. J., Connaughton, D. P., Lee, J. H. (2011); The influence of consumer’s event quality perception on destination image; Journal of Managing Service Quality. 21(3), 287-303.
Morren, M., & Grinstein, A. (2016). Explaining environmental behavior across borders: A meta-analysis. Journal of Environmental Psychology, 47,91–106.
Nisbet, E., Zelenski, J., Murphy, S., A. (2011). Happiness is in our Nature: Exploring Nature Relatedness as a Contributor to Subjective Well-Being. Happiness Studies, (38)12,303–322.
Nisbet, E.,K, Zelenski, J., & Murphy, S., A. (2009). The Nature Relatedness Scale: Linking Individuals' Connection With Nature to Environmental Concern and Behavior. Environment & Behavior,(41)6, 715-740.
Papadopoulos, I., Karagouni, G., Trigkas, M. Platogianni, E. (2010). Green marketing: The case of Greece in certified and sustainably managed timber products. EuroMed Journal of Business, 5, 2,166-190.
Park, J. Y. (2010). The effect of environmental marketing image strategy on consumer decision-making in foodservice industry: focused on environment-friendly image. International Journal of Tourism and Hospitality Research, 24(1), 67–83.
Park, J., & Park, J. A. (2011). Echo-image and city image impact on tourist satisfaction ofJapanese tourist.The Journal of Korean Institute of Forest Recreation, 15(4), 119–127.
Perrin, J. L., & Benassi, V. A. (2009). The connectedness to nature scale: A measure of emotional connection to nature?. Journal of Environmental Psychology, 29(4), 434-440.
Puhakka, R. (2010). Nature Tourists’ Concern for the Environment and Response to Ecolabels in Oulanka National Park. Nordia Geographical Publications, 39: 1, 27–38.
Rodrigues, A. I. (2016). Green destination image as a promotional tool for developing waterbased destinations: Some insights. Paper presented at the 1st international forum on tourism and heritage, Porto. Retrieved from,https://conferencias.uportu.pt/index.
Schmitt, M., L. Aknin, J. Axsen and R. Shwom (2018). Unpacking the relationships between pro-environmental behavior, life satisfaction, and perceived ecological threat, Ecological Economics, 143, 130-140.
Steg, L., & Vlek, C. (2009). Encouraging pro-environmental behaviour: An integrative review and research agenda. Journal of Environmental Psychology, 29(3), 309–317.
Weaver, D. B., & Lawton, L. J. (2011). Visitor loyalty at a private South Carolina protected area. Journal of Travel Research, 50(3), 335–346.
Žabkar, V., Brenčič, M. M., & Dmitrović, T. (2010). Modelling perceived quality, visitor satisfaction and behavioural intentions at the destination level. Tourism management, 31(4), 537-546.
Zhang, Y., Zhang, H. L., Zhang, J., & Cheng, S. (2014). Predicting residents' pro-environmental behaviors at tourist sites: The role of awareness of disaster's consequences, values, and place attachment. Journal of Environmental Psychology, 40, 131-146.