باقری، فاطمه و عبدی، ناصر (1392). ارزیابی تأثیر فصلی بودن گردشگری بر امنیت شغلی منابع انسانی شاغل در این صنعت. اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست پایدار. همدان
پورجهان، ساره (1390)، تأثیر مدیریت بازاریابی مقصد بر تعدیل فصلی بودن گردشگری شهر همدان. (پایاننامه کارشناسی ارشد). دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
حاجی نژاد، علی؛ فتاحی، احداله، باقری، فاطمه و عبدی، ناصر (1393). بررسی اثرات فصلی بودن فعالیتهای گردشگری بر امنیت شغلی شاغلین بخش گردشگری (مطالعه موردی شهر سرعین). فصلنامه برنامهریزی منطقهای: سال چهارم شماره 15
روستا، احمد، ابراهیمی، عبدالحمید و ونوس، داور (1383). مدیریت بازاریابی (چاپ هشتم). تهران: انتشارات سمت
ضیایی، محمود (1383). وضعیت نیروی انسانی و آموزش در بخش گردشگری (با تأکید بر استان تهران). فصلنامه مطالعات جهانگردی، شماره 6 پاییز 1383. صص 19-37
کاتلر، ف. و آرمسترانگ، گ. (1389). اصول بازاریابی. ترجمه فروزنده، ب. اصفهان: انتشارات آموخته.
کاظمیان، غلامرضا، صالحی، اسماعیل، ایازی، سید محمدهادی، نوذرپور، علی، ایمانی جاجرمی، حسین، سعیدی رضوانی، نوید، عبداللهی، مجید (1392). مدیریت شهری (جلد اول). تهران: انتشارات تیسا
کلب، بونیتا ام (1390). بازاریابی گردشگری برای شهرها با تأکید بر برندگذاری و رویدادهای ویژه برای جذب گردشگران، ترجمه علی موحدی، سالار کهزادی، پگاه ایزدی، تهران: انتشارات آذرخش.
مافی، عزتالله و سقایی، مهدی (1389). نگاهی به اقتصاد گردشگری در کلانشهرها (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد)، مجله جغرافیا و توسعه ناحیهای، شماره 14
ملازاده، عباس و افتخارنیا، مینا (1390). ارزیابی اثرات برندگذاری شهری در جذب گردشگران. اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار. مرودشت، فارس
موحد، علی (1386). گردشگری شهری، اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران
موحد، علی، امان پور، سعید و نادری، کاوه (1390). بازاریابی گردشگری شهری بر اساس برندیابی با مدل فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، مطالعه موردی: شهر کرمانشاه، مجله علمی تخصصی برنامهریزی فضایی، سال اول، شماره سوم، زمستان 1390، صص 17-36
نصراللهی، نائمه (1393). ارزیابی تصاویر شناختی، احساسی و منحصربهفرد مکان بر وفاداری گردشگران: مطالعۀ موردی شهر بابلسر (پایاننامه کارشناسی ارشد)، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی، مشهد.
نیکنام، منوچهر و فراهانی، مجید (1391). تحلیل آماری با SPSS، تهران: انتشارات ترمه
Azlizam, A., & Zainol, N. A. (2011). Destination image: An overview and summary of selected research (1974-2008). International Journal Leisure and Tourism Marketing, 2(1) 39-55.
Barich, H., & Kotler P. (1991). A framework for marketing image management. Sloan Manage Rev 1991 Winter; 32(2): 94-104
Butler, R. (2001). Easonality in Tourism: Issues and Implications. In T.B. Lundtorp, Seasonality in Tourism (pp. 5-21). Oxford: Elsevier Science Ltd.
Echtner, C. M., & Ritchie, B. (1993). The measurement of destinations image: An empirical assessment. Journal of Travel Research, 31(4), 3-13.
Fakeye, P.C. & Crompton, J.L (1991) Image diffrences between prospective, first-time and repeat visitors to the lower Rio Grande valley. Journal of Travel Research, 30(2), 10-16.
Gartner, W. C. (1993). “Image Formation Process”.Journal of Travel and Tourism Marketing, 2 (2-3), 191-215.
Hunt, J.D. (1975). “Image as a factor in tourism development”, Journal of Travel Research, 13, 1-7.
Jafari, J. (2000), Encyclopedia of tourism. London: Routledge
Jalil, El, Sabreen J. Abd (2009). Image of Egypt in United Kingdom Tour Operatores Brochures. Tourismos. Vol. 5, No. 2(15. October 2010): 179-191.
Jeffrey, D., Barden, R.R. (2001). An Analysis of the Nature, Causes and Marketing Implications of Seasonality in Occupancy Performance of English Hotels. In T. B Lundtrop, Seasonality in Tourism (pp. pp.119-140). Pergamon, An Imprint of Elsevier Science.
Keller, K. L. (2008). Strategic brand management: Building, measuring, and managing brand equity (3rd ed.). New Jersey: Prentice Hall.
Kotler, P., Asplund, C., Rein, L. and Heider, D. (1999). Marketing Places Europe: Attracting Investment, Industry, and Tourism to European Cities, Communities, States and Nations. Financial times/Prentice Hall.
Lee, C. Bergin-Seers, S. Galloway, G. O'Mahony, B. & McMurray, A (2008). Seasonality in the Tourism Industry (Impacts and Strategies). Sustainable Tourism. Australia
Marino, E. (2008). The Strategic Dimension of Destination Image, An Analysis of the French Riviera Image from the Italian Tourists, Perceptions. Http//www.fedoa.unina.it/2170
Martı´nez, T. L., Del Barrio Garcı´a, S., Zapata, J. A., Rodrı´guez Molina, M. A. (2007). Modeling a City's Image: The Case of Granada. Journal of Cities. 24 (5). 335-352.
Paddison R. (1993). City Marketing, Image Reconstruction and Urban Regeneration. Urban Study, 30 (2), 339-349.
Petrevska, Biljana (2013): Investigating tourism seasonality in Macedonia, UTMS Journal of Economics, vol. 4, No. 1, pp.37–44.
Qu, H., Kim, L. H., Im, H. H. (2011). A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of the Branding and Destination Image. Journal of Tourism Management. 32. 465-476.
Rinzin, C., Wallet, J., Vermeulen, V. & Glasbegen, P. (2007). EcotourismAs A Mechanism For Sustainable Development: The Case Of Bhutan. Environmental Sviences, 4(2), 109-125
Seaton, A.V., Bennett, M.m. (1996). The marketing of Tourism Products: Concepts, Issues and Cases. Cengage Learning EMEA
Sonmez, S., & Sirakaya, E. (2002). A distorted destination image? The case of Turkey. Journal of Travel Research, 41(2): 185-196.
Stern, E., & Krakover, S. (1993). The formation of composite urban image. Geographical Analysis, 25(2), 130-146.