ابراهیمزاده، حبیب، حسنزاده، محمد، نعمتی، ولی (1391). رفتار شهروندی و وفاداری سازمانی، مطالعات جهانگردی، 7(18)، 73-92.
پهلوانشریف، سعید، مهدویان، وحید (1393). مدلسازی معادلات ساختاری با AMOS، تهران: بیشه.
تودهروستا، فاطمه (1394). بررسی نقش شایستگی کارکنان بر قابلیت سودآوری هتلها (مطالعۀ موردی: هتلهای چهار و پنج ستارهی استان مازندران)، پایاننامه انتشار نیافته کارشناسی ارشد، دانشگاه غیرانتقاعی مازیار نور، استاد راهنما: دکتر داود کیاکجوری.
حقیقیکفاش، مهدی، باقری، حامد (1391). کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان در هتلهای چهار ستارهی شهر شیراز، مطالعات مدیریت گردشگری، (20)7، 1-29.
- روغنیاندزفولی، علی (1387). تحلیلی بر چالشهای مدیریت هتلداری در قرن 21، تهران: نوآور.
زارعی، عظیم؛ قربانی، فاطمه؛ پدرامنیا، مینو (1391). عوامل مؤثر بر واکنشهای رفتاری بازدیدکنندگان از مقصدهای گردشگری، مطالعات مدیریت گردشگری، (20)7، 141-166.
زیاری، کرامتالله، اشنویی، امیر، مولاییقلیچی، محمّد (1393). سنجش رضایت گردشگران از کیفیت خدمات هتلداری، با استفاده از شاخص CSM: مطالعهی موردی شهر شیراز، گردشگری شهری، 1(1)، 1-15.
زیتامل، والری آ.، پاراسورامان، آ. (1387). کیفیت خدمات، بررسی و نقد مدل سروکوآل و ارائۀ مدلهای نوین، (ترجمه کامبیز حیدرزاده و علی حاجیها)، تهران: کساکاوش.
ژیاندربندی، اصغر، (1394). دانش هتلداری، تهران: موسسهی کیان.
ستوده، فیروزه، سیّدجوادین، سیّدرضا، مؤمنی، منصور (1393). تبیین مدل چهار مرحلهای خلق وفاداری از طریق متغیرهای مؤثر در مدیریت ارتباطات با مشتری، مدیریت عمومی، (23)7، 53-67.
شریعتی، امیرحسین، یزدانی، بیتا، حقیقت، فرشته (1388). بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی بر قابلیت سودآوری در هتلهای شهر اصفهان، مطالعات مدیریت گردشگری، 10، 79-104.
شیری، اردشیر، یوسفی، سمانه (1393). طراحی الگوی شایستگیهای موردنیاز برای مدیران هتلها، مطالعهی موردی: شهر مشهد، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت چالشها و راهکارها.
شیری، اردشیر، دهقانی سلطانی، مهدی، سلطانیبناوندی، اعظم، فارسیزاده، حسین (1394). تأثیر کار هیجانی بر رضایت مشتری در صنعت هتلداری: نقش میانجی رضایت کارکنان، مطالعات مدیریت گردشگری، (31)10.
شیوا، ابراهیم، شوّاخ، فرزین (1392). مبانی مدیریت هتلداری، (چاپ دوم، ویرایش دوم)، تهران: ترمه.
صامیانگرجی، ابوالفضل، حسینی، اسعد، رحمانیان، ابراهیم (1391). آموزش نیروی انسانی در صنعت گردشگری ایران، برنامهریزی، سیاستها و شیوهها، اولین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایرانزمین، همدان.
صلواتی، عادل، رستمینوروزآباد، مجتبی، رحمانینوروزآباد، سامان (1392). اخلاق حرفهای و مسئولیتپذیری اجتماعی در صنعت هتلداری، مطالعات مدیریت گردشگری، (21)8.
ضیایی، محمود، تراباحمدی، پونه (1392). شناخت صنعت جهانگردی با رویکرد سیستمی، (چاپ دوم، ویرایش دوم)، تهران: علوم اجتماعی.
فرزینفر، زهره، سعید اردکانی، سعید، نادریبنی، محمود (1393). بررسی تأثیر رضایت شغلی کارکنان بر وفاداری مشتریان هتلها، کنفرانس بینالمللی توسعه و تعالی کسب و کار، اقتصاد و مدیریت، آذرماه، تهران.
کروبی، مهدی، ابراهیمی، مهدی، قاسمپور، فائزه (1394) بررسی رابطهی میان رضایت مشتری و وفاداری در صنعت هتلداری: مطالعۀ موردی هتلهای 4 و 5 ستاره شهر شیراز، گردشگری شهری، 1(1).
