برنامه ریزی گردشگری
علی موحد؛ اصغر طهماسبی؛ نسرین غلامعلی فرد
چکیده
تجربه معنوی، یکی از ظرفیتها و زمینههای رو به رشد در مقاصد گردشگری است و طیف وسیعی از گردشگران مذهبی و سکولار را در بر میگیرد. هدف تحقیق حاضر، بررسی و تحلیل انگیزهها و عوامل مؤثر بر تجربه معنوی گردشگران زن خارجی در ایران است. دادههای مورد نیاز با استفاده از ۳۸۳ پرسشنامه از گردشگران زن خارجی در هتلهای محل اقامت گردشگران و یا ...
بیشتر
تجربه معنوی، یکی از ظرفیتها و زمینههای رو به رشد در مقاصد گردشگری است و طیف وسیعی از گردشگران مذهبی و سکولار را در بر میگیرد. هدف تحقیق حاضر، بررسی و تحلیل انگیزهها و عوامل مؤثر بر تجربه معنوی گردشگران زن خارجی در ایران است. دادههای مورد نیاز با استفاده از ۳۸۳ پرسشنامه از گردشگران زن خارجی در هتلهای محل اقامت گردشگران و یا در فرودگاه بعد از اتمام سفر و در حین بازگشت به کشورشان، جمعآوری و با استفاده از آزمونهای همبستگی و رگرسیون چندعاملی در نرمافزار SPSS تحلیل گردید. یافتههای پژوهش نشان میدهد که برای گردشگران زن خارجی، هماهنگی با طبیعت بهعنوان مهمترین انگیزه کسب تجربه معنوی در سفر به ایران است. از بین ویژگیهای مقصد گردشگری، جغرافیای طبیعی و تاریخ و فرهنگ بهترتیب بهعنوان مهمترین عوامل تأثیرگذار در تجربه معنوی زنان گردشگر خارجی در سفر به ایران است.