استراوس، انسلم و جولیت، کربین. (1391). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه ابراهیم افشار، تهران: نی.
آقاجانی، حمید و ازکیا، مصطفی. (1394). تحلیل جامعهشناختی تأثیرات صنعت گردشگری بر توسعه منطقهای استان گیلان. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 7 (4)، 29-7.
باقریان جلودار، مصطفی؛ شبیری، محمد و پورهولاری، فضهنو. (1397). تحلیل جامعهشناختی عوامل مؤثر بر احساس امنیت اجتماعی گردشگران (گردشگران بابلسر). برنامهریزی و توسعه گردشگری، 7 (25)، 45-25.
بوردیو، پیر. (1381). کنشهای ورزشی و کنشهای اجتماعی. ترجمه محمدرضا فرزاد، ارغنون، 20، 10-1.
بوردیو، پیر. (1391). تمایز؛ نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی. ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر ثالث.
جلاییپور، حمیدرضا و محمدی، جمال. (1387). نظریههای متأخر جامعهشناسی. تهران: نشر نی.
حبیبی، فاتح. (1395). بررسی نقش سرمایه اجتماعی در تمایل به ورود گردشگر. مطالعات شهری، 18، 51-37.
خطابی، غلامحسین. (1384). مرزبانی. تهران: معاونت آموزشی ناجا.
دهشیری، محمدرضا. (1393). بررسی نقش عوامل زمینهای بر اهمیت به توسعه گردشگری بینالمللی. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 3 (8)، 126-108.
رضایی، مهدیه و شبیری، محمد. (1396). تأثیر کاربرد شبکههای اجتماعی بر ارتقای رفتار گردشگری حامی محیطزیست. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6 (21)، 53-28.
غفاری، غلامرضا و معاون، زهرا. (1396). سهم سرمایههای اجتماعی و فرهنگی در میزان تمایل به گردشگری در دو سایت حافظیه و تخت جمشید شیراز. جامعه پژوهی فرهنگی، 4 (1)،127-113.
فرجیراد، عبدالرضا و آقاجانی، سمیه. (1388). تحلیلی نو پیرامون گردشگری و جدیدترین طبقهبندی آن. فصلنامه جغرافیایی سرزمین، 6 (23)، 74-61.
کروبی، مهدی. (1388). فرهنگ قومی، سرمایه فرهنگی و صنعت گردشگری. رفاه اجتماعی، 7 (28)، 317-309.
گرنفل، مایکل. (1389). مفاهیم کلیدی بوردیو. ترجمه محمدمهدی لبیبی، تهران: نشر افکار.
محمدی، جمال. (1392). تحلیل کیفی بسترها، دلایل و پیامدهای گردشگری به شیوه نظریه زمینهای. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 2 (7)، 203-182.
ممتاز، فریده. (1383). معرفی طبقه از دیدگاه بوردیو. پژوهشنامه علوم انسانی، شماره بهار و تابستان.
هزارجریبی، جعفر و نجفی، ملک محمد. (1391). بررسی جامعهشناختی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری در ایران. مجله جغرافیا و برنامهریزی محیطی، 23 (3)، 150-134.
یوسفی، جواد و شریفی تهرانی، محمد. (1395). تحلیلی بر اثرات اجتماعی و فرهنگی توسعه گردشگری. راهبرد توسعه، 48، 156-137.
Beck, E. (2016). Repopulating Development: an Agent-Based Approach to studing development inteventions. World Development, 80, 19-32.
Birks, M.,& Mills, J. (2011). Grounded Theory: A Practical Guide, Sage.
Kitchen, P.J. & Howe, D. (2013). How can the social theory of Pierre Bourdieu assist sport management research? Sport management review, 16, 123- 134.
Kloot, B. (2009). Explaning the value of Bourdieus framework in the context of institutional change. Studies in higher education, 34 (4), 469- 481.
Lessard, Ch., Contandriopoulos, Andre P., & Beaulian, D. (2010). The role (or note) of economic evaluation at the micro level: can Bourdieus theory provide away forward for clinical decision –making? Socila Science & Mediciene, 70, 1984-1956.
Levien, M. (2015). Social Capital as obstacle to Devevlopment Brokering land, norms, and trust in rural India. World Devevlopment, 74: 77-92.
Neuman, W. L. (1997). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Boston: Allyn and Bacon.
Neuman, W. L. (2006). Basic of Social Research; Qualitive and Quantitative Approach, Second Edition .London: Allyan & Bacon.
Seyidov, J., & Adomaitienė, R. (2016). Factors influencing local tourists’ decision-making on choosing destination: a case of Azerbaijan. Ekonomika, 95 (3), 112- 128.
Williams, G., & Choudry, S. (2016). Mathematics capital in the educational field: Bourdieu and beyond. Research in mathematic education, 18 (1), 3-21.