بمانیان، محمدرضا؛ پورجعفر، محمدرضا و محمودینژاد، هادی. (1388). ارائه مدل پیشنهادی جهت پیادهسازی گردشگری الکترونیک در طرحهای توسعه گردشگری روستایی (بررسی تطبیقی و ارائه مدل پیشنهادی با توجه به شرایط معاصر ایران)، مدیریت شهری، شماره 23، صص 71-88.
دهدشتی شاهرخ، زهره و شکیبا جمالآباد، غدیر. (1392). مدل ساختاری جهت شناسایی مؤلفههای استراتژیک اثربخش بر نهادینهسازی گردشگری الکترونیک، مطالعات مدیریت گردشگری، سال 8، شماره 22، صص 163-190.
روحانی، سعید و زارع رواسان، احد. (1392). شناسایی و دستهبندی عوامل موثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران، برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 2، شماره 5، صص 184-206.
عطافر، علی؛ خزائی پول، جواد و پورمصطفی خشکرودی، مهدی. (1391). عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری، مطالعات مدیریت گردشگری، سال 7، شماره 18، صص 131-156.
فرزین، محمدرضا. (1384). گردشگری الکترونیکی و چالشهای توسعه آن در ایران، مجموعه مقالات سومین همایش تجارت الکترونیکی، صص 385-404.
کاظمی، مصطفی؛ فیاضی، مرجان و میرزاده، ملیحه. (1384). موانع استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران، اقتصاد و تجارت نوین، شماره 2، صص 49-66.
محمدعلیپور، رسول و حاجی امینی، مصطفی. (1391). بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری؛ از مفاهیم تا کاربردها. دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران، چاپ اول.
محمودی میمند، محمد؛ فارسیجانی، حسن و طاهری موسوی، سارا. (1392). ارائه الگوی ترکیبی عوامل مؤثر بر توسعه و پذیرش گردشگری مجازی در ایران، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 13، صص 123-143.
مروتی شریفآبادی، علی و اسدیان اردکانی، فائزه. (1393). ارائهی مدل توسعهی گردشگری سلامت با رویکرد تلفیقی تاپسیس فازی و مدلسازی ساختاری تفسیری در استان یزد، مدیریت سلامت، جلد 17، شماره 55، صص 73-88.
هاشمی، سید سعید؛ محبوبفر، محمدرضا؛ خاکی، ندا و مختاری، فیروزه. (1393). تحلیل عوامل مؤثر در برنامهریزی توسعه گردشگری الکترونیک با استفاده از مدل راهبردی SWOT (مورد مطالعه: کشور ایران)، گردشگری، سال 2، شماره 2، صص 73-84.
Afrodita, B. (2012). Models of Tourist Development in the Context of Regional Development. Annals of Faculty of Economics, 1(1), 507-512.
Alexis, P., Friederike, K. (2011). Exploring the adoption and processing of online holiday reviews: A grounded theory approach. Tourism Management, 32(2), 215-224.
Alghafri, I. H. (2009). Critical success factors for an e-tourism services implementation initiative,Published by University of Malaya Kuala lumpur.
Arash. H & Baradarani, S. (2014). European Tourist Perspective on Destination Satisfaction in Jordan’s industries, Procedia-Social and Behavioral Science, 109, 1416-1425.
Bhuiyan, A.H. Siwar, C. & Mohamad Ismail, S. (2013). Tourism Development in Malaysia from the Perspective of Development Plans. Asian Social Science, 9(9), 11-18.
Buhalis, D & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the internet- the state of e-tourism research. Tourism management, 29(4), 609:623.
Buhalis, D. (2000). Tourism and Information Technologies: Past, Present and Future, Tourism Recreation, 25(1), 41-58.
Büyüközkan, G., & B. Ergün. (2011). Intelligent System Applications in Electronic Tourism, Expert Systems with Applications, 38(6), 6586- 6598.
Chang, S. E., & Chou, Y. C. (2007). A Virtual Enterprise Based Information System Architecture for the Tourism Industry, International Journal of Technology Management, 38, 374-391.
Chen, Ch. F., Lai, M. Ch., Yeh, Ch. Ch., (2011). Forecasting tourism demand based on empirical mode decomposition and neural network, Knowledge-Based Systems, 26, 281-287.
Govindan, K., Palaniappan, M., Zhu, Q. & Kannan, D. (2012). Analysis of third party reverse logistics provider using interpretive structural modeling. International Journal Production Economics, 140, 204–211.
Hamilton, M. David. J. & Maddison, R. J. (2005). Climate change and international tourism: A simulation study. Global Environmental change, 15, 253-266.
Hsiao, S-W., Ko, Y-C., Lo, C-H. and Chen, S-H. (2013). An ISM, DEI, and ANP based approach for product family development, Advanced Engineering Informatics, 27, 131–148.
Kanellopoulos, D., Panagopoulos, A. & Psillakis, Z. (2004) Multimedia applications in tourism: the case of travel plans, Tourism Today. 4(4), 146:156.
Kim, C. (2004). E-tourism: an innovative approach for the small and medium-sized tourism enterprises (SMTES) in Korea; Organisation for Economic Co-operation and development (OECD). Centre for Entrepreneurship, SMEs and Local Development, 1-11
Kiprutto, N., Kigio, F. W., & Riungu, G. K. (2011). Evidence on the adoption of E-Tourism Technologies in Nairobi. Global Journal of business research, 5(3), 55-66.
Li, L., & Buhalis D. (2006). E-Commerce in China: The case of travel, International Journal of Information Management, 26, 153–166.
Michopoulou, E., D. Buhalis, S. Michailidis, & I. Ambrose. (2007). Destination Management Systems: Technical Challenges in Developing an E-Tourism Platform for Accessible Tourism in Europe, Information andCommunication Technologies in Tourism, 7,301-310.
Mohamed, I., & Moradi, L. (2011). A Model of E-Tourism Satisfaction Factors for Foreign Tourists, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(12), 877-883.
Soti, A, Goel RK, Shankar R, Kaushal OP. (2010). Modeling the Enablers of Six Sigma Using Interpreting Structural Modeling, Journal of Modeling in Management, 5(2), 124-141.