ارژنگ، د.، ضیائی، م.، و ایمانی خوشخو، م. (1391). اولویتبندی عوامل مؤثر بر برگزاری رویدادهای گردشگری. پایاننامه کارشناسی ارشد، علامه طباطبایی: مدیریت و حسابداری
بذرافشان، مرتضی (1394)، در آمدی بر صنعت گردشگری، تهران: انتشارات مهکامه.
بصیری پارسا، نیره (1390)، اﻣﮑﺎنﺳﻨﺠﯽ اﯾﺠﺎدﮐﻤﭙﯿﻨﮓ در ﺷﻬﺮﻫﻤﺪانﺑﺎﻫﺪف توسعة ﺻﻨﻌﺖﮔﺮدﺷﮕﺮی، اولین کنفرانس اقتصاد شهری ایران 1390.
پورجهان، س، ضرغام، ح.، و منصوری مؤید، (1390). تأثیر مدیریت بازاریابی مقصد بر تعدیل فصلی بودن گردشگری شهر همدان، پایاننامه کارشناسی ارشد، علامه طباطبایی: مدیریت و حسابداری.
سالنامه آماری استان همدان، 1392.
سواربروک، جان (1390)، مدیریت گردشگری پایدار، (ترجمه محمود سبزی)، تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی
فضلوی، ف.، نظری، م.، و قادری، م. (1394). بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر اجرای موفق رویدادهای فرهنگی از دیدگاه گردشگران،مطالعه موردی: جشن سده. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران دانشکده مدیریت.
قادری، الف، عزتی، ع، حافظی زاده، ش،(1388): راهکارهای استفاده از مراسم تاسوعا و عاشورا به عنوان پتانسیل توریسم فرهنگی- مذهبی در محدودة بخش مرکزی تهران، مجله علمی پژوهشی فضای جغرافیایی،1388، شماره28.
ماتیوس، داگ، (1393). مدیریت و طراحی رویدادهای ویژه، (ترجمه دکتر روزبه میرزایی و راحله ملکی)،تهران: نشر ترمه.
نکویی، زهرا(1388)،گردشگری فصلی؛ چالشها و راهکارها، مرکزگردشگری علمی– فرهنگی دانشجویان ایران.
الوانی، مهدی و پیروز بخت، معصومه. (1385)، فرایند مدیریت جهانگردی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
Baker, D. A., & Crompton, J. L. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intentions. Annals of tourism research, 27(3), 785-804.
Baum, T., &Lundtorp, S. (2001). Seasonality in tourism: An introduction.Seasonality in tourism, 4.
Connell, J., Page, S. J., & Meyer, D. (2015). Visitor attractions and events: Responding to seasonality. Tourism Management, 46, 283-298.
Connell, J., Page, S. J., & Meyer, D. (2015). Visitor attractions and events: Responding to seasonality. Tourism Management, 46, 283-298.
Crouch, G. I., & Brent Ritchie, J. R. (1997, October). Convention site selection research: A review, conceptual model, and propositional framework. In Journal of Convention & Exhibition Management (Vol. 1, No. 1, pp. 49-69).Taylor & Francis Group.
Cuccia, T., & Rizzo, I. (2011). Tourism seasonality in cultural destinations: Empirical evidence from Sicily. Tourism Management, 32(3), 589-595.
Dwyer, L., & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current Issues in Tourism, 6(5), 369-414.
Dwyer, L., & Kim, C. (2003). Destination competitiveness: determinants and indicators. Current issues in tourism, 6(5), 369-414.
Getz, D., & Page, S. J. (2016). Event studies: Theory, research and policy for planned events. Routledge.
Goldblatt, J. J. (1998). Special Events–Best Practice in Modern Event Management.
Goldner, C.R.,& Ritchie, J. R .(2009). Tourism Principles, Practices, Philosophies (11th ed.).New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Jang, S. S. (2004). Mitigating tourism seasonality: A quantitative approach.Annals of Tourism Research, 31(4), 819-836.
Jeffrey, D., & Barden, R. R. (2001). An analysis of the nature, causes and marketing implications of seasonality in the occupancy performance of English hotels. Seasonality in tourism.Pergamon, Oxford, UK, 119-140.
O'Mahony, B., Galloway, G. A., Bergin-Seers, S., Lee, C., & McMurray, A. (2008). Seasonality in the tourism industry: Impacts and strategies.
Oppermann, M. (1996). Convention destination images: analysis of association meeting planners' perceptions. Tourism management, 17(3), 175-182.
Seaton, A. V., & Bennett, M. M. (1996). The marketing of tourism products: Concepts, issues and cases. Cengage Learning EMEA.
Solberg, H. A., &Preuss, H. (2007).Major sport events and long-term tourism impacts. Journal of sport Management, 21(2), 213.
Turrión-Prats, J., & Duro, J. A. (2016). Tourist seasonality and the role of markets. Journal of Destination Marketing & Management.
Weidenfeld, A., &Leask, A. (2013).Exploring the relationship between visitor attractions and events: definitions and management factors. Current Issues in Tourism, 16(6), 552-569.