جعفری، سید محمدباقر؛ غفاری، محمد و عباسی، احمد. (1397). شناسایی و مفهومپردازی کیفیت تجربه مذهبی گردشگر (موردمطالعه: گردشگران خارجی شهر قم). فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 31(2)، 7-29.
خلیلی مقدم، مریم؛ سلطانی، مرتضی؛ یزدانی، حمیدرضا و خنیفر، حسین. (1397). فهم تجربۀ خرید احساسی کالای بادوام: مطالعۀ پدیدار شناختی در خرید لوازمخانگی جهیزیه. فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی، 10(2)، 325-348.
زارع میرک آباد، احمد. (1395). اولویتهای سرمایهگذاری در صنعت گردشگری مورد مطالعه استان یزد. (پایاننامه کارشناسی ارشد)، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران.
صادق لو، طاهره و سجادی قیداری، حمدالله. (1393). مزیتهای نسبی گردشگری علمی در توسعه آموزش عالی فرامرزی. همایش بینالمللی انجمن آموزش عالی ایران: توسعه آموزش عالی فرامرزی.
ضرغام بروجنی، حمید و بهمنش، پریسا. (1392). شناسایی عوامل مؤثر بر ایجاد تجربه گردشگری بهیادماندنی از دیدگاه گردشگران فرهنگی بازدیدکننده از ایران. مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، 2(4)، 67-88.
ضیایی، محمود؛ سعیدی، اصغر و تراب احمدی، مژگان. (1391). جایگاه گردشگری در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 7(17)، 85-61.
منصوری مؤید، فرشته؛ مرادی، محمد و ملایی، فاطمه. (1396). بررسی تأثیر عملکرد بازاریابی خدمات بر تبلیغات شفاهی: نقش میانجیگری ارزش ادراکشده مشتری، واکنش احساسی و وفاداری برند. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 12(39)، 42-79.
Ashworth, P., & Chung, M. C. (2006). Phenomenology and Psychological Science Historical and Philosophical Perspectives. Springer Science.
Bourlon, F., & Torres, R. (2016, January). Scientific tourism, a tool for tourism development in Patagonia. In 2nde université d'hiver du Labex ITEM.
Campos, S., & Serra, J. (2017). Scientific tourism in the Alentejo region: An exploratory study of the visitors’ profile and motivations at the regional Science Centres.
Chandralal, L., & Valenzuela, F. R. (2013). Exploring memorable tourism experiences: Antecedents and behavioural outcomes. Journal of Economics, Business and Management, 1(2), 177-181.
Chen, H., & Rahman, I. (2018). Cultural tourism: An analysis of engagement, cultural contact, memorable tourism experience and destination loyalty. Tourism management perspectives, 26, 153-163.
Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
Crouch, G. I., & Ritchie, J. B. (2000). The competitive destination: A sustainability perspective. Tourism management, 21(1), 1-7.
Dwyer, L., & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current issues in tourism, 6(5), 369-414.
Filippova, V., Savvinova, A., DANILOV, Y., Gadal, S., & Kamičaitytė-Virbašienė, J. (2017). The Study of Cultural Landscapes of Central Yakutia for the Development of Scientific Tourism. Journal of Sustainable Architecture and Civil Engineering, 21(4), 5-16.
Gardiner, S., & Scott, N. (2018). Destination Innovation Matrix: A framework for new tourism experience and market development. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 122-131.
Gearing, R. E. (2004). Bracketing in research: A typology. Qualitative Health Research, 14(10), 1429-1452.
Hall, C. M., & Saarinen, J. (2010). Polar tourism: Definitions and dimensions. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 10(4), 448-467.
Ilyina, L., & Mieczkowski, Z. (1992). Developing scientific tourism in Russia. Tourism Management, 13(3), 327-331.
Jennings, G., & Nickerson, N. (Eds.). (2006). Quality tourism experiences. Routledge.
Kim, J. H. (2010). Determining the factors affecting the memorable nature of travel experiences. Journal of Travel & Tourism Marketing, 27(8), 780-796.
Kozak, M. (2001). Repeaters' behavior at two distinct destinations. Annals of tourism research, 28(3), 784-807.
Laarman, J. G., & Perdue, R. R. (1989). Science tourism in Costa Rica. Annals of Tourism Research, 16(2), 205-215.
Li, K. X., Jin, M., & Shi, W. (2018). Tourism as an important impetus to promoting economic growth: A critical review. Tourism management perspectives, 26, 135-142.
Mao, P., & Bourlon, F. (2011). Le tourisme scientifique: un essai de définition. Téoros: Revue de recherche en tourisme, 30(2), 94-104.
Marshall, C., & Rossman, G. (2006). Designing Qualitative Research (4th ed.). London: Sage Publications.
Mason, J. (2002). Qualitative Researching (2nd ed.). London: SAGE Publications Ltd.
Meng, F. (2006). An examination of destination competitiveness from the tourists' perspective: the relationship between quality of tourism experience and perceived destination competitiveness (Doctoral dissertation, Virginia Tech).
Molokáčová, L., & Molokáč, Š. (2011). Scientific tourism–Tourism in Science or Science in Tourism. Acta Geoturistica, 2(1), 41-45.
Morse, M. A. (1997). All the world's a field: a history of the scientific study tour. Progress in Tourism and Hospitality Research, 3(3), 257-269.
Moustakas, C. (1994). Phenomenological Research Methods. SAGE.
Otto, J. and Ritchie, J.R.B. (1996). The service experience in tourism. Tourism Management, 17(3): 165-74.
Park, S., & Santos, C. A. (2017). Exploring the tourist experience: A sequential approach. Journal of Travel Research, 56(1), 16-27.
Sanders, C. (2003). Application of Colaizzi's method: interpretation of an auditable decision trail by a novice researcher. Contemporary Nurse, 14(3), 292-302.
Shosha, G. A. (2012). Employment of Colaizzi's strategy in descriptive phenomenology a reflection of a researcher. European Scientific Journal, 8(27), 31-43.
Slocum, S. L., & Kline, C. (2015). Lessons learned about scientific tourism and research travellers. Scientific Tourism: Researchers as Travellers, 181.
Smith, W. L. (2005). Experiential tourism around the world and at home: definitions and standards. International Journal of Services and Standards, 2(1), 1-14.
Speziale, H., & Carpenter, D. (2007). Qualitative Research in Nursing: Advancing the Humanistic Imperative. Philadelphia. Lippincott: Williams and Wilkins.
Stamboulis, Y., & Skayannis, P. (2003). Innovation strategies and technology for experience-based tourism. Tourism management, 24(1), 35-43.
Tovmasyan, G., & Tovmasyan, R. (2018). Scientific Tourism Development Bases in Armenia.
Tung, V. W. S., & Ritchie, J. B. (2011). Exploring the essence of memorable tourism experiences. Annals of tourism research, 38(4), 1367-1386.
Van Manen, M. (1990). From meaning to method. Qualitative Health Research, 7, 345-369.
West, P., Campbell, L. M., Gray, N. J., Filer, C., Hathaway, M., Kirsch, S. & Walsh, A. (2008). Tourism as science and science as tourism: environment, society, self, and other in Papua New Guinea. Current anthropology, 49(4), 597-626.