اربابیان، شیرین؛ زمانی، زهرا و رحیمی، معصومه. (1392). بررسی اثر گردشگری در توسعه کارآفرینی. مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، 3(10)، 126-146.
اسماعیلزاده، حسن و اسماعیلزاده، یعقوب. (1394). انتخاب استراتژی بهینه توسعه گردشگری با استفاده از مدل راهبردی SWOT مطالعه موردی شهر مراغه. فصلنامه آمایش محیط، 8(28)، 149-172.
امین، معصومه. (1394). بررسی نقش غذا در ارزیابی گردشگری غذا و جذب توریسم، اولین همایش بینالمللی و چهارمین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست پایدار، همدان.
ایزدی، حسین. (1394). گردشگری غذا، فرصتی برای توسعه پایدار روستایی در ایران. فصلنامه پژوهشهای روستایی، 6(1)، 65-96.
بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره و حجازی، الهه. (1389). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. ناشر: آگه.
باشکوه اجیرلو، محمد؛ رحیمی کلور، حسین؛ زارعی، قاسم و حاجی حیدری، فهیمه. (۱۳۹۵)، بررسی رفتار گردشگر در رابطه با خوراک سنتی با تأکید بر نظریه اقدام منطقی شده، سومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین در علوم انسانی، قابلدسترسی از: https://scholar.conference.ac:443/index.php/download/file/10399-study-of-the-tourist-behaviour-in-
بیگی، حمیده و بیگی، مائده. (1396). نقش جشنوارههای غذای بومی و محلی در توسعه گردشگری مقاصد، اولین همایش ملی تکنولوژیهای نوین در علوم و صنایع غذایی و گردشگری ایران، بابلسر.
جابری، اکبر؛ خزائی پول، جواد و اسدی، حسن. (1397). تأثیر کیفیت ادراکشده از مقاصد گردشگری غذا بر رضایت و تمایل به بازدید مجدد. نشریه مدیریت ورزشی، 10(1)، 17-32.
جعفری مهرآبادی، مریم؛ اکبری، مجید؛ عطایی، فرزانه و رازقی، فرزانه. (1396). مدلیابی ساختاری - تفسیری عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری غذا (نمونه موردی: شهر رشت). مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشمانداز جغرافیایی)، 12(3)(پیاپی 40)، 681-698.
حسنی، سید قاسم. (1398). بررسی نگرش گردشگران نسبت به غذاهای محلی-بومی در مازندران. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(29)، 91-104. Doi: 10.22080/jtpd.2019.14551.2876
ذوالفقاری، زهرا. (1395). ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اولویتبندی ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﻏﺬا ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ برآمیخته ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ موردمطالعه: ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت جهانگردی، دانشکده گردشگری، دانشگاه سمنان، 139.
زمانی کاسمانی، سپیده. (1394). نقش غذای محلی در توسعه گردشگر با تمرکز بر بازاریابی (موردمطالعه: شهر رشت)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده گردشگری، دانشگاه سمنان.
سرور، رحیم؛ اکبری، مجید و درویش، بهروز. (1396). طراحی مدل توسعه گردشگری غذا در ایران با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری. جغرافیا، 15(53)، 73-90.
عبدینژاد، آتنا؛ ملک اخلاق، اسماعیل و کاظمینیا، آزاده. (1396). استراتژیهای بازاریابی مقصد از طریق گردشگری غذا در شهر رشت، کنفرانس ملی مدیریت، کارآفرینی و مهارتهای ارتباطی، قزوین.
فیاض، ابراهیم و میرتقیان رودسری، سیدمحمد. (1395). بررسی عوامل مؤثر برجذب گردشگران غذا (شاهد تجربی: رستورانهای سنتی شهر رامسر). مطالعات هتلداری و میزبانی، 1(1)، 39-57.
کریپندورف، کلوس (1386). تحلیل محتوی؛ مبانی روششناسی. ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.
لطفی، حیدر و عابدینی، فاطمه (1394). بررسی گردشگری غذا در جذب گردشگر، با تأکید بر گردشگری غذایی در ایران، کنفرانس بینالمللی توسعه با محوریت کشاورزی، محیطزیست و گردشگری، تبریز.
معتمدی مهر، اکبر و مصداقی، حسین. (1390). رویکردی نوین در گردشگری شرق گیلان. مجله چشمانداز جغرافیایی (مطالعات انسانی)، 6(15)، 120-137.
ملکی، بهاره؛ ضرغام بروجنی، حمید؛ بامداد صوفی، جهانیار و کاظمیان، غلامرضا. (1398). بررسی خطمشیگذاری گردشگری رویداد بر مبنای تجربیات بازدیدکنندگان از جشنوارههای غذای ایرانی. فصلنامه سیاستگذاری عمومی، 5(1)، 99-116.
