نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیار، گروه اقتصاد و کارآفرینی فرهنگی، دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
2 استادیار، گروه موزه و گردشگری، دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
3 دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی ، گروه موزه و گردشگری، دانشکده پژوهشهای عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر هر یک از ابعاد کیفیت ادراک شده از خدمات حملونقل شهری اصفهان بر رضایت گردشگران داخلی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع روش توصیفی- همبستگی است. پژوهش حاضر ترکیبی از تحقیق کتابخانهای و میدانی است. جامعه آماری پژوهش را گردشگران داخلی اصفهان در نوروز 1396 تشکیل دادهاند. شرط ورود افراد جامعه آماری به پژوهش استفاده از وسایل حملونقل شهری بود. به منظور جمعآوری دادهها از روش نمونهگیری در دسترس استفاده شد. نتایج نشان داد برای دستیابی به رضایت گردشگران ضروری است کیفیت خدمات افزایش یابد. همچنین مشخص شد گردشگران در هیچ بعدی از حملونقل شهری اصفهان رضایت ندارند. لذا ضروری است مطابق با میزان تأثیر ابعاد مختلف کیفیت خدمات بر رضایت گردشگران، به ترتیب بیشترین تمرکز برای بهبود پاسخگویی، همدلی، قابلیت اعتماد، موارد محسوس، صرفه اقتصادی و تضمین صورت گیرد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The Impact of Perceived Quality of Urban Transportation Services in Isfahan on Satisfaction of Domestic Tourists
نویسندگان [English]
- Mohamad Taghi Toghraee 1
- Zahed Shafiei 2
- Mahnaz Doosti-Irani 3
1 Assistant Professor, Department of Economics and Cultural Entrepreneurship, Faculty of Higher Research in Art and Entrepreneurship, Art University of Isfahan, Isfahan, Iran
2 Assistant professor, Department of Museum and Tourism, Faculty of Research Excellence in Art and Entrepreneurship , Art University of Isfahan, Isfahan, Iran
3 MSc in tourism management. Department of Museum and Tourism,Faculty of Research Excellence in Art and Entrepreneurship, Art University of Isfahan, Isfahan, Iran
چکیده [English]
The purpose of this study is an investigation of the impact of each dimension of perceived quality of urban transportation services in Isfahan on the satisfaction of domestic tourists. In terms of purpose this is applied research and in terms of method, this is descriptive-correlative research. The present study is a combination of library and field research. The statistical population of the study consisted of domestic tourists of Isfahan on Nowruz 2017. The inclusion criterion was the usage of urban transportation. In order to collect data, the convenience sampling method was used. The results showed that to achieve tourist satisfaction it is necessary to increase the quality of services. It was also found that tourists are not satisfied with the urban transportation of Isfahan in any dimension. Therefore, according to the impact of different dimensions of service quality on tourist satisfaction, it is necessary to focus on improving responsiveness, empathy, reliability, tangible items, economic efficiency, and guarantee, respectively.
کلیدواژهها [English]
- Quality of Service
- Tourist
- Transportation
- Tourist Satisfaction