کیانیفیضآبادی، زهره (1395). تأثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران (مطالعهی موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان)، برنامهریزی و توسعهی گردشگری، (16)5 .
ناظمی، شمسالدین، سعادتیار، فهیمهالسادات (1392). نقش متغیرهای شهرت و نوآوری بر وفاداری مشتریان رستوران با در نظر گرفتن نقش واسط رضایت و ارزش ادراکشده، مطالعات مدیریت گردشگری. 8(22).
یحیاییایلهای، احمد (1391). اصول مشتری مداری(بانکداری، هتلداری و خودروسازی)، تهران: جاجرمی.
Association of SouthEast Asian Nations (ASEAN), (2012). Guide to ASEAN Mutual Recognition Arrangement on Tourism Professionals: http://www.asean.org/storage/images/%20Hospitality.pdf.
- Baron, R. M. & Kenny, D. A. (1986). The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations, Journal of Personality and Social Psychology, 51(6). 1173-1182.
Chum, S. (2014). The Required Competencies of the Middle Managers in Five-Hotel Industry: A Case Study of Five-Star Hotels in Phnom Penh, Cambodia, International Integration for Regional Public Management, Atlantis Press, 26-32.
Chapman, J. A., & Loveall, G. (2006(. the competency model of hospitality service: why it doesn't deliver, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 18(1), 78-88.
Chen, C. & Chen, F. (2010). Experience Quality, Perceived Value, Satisfactions Heritage Tourists, Tourism Management, 31(1), 29-35.
Dedeoglu, B. B., Balikcioglu, S., & Kucukergin, K. G. (2015a). The Role of Touristsʼ Value Perceptions in Behavioral Intentions: The Moderating Effect of Gender, Journal of Travel & Tourism Marketing, 33(4), 513-534.
Dedeoglu, B. B., Kucukergin, K. G., & Balikcioglu, S. (2015b). Understanding the Relationships of Servicescape, Value, Image, Pleasure, and Behavioral Intentions among Hotel Customers, Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(1). S42-S61.
Dembovska, I., & Silicka, I. (2015). Competences that Shape Service Quality at Hospitality Enterprises, Innovative (Eco-) Technology, Entrepreneurship and Regional Development, Conference proceedings.
Hui, H., Huang, C. & Chen, P., (2010). Do reward programs truly build loyalty for lodging industry?, International Journal of hospitality Management, 29(1), 128-135.
Kamau, S. W., & Waudo, J. W. (2012). Hospitality industry employer’s expectation of employees’ competences in Nairobi Hotels, Journal of Hospitality Management and Tourism, 3(4), 55-63.
Kim, Y., Kim, S. S., Seo, J. and Hyun, J. (2011). Hotel Employees' Competencies and Qualifications Required According to Hotel Divisions, Journal of Tourism, Hospitality & Culinary Arts, 3(2), 1-18.
Koenigsfeld, J. P., Kim, S. H., Cha, J., Perdue, J., & Cichy, R. F. (2012). Developing a competency model for private club managers, International Journal of Hospitality Management, 31, 633-641.
Liaman, A. (2014). Competencies and Qualifications of Staff and Management in Hospitality Establishments, Bachelor dissertation, Institute of Hospitality Management in Prague.
- Murtaza, Z. (2015). Competency Mapping in Hotels with Reference to Kashmir, Journal of Exclusive Management Science, 4(3), 1-13.
Radojevic, T., Stanisic, N. & Stanic, N. (2015). Ensuring positive feedback: Factors that influence customer satisfaction in contemporary hospitality industry, Tourism Management, 51(1), 13-21.
Raji, M. N. A., & Zainal, A. (2016). The effect of customer perceived value on customer satisfaction: A case study of Malay upscale restaurants, GEOGRAFIA Online Malaysian Journal of Society and Space 12(3), 58-68.
Reza, M. A., Siddiquei, A. N. (2012). Relationship between Service Quality, Perceived Value, Satisfaction and Revisit Intention in Hotel Industry, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 4(80), 788-805.
Sohrabi, B., RaeesiVanani, I., Tahmasebipur, K., and Fazli, S. (2012). An exploratory analysis of hotel selection factors: A comprehensive survey of Tehran hotels, International Journal of Hospitality Management, 31(1), 96-106.
Weinland, J. T., Gregory, A. M., & Petrick, J. A. (2016). Cultivating the aptitudes of vacation ownership management: A competency domain cluster analysis, International Journal of Hospitality Management, 55, 88-95.
:"B Zar";mso-ascii-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:Calibri;mso-hansi-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-US;mso-fareast-language:EN-US;mso-bidi-language:FA'>