ابراهیمزاده، عیسی. رحیمی، دانا. زهرایی، اکبر(1390). گردشگری ورزشی و مکان گزینی بهینه فضایی مکانی آن با تاکید بر استفاده از تابش خورشید مطالعه موردی کوههای پرو- بیستون کرمانشاه. مجله پژوهشی و برنامه ریزی شهری. سال دوم. شمارهی هفتم. زمستان.صص 126-111.
پاپلی یزدی، محمدحسین؛ سقایی مهدی (1385). "گردشگری ماهیت و مفاهیم". انتشارات سمت،چاپ اول ،ص8-5.
حیدری، زهرا، رضوانی، محمدرضا، بدری، سیدعلی(1395). تحلیل عوامل مؤثر بر مشارکت اجتماع محلی در برنامهریزی توسعه گردشگری کشاورزی. مطالعه موردی: نواحی روستایی بخش مرکزی شهرستان تنکابن. مجله آمایش جغرافیایی فضا، فصلنامه علمی- پژوهشی دانشگاه گلستان، سال ششم/ شماره مسلسل بیست و یکم/ پاییز 1395.
کاظمی ، مهدی (1385 ) . « مدیریت گردشگری » . انتشارات سمت، چاپ اول ، تهران.
معینفرد، محمدرضا (1387). وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران و ارئه الگوی توسعه آن. رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
مکنیان ، پریسا . (1387 ) . راهکارهایی برای گردشگری ایران . 1388 . . www.aftabir/tourism
نقی لو، زینب(1389). بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی استان آذربایجان شرقی) از دیدگاه مدیران ورزشی و گردشگران استان) پایانامه کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز. دانشکده علوم. تربیتی و روانشناسی.
هنرور، افشار (1383). بررسی عوامل موثر بر توسعه گردشگری ناشی از برگزاری رویدادهای ورزشی بین المللی در کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
Awang. Zainudin, Afthanorhan, Asyraf & M.A.M. Asr (2015). Parametric and Non Parametric Approach in Structural Equation Modeling (SEM): The Application of Bootstrapping. Published by Canadian Center of Science and Education, Modern Applied Science; Vol. 9, No. 9; 2015.
Biddiscombe, R. (2004). The business of sport tourism report. The Business of Sport Tourism. Sport BusinessGroup.
Chalip, L; Green, B.C. & Hill, B. (2003). "Effects of sport event media on destination image and intention to visit". Journa l of Sport Management, 17, PP:214-234.
Cho, Kwang min. (2001). Developing Taekwondo as a tourist commodity.IJASS, 13(2), 53-62.
Daniel C. Funk & Tennill J.Bruun(2007). “The role of socio psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross cultural perspective”.torism management. Elsvier Vol,28 pp: 806-819.
Deery, M.Jago, L. (2005). “The management of sport tourism”. Sport in society, Vol 8(2); PP:378-389.
Deery, M., & Jago, L (2005). The management of sport tourism, Sport in Society, 8(2), 263-279.
Laimer, P., & Weiss, J. (2009). Portfolio Analysis (PFA) as a strategic tool for tourism policy: an integrated analysis of overnight data. Tourism Review, 64(1), 17-31.
Higam, J., & Hinch. T. (2006). "Sport and Tourism Reserch: A Geographic Approach". Journal of Sport & Tourism.vol.11 , N. 1 , pp 31-49.
Hinch, T & Higham, J. (2003). Sport Tourism development, channel view Publication. UK.
Hudson. Simon, PHD (2003). "sport and Adventure Tourism.
Martin, Juan Luis Eugenio and Morales, Noelia Martin and Riccardo Scarpa (2004). Tourism and Economic Growth in Latin American Countries: A Panel Data Approach, Natural Resources Management(NRM), val 26 Lumsdon, Les. (2001). Tourism marketing.
Ritchie, B., & Adair, D (2004). Sport Tourism, interrelationships, impacts and issues, Channel View Publication.
Sutton, W, MC & Donald, M & Miline. G (1996). "Greeting and fostering Fan Identification in professional sports". Sport Marketing Quarterly, 5 (1). Pages 23-24.
Thammajinda, Rojana(2013). Community participation and social capital in tourism planning and management in a Thai context. A thesis Lincoln University
Kim, Hyun Jeong, Chen, Ming Hsiang, Soocheong shawn Jang (2006). Tourism expansion and economic development;The case of Taiwan, Tourism management, No. 27, p25-933.
Pongponrat, Kannapa. 2012. Social capital in community participation for local tourism development: a case study of fisherman village, samui island, southern of Thailand. Mahidol University International College, pp: 45-60.
Prideaux, B. (2000) The Role of the Transport System in Destination development, Tourism Management 21, pp.53-63.
Weed, M (2006). The influence of policy maker's perception on sport tourism policy development, Tourism Review International, 10, 227-240.