مدیریت گردشگری
فاطمه محمدی؛ حمیدرضا یزدانی؛ مونا جامی پور؛ مرتضی سلطانی
چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد کلیدی فرایند پیادهسازی همآفرینی در هتلداری و با استفاده از روش کیفی فراترکیب و گروه کانونی انجام شده است. در بخش اول برای انجام روش فراترکیب، 1500 مقاله از پایگاه دادههای معتبر امرالد، ساینس دایرکت، پروکوئست و ... در بازه زمانی 2004 تا 2022 دانلود و در نهایت 87 مقاله به تحلیل نهایی راه یافتند. در بخش دوم ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد کلیدی فرایند پیادهسازی همآفرینی در هتلداری و با استفاده از روش کیفی فراترکیب و گروه کانونی انجام شده است. در بخش اول برای انجام روش فراترکیب، 1500 مقاله از پایگاه دادههای معتبر امرالد، ساینس دایرکت، پروکوئست و ... در بازه زمانی 2004 تا 2022 دانلود و در نهایت 87 مقاله به تحلیل نهایی راه یافتند. در بخش دوم برای بومیسازی فعالیتهای اجرایی لازم برای همآفرینی در صنعت هتلداری با کارشناسان و خبرگان این حوزه گروه کانونی تشکیل شد. در نهایت فعالیتهای پیادهسازی همآفرینی در قالب مقوله های فعالیتهای استراتژیک شامل تحلیل استراتژیک و تدوین استراتژی همآفرینی، فعالیتهای عملیاتی شامل عملیات پشتیبانی همآفرینی و عملیات اصلی و فعالیتهای ارزیابی و توسعه شامل کنترل و بهبود مستمر در یک چارچوب نشان داده شد که به صورت گام به گام و مرحلهای است.