اخوان تفتی، محسن(1389)، "اثرات کوتاه مدت و بلند مدت تنش نرخ واقعی ارز بر صادرات فرش دستباف ایران کاربرد روش خود توضیح با وقفه های گسترده ( ARDL )" . پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
تقوی مهدی، قلیپورسلیمانی علی (1388)، "عوامل مؤثر بر رشد صنعت گردشگری ایران"، پژوهشنامه اقتصادی، سال نهم، شماره سوم،صص 172-157.
حبیبی فاتح ، عباسینژاد حسین( 1384) "تصریح و برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران با استفاده از دادههای سری زمانی- مقطعی". مجله تحقیقات اقتصادی.شماره 70، صص115-91.
زیرک باش دیبا.زنگی آبادی علی .محمدی جمال (1385)، "تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان"، مجله جغرافیا و توسعه، پاییز و زمستان ، 153-131
عسگرپور، محمد حسین(1384)، " تخمین توابع عرضه و تقاضای توریسم خارجی در ایران"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
کریمائی، سمیه (1387)، " تخمین تابع تقاضای اکوتوریسم (مطالعه موردی استان گیلان)"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
گجراتی دامودار (1387)،"مبانی اقتصادسنجی". ترجمه حمید ابریشمی. انتشارات دانشگاه تهران. چاپ چهارم.
محمدزاده پرویز. بهبودی داوود . فشاری مجید . ممی پور سیاب(1389)."تخمین تابع تقاضای خارجی کل گردشگری ایران (رهیافتTVP)"، فصلنامه علمی و پژوهشی پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی،سال اول،شماره اول،صص 131-107.
موسایی، میثم(1383)، "تخمین تابع تقاضای توریسم ایران:، پژوهشنامه بازرگانی، شماره 32، صص 244-225.
نوفرستی، محمد(1378)، "ریشه واحد و همجمعی در اقتصاد سنجی". چاپ اول. تهران: مؤسسه خدمات فرهنگی رسا.
Algieri B. (2006). An Econometric Estimation of the Demand forTourism: The Case of Russia, Journal of Tourism Economics, Vol.12, No. 1, pp.5-20
Coene M , and Eekeren L.V. )2001(, Demand for domestic tourism by Swedish households, Scandinavian Journal of
Hospitality and Tourism, Vol.3, No.2, pp 114-133
Dritsakis N. (2004).Cointegration analysis of German and British tourism demand for Greece, Tourism Management, No. 25, pp 111–119
Habibi F, Abdul Rahim K, Ramchandran S,Lee C. )2009(. Dynamic Model for InternationalTourism Demand for Malaysia: PanelData Evidence, International Research Journal of Finance and Economics,No.33,pp208-217
Kulendran N, Divisekera S. (2007).Measuring the Economic Impact of Australian Tourism Marketing Expenditure, Journal of Tourism Economics, Vol.13, No. 2, pp.261-274
Mcintosh R, Goeldner W, RanRichie C, Brent R.(1995).Tourism,Principles,Practices Philosophies,United states of America: John Wiley & sons. Inc
Munoz,T.G, (2007), German Demand for Tourism in Spain, tourism management, Vol.28, pp. 12-22
Salman K, Shukur G ,Bergmann-Winberg M. (2007). Comparison of Econometric Modeling of Demand for Domestic and International Tourism: Swedish Data , Current Issue in tourism, Vol.70, No. 4, pp 323-340