پورفرج، اکبر؛ ارزش ویژه مشتری و رضایتمندی گردشگران داخلی از هتلهای پنج ستاره شهر تهران، دانشگاه علامه طباطبائی. 1392.
تاج زاده نمین، ابوالفضل، نگرشی بر جایگاه فرهنگ و ضوابط اخلاقی در گردشگری. 1383.
رحیم پور، علی؛ کدهای جهانی اخلاق گردشگری، پژوهشکده گردشگری. 1387.
زندی، ابتهال؛ تاثیر اشتغال بر کاهش فقر در بخش خدمات گردشگری و بیمارستانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، 1388.
جوادی، زهره؛ رابطه مقوله امنیت و عوامل تریپو گرافیک از دید گردشگان ورودی به شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. 1388. .
ترابیان، مسئولی زاده، پونه، علی؛ بررسی نقش اخلاق در بهینه سازی رفتار ذینفعان در مدیریت و توسعه پایدار گردشگری، مجموعه مقالات سمینار تغییرات محیطی و توسعه گردشگری کاهش فقر، جهاد دانشگاهی. 1387.
راه چمنی، احمد؛ بررسی وضعیت بازاریابی توریسم و ارتقاء آن در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی. 1383.
فرمانی، لیلا؛ ارزیابی گردشگران اروپایی از عملکرد راهنمایان تور در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی. 1381.
رنجبران، بهرام، غفاری، محمد؛ نقش ابعاد شخصیتی در استفاده از ارتباطات دهان به دهان در بین گردشگران خارجی سفر کرده به شهر اصفهان، فصلنامه گردشگری، سال سوم، شماره 9. 1391.
زمانی فراهانی، همیرا؛ ایران، صنعت گردشگری و خدمات مسافرتی، تهران، موسسه آموزش مطالعات و مشاوره سیاحتی بنیاد، 1379
"Global codes of ethics for tourism", World Tourism, 21 December 2001.
Lieberman, k; "Ethic in hospitality and tourism industry", Institution of the American Hotel and Lodging Associations. 2009.
Brown, Keith; "Island tourism marketing music and culture international journal of tourism and hospitality". 2009.
Laguna, M. Palacios, A; "The role of motivation in visitor satisfaction empirical evidence in rural tourism." Tourism Management. p.p. 547-552, 2010.
Hjalager, A; "A review of innovation research in tourism." Tourism Management p.p. 1-12. 2010.
Nunkoo, R. Ramkissoon, H; "Developing a community support model for tourism." Annals of Tourism Research, vol, 38. No, 3. p.p. 964-988, 2011.
Law, R. Buhalis, D; "A review of website evaluation in tourism research". Tourism Management. P.P. 297-313, 2010.
United nation world tourism organization, Global code of ethics for tourism for responsible tourism. 21 December 2001.
United nation world tourism organization, Global code of ethics for tourism and related documents. 21 December 2001.
United nation world tourism organization, Global code of ethics for tourism for the responsible tourist and traveller. 21 December 2001.
UNWTO. Report of the world tourism organization on the implementation of the global code of ethics for tourism. 10 August 2010.
UNWTO. World Committee on Tourism Ethics.
Protocol of implementation of the global code of ethics for tourism. October 2011. UNWTO.
UNWTO. Tourism Highlights. 2014 Edition.
UNWTO. Tourism Highlights. 2015 Edition.
Chen, C. Tsai, D. ; "How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions? " Tourism Management , 28, p.p. 1115-1122 , 2007.
Fuller, D. Armstrong, B. Hanlon, J. "Destination choice visitor behaviors a coastal tourism destination on Australia’s it coast. " Southern Cross University, Occasional , 7 ,8, 2005.
Huang, R. Sarigollu, E. "Assessing satisfaction with core and secondary attributes ". Journal of business research , 2007.
Hue, T. Wan, D. Ho, A. "Tourists satisfaction, recommendation and revisiting Singapor". Tourism Management, 28 . p.p.965 – 975. 2007.
Lew, A. Mckercher, B. "Marketing tourist movements, a local destination analysis". Annals of Tourism Research, 33 (2) , p.p. 403- 423 .2006.
Murphy, P. Pritchard, M. Smith, B. "The destination product and its impact on traveler perception" , Tourism Management , 21 . p.p. 43-52 . 2000