نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری، مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، سمنان، ایران
2 استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، سمنان، ایران.
3 استادیار پژوهش گروه گردشگری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری
4 دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، سمنان، ایران
چکیده
هدف این پژوهش شناسایی ویژگی های ملموس و مزایای منطقی برندِ هتل بیمارستان حلال می باشد. روش پژوهش مبتنی بر مبنای فلسفی تفسیری، جهت گیری بنیادی، رویکرد استقرایی و شیوه انجام آن کیفی می باشد. جامعه آماری در این پژوهش کارمندان و مدیران هتل بیمارستان گاندی و مجتمع هلال ایران می باشد. نمونه گیری از طریق نمونه گیری قضاوتی صورت پذیرفت و برای استخراج ویژگی های ملموس و مزایای منطقی با 15 نفر از کارمندان و مدیران، مصاحبه به عمل آمد. داده های مصاحبه نیز به وسیله تکنیک تحلیل مضمون با استفاده از نرم افزار MAX QDA مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش بر اساس مدل هرم برند شامل 14 ویژگی ملموس (دارایی ها و ارزش های هتل بیمارستان حلال)، 67 مزیت منطقی (شواهد و حقایقی که تایید می کند، ویژگی ملموس وجود دارد و گردشگر می تواند از آن منتفع گردد) می باشد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
Designing the Thematic Network of Halal Brand in Medical Tourism Industry
نویسندگان [English]
- Amin Arefi 1
- Davood Feiz 2
- Bahar Beishami 3
- Azim Zarei 4
1 * Ph.D. Student in business management, Faculty of Economic, management and administrative Sciences, Semnan University, Iran.
2 Professor., Faculty of Economics, management and administrative Sciences, Semnan University, Iran
3 Assistant prof., Research Center of the Tourism and Cultural Heritage, Tehran, Iran.
4 Associate Prof., Faculty of Economic, management and administrative Sciences, Semnan University, Iran
چکیده [English]
The purpose of this research is identifying the specific characteristics and the logical benefits of hotel Hospital with Halal brand. The research methodology is based on the philosophical interpretation, fundamental orientation, deductive approach and method of doing is qualitatively. The statistical population in this research was the staff, managers and patients of Gandi Hotel Hospital and Helal Complex of Iran. Sampling was done by judiciary and to extract tangible features and logical benefits with 15 employees and managers and for the extraction of emotional features, 20 patients were interviewed by this hotels hospital. The interview data was analyzed by thematic analysis technique using MAX QDA software. The results of this research are based on the Pyramid brand model which includes 14 tangible features and 67 Logical benefits.
کلیدواژهها [English]
- Brand
- Halal
- Hotel Hospital
- Medical tourism