مولایی هشجین، نصرالله و رهنمایی، محمدتقی و رهنمایی، سهیلا (1394). گردشگری غذا و نقش آن در جذب گردشگر (مطالعه موردی: شهرستان تالش)، همایش ملی تالششناسی، رشت.
میرتقیان رودسری، سیّد محمد و غریبی، نجمه. (1392). گردشگری غذا و توسعهی پایدار مقصدهای گردشگری (موردمطالعه: استان همدان)، دومین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایرانزمین، همدان.
نیکرفتار، طیبه و کریمیزاده، الهه. (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری غذاهای محلی در استان گیلان، فصلنامه علمی پژوهشی گردشگری و توسعه، 7(4)، 119-133.
یحییپور، محمود؛ گندمفشان، دیانا و اسمعیلیخان بهبین، ناهید. (1395). مطالعه عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری داخلی در استان گلستان. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 8(30)، 177-196.
Andersson, T. D., Mossberg, L. & Therkelsen, A. (2017). Food and Tourism Synergies: Perspectives on Consumption, Production and Destination Development. Journal of Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 17(1), 1-8.
Brulotte R. L., Giovine DI. A. (Eds). (2014). Edible Identities: Food as Cultural Heritage (Heritage, Culture and Identity). London. Ashgate.
Buiatti S. (2011). Food and Tourism: the role of the “Slow Food” association, Food, Agriculture and Tourism (book), editors: Katia Laura Sidali ksidali, Achim Spiller a.spiller & Birgit Schulze bschulze, Springer Vienna.
Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in tourism: Attraction and impediment. Annals of tourism Research, 31(4), 755-778.
Cuervo, R.S. (1967). El Turismo Como Medio de Comunicación Humana. Departmento de Turismo del Gobierno de Mexico, Mexico City.
Dilek, S.E. & Dilek, N. K. (2018). The Changing Meaning of Travel, Tourism and Tourist Definitions. Conference: CUDES: VII. International Congress on Current Debates in Social Sciences. İstanbul.
Ellis, A., Park, E., Kim, S. & Yeoman, I. (2018). What is food tourism? Tourism Management, 68, 250-263.
Fields, G. (2012). Demand for the gastronomy tourism product: motivational factors, In: Hjalager A. M., Richards, G. (Eds.). Tourism and Gastronomy, Routledge, London: 36-50.
Hall, C. M., Sharples, L., Mitchell, R., Macionis, N. & Cambourne, B. (Eds.) (2004). Food tourism around the world. Routledge. 1-2.
Hall, C. M. (2008). Tourism Planning: Policies, Processes and Relationships. Second Edition. Edinburgh Gate: Pearson Education.
Horng, J. & Tsai, C. (2010). Government websites for promoting East Asian culinary tourism: A crossnational analysis. Tourism Management, 31(1), 74–85.
Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a Model of Local Food Consumption on Trips and Holidays: A Grounded Theory Approach. International Journal of Hospitality Management, 28(4): 423-431.
Long Lucy M. (2013). Culinary Tourism, Encyclopedia of Food and Agricultural Ethics, Springer Science-Business Media Dordrecht. http://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-94-007-6167-4_416- 1#page-1.
Ludmila, I., Trifonova, J. & Terziyska, I. (2014). Characteristics of traditional food – the viewpoint of the tourism business. Service Management, 14(3): 123-130.
McCann, R.G. (2012). The Local Food Movement: Definitions, Benefits, and Resources, available at: https://www.researchgate.net/publication/282611944_The_Local_Food_ Movement_Definitions_Benefits_and_Resources
Ngoc, A. (2013). Promotion of Food Tourism on Websites of Tourist Offices. Bachelor's Thesis. University of Applied Science.
OECD (2018). OECD Tourism Trends and Policies. Publishing, Paris. http://dx.doi.org/10.1787/tour-2018-en.
Okumus, B. (2020). Food tourism research: a perspective article. Tourism Review, 76(1), 38-42.
Rachão, S., Breda, Z., Fernandes, C. & Joukes, V. (2019). Food tourism and regional development: A systematic literature review. European Journal of Tourism Research, 21, 33-49.
Sormaz, U., Akmese, H., Gunes, E. & Aras, S. (2016). Gastronomy in Tourism. Procedia Economics and Finance, 39, 725-730.
Yeoman, I. & McMahon-Beatte, U. (2016). The future of food tourism. Journal of Tourism Futures, 2(1), 95-98.
Yurtseven, H. R. (2011). Sustainable Gastronomic Tourism in Gokceada (Imbros): Local and Authentic Perspectives. International Journal of Humanities and Social Science, 1(18), 17-26.
