مریم اخوان خرازیان؛ فاطمه درمنکی فراهانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر کیفیت ارائة خدماتِ پس از ارائة راهکارهایی در جهت ارتقای میزان خدمات ارائهشده در هتلهاست. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ پیمایشی است. پایایی پرسشنامه با محاسبة آلفای کرونباخ و شاخص CR و روایی آن با روشهای روایی محتوا، روایی همگرا و واگرا تایید شدهاست. ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر کیفیت ارائة خدماتِ پس از ارائة راهکارهایی در جهت ارتقای میزان خدمات ارائهشده در هتلهاست. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی ـ پیمایشی است. پایایی پرسشنامه با محاسبة آلفای کرونباخ و شاخص CR و روایی آن با روشهای روایی محتوا، روایی همگرا و واگرا تایید شدهاست. یافتههای پژوهش حاضر نشانگر تایید تمامی فرضیههای پژوهشاند؛ خروجی نرمافزار تحلیل خطی سلسلهمراتبی نشاندهندة روابط چندسطحی متغیرهای پژوهش بود. بهعلاوه، اثر متغیر میانجی با آزمون سوبل و شدت آن با ضریب وی.اِی.اف سنجیده شد. نتایج نشان داد که مدیران باید با استفاده از بازاریابی داخلی، که در سطح سازمانی است، موجب بهبود کیفیت ارائة خدمات توسط کارکنان شوند: با القای حس افتخار، اعتقاد و احترام به کارکنان، تعریف مأموریت مشخص، ارائة الگوی مناسب به آنها در کنار ارتقای فرهنگ خطرپذیری، تأکید بر احساسات کارکنان و توجه به خواست و نیاز آنها.