دوره 19 (1403)
دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
بررسی نقش محدودیتها در انگیزه مشارکت گردشگران ورزشهای زمستانی پیستهای اسکی

مهدی کروبی؛ احمد محمودی؛ پیمان سیدی

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5727

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش محدودیتها در انگیزه مشارکت گردشگران ورزشهایزمستانی پیستهای اسکی توچال و شمشک بود. محدودیتهای گردشگری در ایران از مباحث مهمیاست که آنطورکه باید به آن پرداخته نشده است؛ متأسفانه در سالهای اخیر نهتنها اقدام رضایتبخشیبهمنظور رفع محدودیتها برداشته نشده؛ بلکه بیتوجهی به آن موجب بروز مسائل زیادی شده که درنتیجۀ ...  بیشتر

طراحی مدل موانع فراروی توسعه گردشگری ورزشی مشهد

زهرا سادات میرزازاده؛ حسین عبدالملکی

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، صفحه 25-35

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5728

چکیده
  هدف محقق از این تحقیق، ارائه مدل موانع فراروی توسعه گردشگری ورزشی مشهد بود.روش: تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر چگونگی جمعآوری دادهها توصیفی ازنوع همبستگی به شمار میرفت. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه اساتید و خبرگان مدیریت ورزشیمشهد تشکیل میدادند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای است که گلدی گوکلانی( 1390 ) درپژوهش خود از آن استفاده ...  بیشتر

نگرشی نوین در ارزیابی ژئومورفوسایتها و ژئوسایتها در ایران

علی اکبر شایان یگانه؛ محمدعلی زنگنه اسدی؛ ابوالقاسم امیر احمدی

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، صفحه 41-64

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5729

چکیده
  ژئوتوریسم بخشی از توریسم طبیعی است که تکیه بر منابع طبیعی و زمینشناسی دارد. ژئوسایتها و ژئومورفوسایتها بهعنوان زیربنای تنوع زمینشناختی همیشه مدنظر گردشگران ژئومورفولوژی و زمینشناسی بوده است. از این رو برای پتانسیلیابی ژئوتوریسم یک منطقه و یا قابلیتسنجی توریستی ژئوپارکها، در ایران و جهان محققین همواره به دنبال ارزیابی ژئوسایتها ...  بیشتر

تبیین اثرات جشنواره گلاب گیری از دیدگاه ساکنان محلی

صدیقه کیانی سلمی؛ محمدرضا بوسحاق

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، صفحه 65-92

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5730

چکیده
  بهطور مرسوم اثرات گردشگری را تحت عناوین اثرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیستمحیطی میتوان مورد بررسی قرار داد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی، بررسی و تبییناثرات جشنواره گلابگیری در شهرستان کاشان از دیدگاه ساکنان محلی است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی میباشد و روش بررسی در آن توصیفی - تحلیلی و پیمایشی است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران ...  بیشتر

تأثیر رضایت و اعتماد بر وفاداری الکترونیک و خرید آنلاین محصولات گردشگری

محمدصالح ترکستانی؛ فهمیه مفاخری؛ فاطمه حقیقت

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، صفحه 93-109

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5731

چکیده
  امروزه با وجود فواید حاصل از توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، لزوم شناخت کاملتر از مفهوم وفاداری الکترونیکی و عوامل تأثیرگذار بر آن را مورد تأکید قرار میگیرد. پژوهش حاضر به بررسی تأثیر وفاداری و اعتماد در تجارت الکترونیک بر خرید آنلاین محصولات گردشگری میپردازد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان وبسایت یکی از دفاتر معتبر خدمات مسافرتی ...  بیشتر

تبیین نقش عوامل مؤثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایتهای گردشگری

سیده زینب ابراهیم زاده گنجی؛ میثم شیرخدایی؛ ابوالحسن حسینی

دوره 11، شماره 34 ، آبان 1395، صفحه 111-129

https://doi.org/10.22054/tms.2016.5732

چکیده
  اعتماد آغاز هر نوع رابطه دوطرفه و از عناصر اصلی مورد نیاز در انجام دادوستد است. ارتباط بین خریدار و فروشنده الکترونیکی که از طریق اینترنت به انجام مبادلاتمیپردازند، جدا از این مسئله نبوده و اعتمادسازی در بخش گردشگری الکترونیک میتواند نقش بسزایی در جذب گردشگران ایجاد کرده و بهعنوان استراتژی مناسبی در ایجاد مزیت رقابتی مورد ...  بیشتر