مدیریت گردشگری
امیرحسین جهاندیده؛ عزت الله اصغری زاده
چکیده
پژوهش حاضر با هدف دستیابی به مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همهگیری ویروس کرونا انجام پذیرفته است. این پژوهش مبتنی بر روش کیفی و استراتژی نظریه دادهبنیاد بوده است. دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان صنعت گردشگری جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل دادهها در طی سه مرحله ...
بیشتر
پژوهش حاضر با هدف دستیابی به مدل پایداری زنجیره تأمین صنعت گردشگری ایران با تأکید بر شرایط همهگیری ویروس کرونا انجام پذیرفته است. این پژوهش مبتنی بر روش کیفی و استراتژی نظریه دادهبنیاد بوده است. دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای نیمه ساختاریافته با 19 نفر از خبرگان صنعت گردشگری جمعآوری شد. تجزیهوتحلیل دادهها در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام شد و به ظهور 438 کد باز، 127 مفهوم، 19 مقوله فرعی و 4 مقوله اصلی در 3 طبقه منجر گردید. نتایج نشان داد که محرکهای پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری و توانمندسازهای پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری بهعنوان شرایط علی موجب ضرورت یافتن پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری با تأکید بر بحران همهگیری گردیده است. در صورت انتخاب و بهکارگیری صحیح کنش ـ برهمکنشها که همان شیوههای پایدارسازی زنجیره تأمین گردشگری هستند، میتوان پایداری عملکرد زنجیره تأمین گردشگری را بهعنوان پیامد انتظار داشت