دوره 18 (1402)
دوره 17 (1401)
دوره 16 (1400)
دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 4 (1385)
دوره 3 (1384)
دوره 2 (1383)
دوره 1 (1382)
شناسایی و اولویت بندی مولفه های موثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی و تصمیم گیری چند شاخصه

سید سعیدا اردکانی؛ سید حبیب الله میر غفوری؛ شاهین برقی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 1-24

چکیده
  صنعت گردشگری از مهمترین منابع کسب درآمد کشورهای جهان است و در قرن 21 به تدریج به عنوان دومین صنعت مهم دنیا بر شمرده می شود. به همین دلیل برای دستیابی به سهم بیشتری در بازار جهانی باید به دنبال راه کارهایی منطقی و ایجاد یک برنامه منظم بود تا از این طریق و با دستیابی به اهداف دراز مدت این صنعت، تاثیر آن بر بهبود وضعیت اقتصادی متجلی گردد. ...  بیشتر

سطح بندی مقصدهای گردشگری: واکاوی مفهومی نو در برنامه ریزی فضایی گردشگری

محمود ضیایی؛ مسلم شجاعی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 25-46

چکیده
  اگر چه مفهوم سطح بندی در رشته های برنامه ریزی شهری، شهرسازی، برنامه ریزی و توسعه منطقه ای مدت ها است که مورد بحث و پژوهش قرار می گیرد و نوشته های زیادی در شرح و توصیف آن نگارش شده است اما این مفهوم در ادبیات گردشگری چه در سطح بین المللی و چه در سطح داخلی – مفهومی جدید و نو می باشد. به منظور تبیین این مفهوم جدید در ادبیات گردشگری لازم ...  بیشتر

مطالعه ابعاد مختلف امنیت در گردشگری ورزشی ایران

حسن اسدی؛ امین پور نقی؛ نوشین اصفهانی؛ حمید زیتونلی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 47-64

چکیده
  جستار حاضر در پی مطالعه ابعاد مختلف امنیت در گردشگری ورزشی ایران است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه گردشگران ورزشی خارجی که در مسابقات بین المللی ورزشی دهه مبارکه فجر سال 1388 است. تعداد کل نمونه آماری تحقیق 420 نفر است. ابزار پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخته است که پس از تایید روایی و پایایی توزیع گردد. این پرسشنامه عوامل متعددی همچون میزان ...  بیشتر

مقایسه ی ادراکات و انتظارات مهمانان نسبت به پنج بعد کیفیت خدمات در صنعت هتلداری (مطالعه موردی هتل همای 2 مشهد)

مهدی کروبی؛ جواد یوسفی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 65-84

چکیده
  کیفیت خدمات همواره به عنوان یکی از مباحث مهم در رقابت پذیری بنگاه های خدماتی مطرح بوده است. از این رو به کارگیری روشی که به کمک آن بتوان کیفیت خدمات را اندازه گیری کرد همواره حائز اهمیت بوده است. هر چند که کارشناسان و محققان نسبت به کارگیری روش های مختلف اندازه گیری کیفیت خدمات هیچ گونه اتفاق نظری ندارند. در این مطالعه با توجه به نتایج ...  بیشتر

بررسی و اولویت بندی انواع حمایت های دولتی از بنگاه های کوچک و متوسط با تاکید بر دفاتر خدمات گردشگری شهر تهران

سید علی اکبر افجه ای؛ سید علی سجادی نایینی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 85-112

چکیده
  نگاهی به نظام اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط یکی از اولویت های اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی این کشورها است. موضوع تحقیق در این پژوهش بررسی و اولویت بندی انواع حمایت های دولتی از بنگاه های کوچک و متوسط می باشد. روش انجام این تحقیق توصیفی از ...  بیشتر

عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شهر یزد

محمد حسین ایمانی خوشخو؛ حمید ایوبی یزدی

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 113-138

چکیده
  ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارتست از مجموع دارایی های برند در رابطه با نام و سمبل مقصد گردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد. هر ساله این ارزش توسط موسسات معتبر جهانی در مورد برندهای مختلف بین المللی اندازه گیری می شود. در بسیاری از موارد ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب ...  بیشتر

فرایند و عوامل موثر در شکل گیری انگاره مقصد گردشگری

ابوالفضل تاج زاده نمین؛ گریگور قضاریان

دوره 5، شماره 13 ، آذر 1389، صفحه 139-168

چکیده
  انگاره از یک مقصد گردشگری دارای نقش و تاثیر مهمی در فرایند تصمیم گیری، انتخاب مقصد و رفتار گردشگر می باشد. مقاله حاضر تلاشی است در ارائه مفهومی جامع از انگاره، فرایند آن و عوامل اثر گذار بر شکل گیری انگاره گردشگر. یافته ها نشان می دهد که شکل گیری انگاره متاثر از ادراکات و شخصیت گردشگر و همچنین ویژگی های مقصد می باشد. امید است این مقاله ...  بیشتر