Abdinejad, A. & Malik Akhlaq, I. & Kazeminia, A. (2017). Destination marketing strategies through food tourism in Rasht, National Conference on Management, Entrepreneurship and Communication Skills, Qazvin. [In Persian]
Amin, M. (2015). Investigating the role of food in evaluating food tourism and attracting tourism, the first international conference and the fourth national conference on tourism, geography and sustainable environment, Hamedan. [In Persian]
Arbabian, S. & Zamani, Z. & Rahimi, M. (2013). Investigating the effect of tourism on entrepreneurship development. Journal of Tourism Planning and Development, 3(10), 126-146. [In Persian]
Bashokooh Ajirloo, M. & Rahimi Kelor, H. & Zarei, Q. & Haji Heidari, F. (2016). A Study of Tourist Behavior in Relation to Traditional Food with Emphasis on Rational Action Theory, Third International Conference on New Approaches in the Humanities, https://scholar.conference.ac:443/index.php/download/file/10399-study-of-the-tourist-behavior-in- [In Persian]
Bazargan, A., Sarmad, Z. & Hejazi, E. (2010). Research Methods in Behavioral Sciences. Publisher: Ad. [In Persian]
Beigi, H. & Beigi, M. (2017). The role of local and indigenous food festivals in the development of destination tourism, the first national conference on new technologies in food science and industry and tourism in Iran, Babolsar. [In Persian]
Fayyaz, I. & Mirtaghian Rudsari, S. M. (2016). Investigating the effective factors on attracting food tourists (Experimental control: Ramsar traditional restaurants). Hospitality and Hospitality Studies, 1(1), 39-57. [In Persian]
Hassani, S. Q. (2019). Survey of tourists' attitudes towards local food in Mazandaran. Tourism Planning and Development, 8(29), 91-104. Doi: 10.22080 / jtpd.2019.14551.2876 [In Persian]
Ismailzadeh, H. & Ismailzadeh, Y. (2015). Selection of optimal tourism development strategy using SWOT strategic model Case study of Maragheh city. Environmental Planning Quarterly, 8(28), 149-172. [In Persian]
Izadi, H. (2015). Food tourism, an opportunity for sustainable rural development in Iran. Journal of Rural Research, 6(1), 65-96. [In Persian]
Jaberi, A., Khazaei Pool, J. & Asadi, H. (2018). The effect of perceived quality of food tourism destinations on satisfaction and willingness to visit again. Journal of Sports Management, 10(1), 17-32. [In Persian]
Jafari Mehrabadi, M., Akbari, M., Ataie, F. & Razeghi, F. (2017). Structural-interpretive modeling of factors affecting the development of food tourism (Case study: Rasht). Planning Studies of Human Settlements (Geographical Landscape), 12(3), 681-698. [In Persian]
Krippendorf, K. (2007). Content analysis; Fundamentals of methodology. Translated by Houshang Naebi, Tehran: Ney Publishing. [In Persian]
Lotfi, H. & Abedini, F. (2015). Study of food tourism in attracting tourists, with emphasis on food tourism in Iran, International Development Conference focusing on agriculture, environment and tourism, Tabriz. [In Persian]
Maleki, B., Zargham Borujeni, H., Bamdad Sufi, J. & Kazemian, G. (2019). Investigating the tourism planning of the event based on the experiences of the visitors of the Iranian food festivals. Public Policy Quarterly, 5(1), 99-116. [In Persian]
Mirtaghian Rudsari, S. M. & Gharibi, N. (2013). Food Tourism and Sustainable Development of Tourism Destinations (Case Study: Hamadan Province), The Second National Conference on Tourism and Nature Tourism of Iran Territory, Hamadan. [In Persian]
Molaei Hashjin, N., Rahnamaei, M. & Rahnamaei, S. (2016). Food tourism and its role in attracting tourists (Case study: Talesh city), National Conference on Talesh Studies, Rasht. [In Persian]
Motamedi Mehr, A. & Mesdaghi, H. (2011). A new approach in tourism in East Gilan. Journal of Geographical Perspective (Human Studies), 6(15), 120-137. [In Persian]
Nikraftar, T. & Karimizadeh, G. (2018). Identifying the effective factors on local food tourism in Guilan province, Journal of Tourism and Development, 7(4), 119-133. [In Persian]
Sarvar, R., Akbari, M. & Darvish, B. (2017). Designing a food tourism development model in Iran with an interpretive structural modeling approach. Geography, 15(53), 73-90. [In Persian]
Yahyapour, M., Gandomfeshan, D. & Ismaili Khan Behbin, N. (2016). Study of effective factors on domestic tourism demand in Golestan province. Tourism Planning and Development, 8(30), 177-196. [In Persian]
Zamani Kasmani, S. (2015). The Role of Local Food in Tourism Development with a Focus on Marketing (Case Study: Rasht), M.Sc. Thesis, Faculty of Tourism, Semnan University. [In Persian]
Zolfaghari, Z. (2016). Identifying and prioritizing the factors affecting the development of food tourism with a focus on the marketing mix, Case study: Khorasan Razavi, Master Thesis, Tourism Management, Faculty of Tourism, Semnan University. [In Persian]