امین بیدختی، علیاکبر و نظری، ماشاءالله. (1388). نقش بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری. مجله چشمانداز مدیریت، 8(32)،68-49.
انصاری، رضا. (1396). مدلسازی تأثیر ارتباط با مشتری در روشهای بازاریابی اینترنتی به کمک شبکه عصبی مصنوعی. نخبگان علوم و مهندسی، 2(5)، 36-31.
پورعزیزی، علی. (1396). منتخب آمار گردشگری ورودی و خروجی در سال 1396، دفتر برنامهریزی و حمایت از توسعه گردشگری (http://www.mcth.ir).
تیموری، شراره. (1392). تبیین و بررسی شاخصهای روشهای تحقیق کاربردی در طراحی صنعتی. نشریه هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، 18(4)،74-67.
حسینی کلکوه، سید عادل و حبیبی، روزبه. (1393). بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی در افزایش جذب گردشگر مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله. فصلنامه فضای گردشگری، 4(15)، 125-105.
خاکپور، براتعلی و عباسی شاکرمی، نعمت. (2018). ارزیابی و تحلیل جایگاه برند گردشگری استان فارس بر پایه هویت رقابتپذیری ملی. مطالعات مدیریت گردشگری، 13(44)، 141-109.
داناییفرد، حسن و امامی، مجتبی، (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد. اندیشه مدیریت، 1(2)، 97-69.
ساعی، علی، نائیجی، مختار، رضایی، محمد، (1389)، ارتباط بین تبلیغات و جذب گردشگر فرهنگی در ایران (مطالعه موردی گردشگران خارجی فرهنگی اصفهان)، دانشنامه علوم اجتماعی، 1(4)، 94-69.
سالار رضایی، محسن. (1397). راهنمای بازاریابی محتوا برای افراد مبتدی،( https://g-ads.org).
سیدجوادین، رضا؛ اسفیدانی، محمدرحیم و اسفیدانی، حمید. (1390). طراحی شبکه عصبی برای انتخاب راهبردهای بازاریابی اینترنتی. چشمانداز مدیریت بازرگانی (چشمانداز مدیریت (پیام مدیریت))، 10(5)، 125-111.
ضرغامی، حمیدرضا. (1394). کاربرد سیستمهای هوش مصنوعی در تصمیمگیریهای مدیریتی. کنفرانس مدیریت، اقتصادی، حسابداری و علوم تربیتی، تهران.
فرزین، محمدرضا؛ شکاری، فاطمه و عزیزی، فاطمه.(1397). رقابتپذیری مقصد گردشگری: تحلیل اهمیت -عملکرد (مورد مطالعه: شهر یزد و شهر شیراز)، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 13(44)، 247-219.
محسنی، رضاعلی. (1388). گردشگری پایدار در ایران: کارکردها، چالشها و راهکارها، مجله علمی-پژوهشی فضای جغرافیایی، 9(28)، 171-142.
مرشدی، حسن بهنام؛ فرجی سبکبار، حسنعلی؛ رضوانی، محمدرضا و محمدیان، زهرا. (1395). برنامهریزی فضایی خدمات گردشگری مطالعه موردی: استان فارس. پژوهشهای جغرافیای انسانی، 48(2)، 295-277.
مرکز آمار ایران، نتایج آمارگیری از گردشگران ملی بهار 1397.
موسایی، میثم، هاشمی، سمیه، ابراهیمی، میترا.(1391). بررسی جامعهشناختی توسعه پایدار گردشگری در ایران؛ موانع، چالشها، راهکارها، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، 6(16)، 50-25.
ناصری، زهرا؛ نوروزی، علیرضا؛ فهیم نیا، فاطمه و مانیان، امیر.(1396). بازاریابی محتوایی: شناسایی مؤلفهها و ابعاد اساسی بهمنظور ارائه مدل مفهومی. پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانششناسی، 7(1)، 303-280.
الوانی، مهدی؛ آذر، عادل و داناییفرد، حسن. (1390). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع: اشراقی، صفار.
وثوق، فرشید؛ سلیمانی، محتشم و عندلیب، اعظم. (1395). بررسی تأثیر بازاریابی محتوا بر استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری برای بهبود سطح رضایت مشتریان در کسبوکار الکترونیک در شبکه اجتماعی و وبسایتها. کنفرانس وب پژوهش.
American Marketing Association. (2019). https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/
Chan, C., Hwang, C. H., & Wu, H. C. (2016). marketing segmentation using the particle swarm optimization algorithm: a case study. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing,7(6), 855-863.
D’Urso, P., De Giovanni, L., Disegna, M., & Massari, R. (2013). Bagged clustering and its application to tourism market segmentation. Expert Systems with Applications, 40(12), 4944-4956.
Don, P., & Martha, R. (2011). Managing customer relationships: a strategic framework.Wiley Press.
Gurjar, P., Kaurav, R. P. S., & Thakur, K. (2019). Content Marketing: Concepts and Its Relevance in the Tourism Industry. Available at SSRN 3307713, PP. 297-289.
Kamthania, D., Pawa, A., & Madhavan, S. S. (2018). Market Segmentation Analysis and Visualization Using K-Mode Clustering Algorithm for E-Commerce Business. Journal of computing and information technology, 26(1), 57-67.
Kose, U., & Sert, S. (2017) Improving content marketing processes with the approaches by artificial intelligence. Ecoforum, 6(1), 1-9.
Liu, J., Liao, X., Huang, W., & Liao, X. (2019), Market segmentation: A multiple criteria approach combining preference analysis and segmentation decision. Omega, 83, 1-13.
Nisenfeld, A. E. (1989). Artificial Intelligence. Handbook: Principles: Isa.
Odden, L. (2012). Optimize: How to attract and engage more customers by integrating SEO, social media, and content marketing: John Wiley & Sons.
Pulizzi, J., & Barrett, N. (2009). Get content, get customers: Turn prospects into buyers with content marketing: McGraw-Hill New York, NY.
Stalidis, G., Karapistolis, D., & Vafeiadis, A. (2015). Marketing decision support using Artificial Intelligence and Knowledge Modeling: application to tourist destination management. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 175, 106-113.
Suuronen, T. (2016). Content Marketing Practices in Finland.
The world economic forum, The Travel & Tourism Competitiveness Report 2019 Travel and Tourism at a Tipping Point, 2019.
Vinerean, S. (2017). Content Marketing Strategy. Definition, Objectives and Tactics. Expert Journal of Marketing, 5(2), 92-98.
World Tourism Organization.(2019). https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284421152